کد خبر: 673138
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید باهنر از ابتدای سال‌جاری تا ابتدای شهریورماه جاری را بالغ بر 839 هزار و 675 تن کالای نفتی و غیرنفتی اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد رشد داشته است.

قاسم عسکری‌نسب پیش‌بینی کرد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید باهنر تا پایان سال به 2,5 میلیون تن برسد. به گفته وی، طی مدت مذکور، بیش از 493 هزار و 844 تن کالاهای غیرنفتی و 25 هزار و 956 تن کالای نفتی از این بندر صادر شد که به ترتیب 33 و 214 درصد افزایش داشته است. معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ادامه داد: مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره‌بار، مواد پروتینی، آهن‌آلات و مصالح ساختمانی کالاهای صادراتی از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند بوده است. عسکری‌نسب خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 82 هزار و 216 تن کالای غیرنفتی به این بندر وارد شده که 18 درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، پارچه، لوازم خانگی و ماشین‌آلات راهداری از جمله کالاهای وارداتی است که از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می‌شود. معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ترانزیت 59 هزار و 864 خودرو از طریق این بندر طی پنج ماه امسال خبر داد و عنوان کرد: امسال در بخش عملیات کانتینری این بندر یک‌هزار و 78 تی ای یو تخلیه و بارگیری صورت گرفته که رشد سه برابری داشته است.

وی تصریح کرد: طی مدت یاد شده یک‌هزار و 756 تردد شناور در این بندر ثبت شده که در این بخش شاهد افزایش 88 درصدی ترددها هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار