کد خبر: 672693
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني:
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مراسم اختتاميه كنفرانس علماي اسلامي در حمايت از مقاومت گفت:كشورهاي ديگر كه مذاهب اهل سنت دارند بايد پيشاهنگ باشند و بدانند كه جنگ غزه نشان داد اسرائيل شكست‌پذير است و روشن‌تر از اين نمي‌شود سندي ارائه كرد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مراسم اختتاميه كنفرانس علماي اسلامي در حمايت از مقاومت گفت:كشورهاي ديگر كه مذاهب اهل سنت دارند بايد پيشاهنگ باشند و بدانند كه جنگ غزه نشان داد اسرائيل شكست‌پذير است و روشن‌تر از اين نمي‌شود سندي ارائه كرد.

به گزارش تسنيم، آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني بعد از ظهر چهارشنبه در كنفرانس بين‌المللي علماي اسلام در حمايت از مقاومت حضور يافت و اين سؤال را مطرح كرد كه چرا تصميمات و مطالب مطرح شده در چنين اجلاس‌هايي عملي نمي‌شود.
وي با اشاره به اينكه وحدت امت اسلامي و پرهيز از تفرقه يكي از آموزه‌هاي مهم ديني و اسلامي است، گفت: ما حق نداريم نعمت و ثروت 60 كشور اسلامي و نزديك به يك ميليارد و 700 ميليون نفر جمعيت مسلمان را كه از قدرت نيروي انساني، جغرافيايي و منابع طبيعي برخوردارند به خاطر اختلافات تضييع كنيم. در حالي كه مي‌توانيم از آنها به عنوان حربه بزرگ به درستي استفاده كنيم.
هاشمي رفسنجاني تصريح كرد: البته در چنين شرايطي تصميم مشترك براي دولت‌ها سخت شده و اين تضييع حق اسلام و مسلمانان است كه بايد فكر عملي كرد و به اين سؤال پاسخ داد كه چرا افكار اين اجلاس‌ها اجرايي و عملي نمي‌شود و ما در عمل نمي‌توانيم نتايج آن را ببينيم.
وي با تأكيد بر اينكه علما و بزرگان مي‌توانند تصميمات مهمي را بگيرند و مؤثر باشند، تصريح كرد: در عراق ديديم وقتي آيت‌الله سيستاني براي مقابله با داعش فراخوان داد مردم چگونه استقبال كردند و هجوم آوردند. اين تاثيرگذاري يك عالم را نشان مي‌دهد كه دعوتي انجام مي‌دهد و نتيجه مي‌گيرد.  رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: اكثر علما در بلاد خود چنين موقعيت و نفوذي دارند و هزاران شخصيت ديگر نيز وجود دارد كه بايد راه اجرايي در جهت مواجهه با دشمني همچون اسرائيل پيش بگيرند. البته قبول داريم كه بدون حمايت دولت‌ها اين اتفاق نمي‌افتد.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به اينكه اگر دولت‌هاي اسلامي واقعاً بخواهند به اسلام عمل كنند با شنيدن نداي فرياد مسلمان هيچ حجتي براي ترك اين تكليف ندارند، گفت: كشورهاي اسلامي مانند ايران بايد به دفاع از مظلومان بشتابند؛ در حالي كه ما از اول انقلاب در تحريم بوديم و اين سال‌ها تحريم تمام زندگي ما را تحت تأثير قرار داده اما باز اعلام كرده‌ايم و مي‌كنيم كه از فلسطين حمايت مي‌كنيم.
وي تصريح كرد: ما قبول كرديم و اعلام داشتيم كه حزب‌الله را در لبنان مسلح كرديم تا در برابر اسرائيل مقاومت كند و ديديم چگونه در جنگ 33 روزه، پشت اسرائيل به خاك ماليده شد و بعد از 50 روز جنگ در غزه اسرائيلي‌ها براي آتش‌بس ملتمسانه داوطلب شدند و البته آتش بس كار عاقلانه‌اي بود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام باتأكيد بر اينكه اگر دولت‌هاي اسلامي مثل ايران به ميدان بيايند در برابر هر دشمني مي‌توانند ايستادگي كنند، گفت: اين كار با اتحاد عملي است. اگر تفرقه داشته باشيم انرژي و وقت خود را صرف بدنام كردن همديگر مي‌كنيم. در حالي كه ما وظايف مهمي در قبال اسلام و مسلمانان داريم. علما و حوزه‌هاي علميه در كشورهاي اسلامي و حتي بلاد كفر فراوان هستند و بايد به وظيفه خود عمل كنند.  آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه تصويري كه گروه‌هاي افراطي و تروريسم از اسلام ارائه مي‌دهند موجب بدبيني دنيا به اسلام مي‌‌شود، گفت: كجاي اين كارهايي كه ترويست‌هاي داعش انجام مي‌دهند اسلامي است. همه اين كارها ضداسلامي است ما كافرتر از اين گروه‌ها نداريم. اين گروه‌ها از اختلافات به وجود آمدند. همانطور كه خوارج در صدر اسلام ظهور كردند و قرن‌ها افكارشان اين بوده است و الان اين گروهك‌ها نيز برگرفته از چنين افكاري است.  هاشمي رفسنجاني تأكيد كرد: خلأ جدي كه همه مسلمانان با وجود قبله، كتاب و عقيده مشترك با آن روبه‌رو هستند، اين است كه با همديگر كار نمي‌كنند و اختلاف دارند و اين قضيه را جدي نمي‌گيرند.
وي به حمايت جمهوري اسلامي ايران از مردم فلسطين و لبنان در ادوار مختلف اشاره كرد و گفت: فلسطيني‌ها كه شيعه نيستند اما مسلمان مظلوم هستند. ما همه جوره از آنها حمايت مي‌كنيم. هزينه‌اش را مي‌دهيم. در لبنان هم نيز همين‌گونه است ما براي مقاومت، حزب‌الله را مسلح مي‌كنيم و ايران مي‌تواند نمونه خوبي براي شما علماي سني باشد كه در جهان، خود، راه را باز كنيد و به ميدان بياييد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام استكبار را اصلي‌ترين عامل تفرقه دانست و گفت: سه عنصر استكبار، استبداد و افراط نمي‌گذارد كه كشورهاي ما آزاد باشد. ايران با انقلاب اسلامي اين مثلث را شكست.  وي ادامه داد: متأسفانه امروز استكبار پنجه خود را به پيكره كشورهاي اسلامي انداخته و آنها را وابسته كرده است. استكبار هم بدون يك مستبد نمي‌تواند در كشوري وجود داشته باشد، لذا استبداد و استكبار لبه دو قيچي هستند.  هاشمي رفسنجاني خاطرنشان كرد: عامل ديگر كه بسيار خطرناك است، تندروي‌ها و افراط‌گري‌هاست كه ابتدا شروع به تخريب و مخالفت مي‌كند و باعث مي‌شوند مردم به تنگ بيايند. همانند مصر كه انقلاب عظيمي ايجاد شد و دولت مستبد ساقط گرديد و وقتي نوبت به خودشان رسيد نتوانستند كشور را خوب اداره كنند، لذا مردم مستأصل شدند. بنابراين يك مستبد نظامي ديگر سر كار آمد.
وي ادامه داد: در ايران وضع تا قبل از انقلاب اينگونه بود اما علما پيش‌قدم شدند و مردم حمايت كردند و پشت سر علما آمدند كه هم شاه را منزوي كردند و هم امريكا و انگليس را بيرون كردند.  رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه اختلافات ما را عقيم مي‌كند، گفت: دعوت به همكاري و اتحاد، مهم‌ترين وظيفه علما و فرهيختگان اسلامي است تا حقمان را از دنيا بگيريم. اگر دولت‌هاي منطقه كنار هم بودند مي‌توانستيم با حربه نفت دنيا را وادار كنيم كه حق را به فلسطيني‌ها بدهد و اين مي‌توانست عامل وحدت باشد. اما متأسفانه امروز دولت‌ها براي اينكه همديگر را از صحنه خارج كنند با استكبار همكاري مي‌كنند.
هاشمي رفسنجاني اظهار كرد: امروز فلسطين راه خود را پيدا كرده است آنها نمي‌توانند با هواپيما و تانك به جنگ اسرائيل بروند آنها با موشك مي‌توانند از عهده آنان بربيايند. اسرائيلي‌ها خيلي ترسو هستند و زود فرار مي‌كنند همانطور كه در جنگ اخير وقتي موشك‌هاي مقاومت به اسرائيل شليك شد مردم اسرائيل عليه جنگ تظاهرات كردند.
وي با بيان اينكه اسرائيل امروز ديگر امنيت ندارد، گفت: از شمال، حزب‌الله و از جنوب، غزه و اگر كرانه باختري مسلح شود، ديگر اسرائيل امنيت ندارد. اين در شرايطي است كه تنها يك كشور آن هم ايران از آنها حمايت مي‌كند و اگر همه كشورها كمك كنند چه مي‌شود.
اين عضو مجلس خبرگان يادآور شد: البته حمايت از فلسطين مي‌تواند تبعاتي داشته باشد اما اشكالي ندارد هر جنگي تبعاتي دارد اما اگر اتحاد باشد و چند كشور پاي كار بيايند، آخر آن پيروزي است.  وي در پايان گفت: از جواني دنبال فلسطين بوده و هستم. ذره‌اي در اراده‌ام قصوري پيش نيامده است و هنوز معتقدم مظلوم‌ترين مردم، مردم فلسطين هستند در حالي كه مي‌توانند بيشترين حمايت را داشته باشند.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
0
0
شعار نه غزه نه لبنان می دهند و از حق فلستطن صحبت می کنند
جوان آیت الله می سازی بعضی وقت ها توی ... می زنی
غفاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
0
0
اتفاقی افتاده است که حاج آقا حرفهای دهه شصتی می زند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار