کد خبر: 672410
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
اپل آخرین نسل از آیفون را در کنفرانس امشب خود معرفی کرد. آنطور که انتظار می‌رفت، اپل از دو آیفون در کنفرانس امشب رونمایی کرد. تفاوت این دو نسخه در نگاه نخست در اندازه‌ی صفحه نمایش و برخی قابلیت‌های انحصاری هر نسخه است.
به گزارش جوان آنلاين به نقل از اپل اپس، اپل آخرین نسل از آیفون را در کنفرانس امشب خود معرفی کرد. آنطور که انتظار می‌رفت، اپل از دو آیفون در کنفرانس امشب رونمایی کرد. تفاوت این دو نسخه در نگاه نخست در اندازه‌ی صفحه نمایش و برخی قابلیت‌های انحصاری هر نسخه است. در کنفرانس امشب از نسخه‌ی ۴.۷ اینچی تحت عنوان آیفون ۶ و از نسخه‌ی ۵.۵ اینچی با نام آیفون پلاس نام برده شد.

پرچمدار اپل وارد میدان شد + معرفی کامل

مسلماً هر نسل آیفون با قدم گذاشتن به گود انبوهی از فناوری‌های نو و تغییرات را به همراه می‌آورد. در زیر تمامی تغییرات رخ‌داده در آخرین نسل آیفون را به تفکیک و یک به یک مورد بررسی قرار می‌دهیم:

صفحه نمایش: همانطور که در شایعات شنیده بودیم، آیفون ۶ در دو نسخه‌ی ۴.۷ و ۵.۵ اینچی معرفی شد. البته اپل به نسخه‌ی ۵.۵ اینچی شخصیت بخصوص خود را اعطا کرده و آن را آیفون ۶ پلاس نامیده است. آیفون ۶ دارای رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ و آیفون ۶ پلاس دارای رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است. یعنی بیش از یک میلیون پیکسل روی نسخه‌ی ۴.۷ اینچی و ۲ میلیون پیکسل روی نسخه‌ی ۵.۵ اینچی. اپل این فناوری را رتینا HD نامیده است.

طراحی: ضخامت دستگاه کمتر از هر نسخه‌ی پیشین شده و لبه‌ها و گوشه‌های گرد به آن زیبایی خاصی داده است. قسمت جلوی دستگاه تماماً‌ از جنس شیشه است. دکمه‌ی پاور به سمت راست و درست زیر انگشت شست منتقل شده است. لنز دوربین نیز کمی از بدنه خارج شده است.

نمای بخصوص اپلیکیشن‌ها در آیفون ۶ پلاس: همانطور که در شایعات روزهای اخیر شنیده بودیم، اپلیکیشن‌ها بر روی آیفون پلاس می‌توانند نمای جدیدتری از خود به نمایش می‌گذارند. برای مثال افزوده‌شدن ستونی به سمت چپ اپلیکیشن مسیج .

باطری: از یک سو افزایش ظرفیت باطری و از سوی دیگر به کار رفتن چیپ A8 موجب شده است که مصرف باطری آیفون ۶ بسیار کمتر از نسخه‌های پیشین این دستگاه باشد. توسط آیفون ۶ کاملاً شارژ شده می‌توانید ۵۰ ساعت از پخش صوت، ۱۱ ساعت پخش ویدیو، ۱۱ ساعت از اتصال وای‌فای و یا ۱۰ ساعت اتصال LTE به طور مداوم لذت ببرید. این اعداد برای آیفون پلاس به ترتیب ۸۰، ۱۴، ۱۲ و ۱۲ ساعت است.

سنسور حرکت‌سنج: اپل در ساخت آیفون ۶ از جدیدترین نسل سنسور حرکت‌سنج خود تحت عنوان M8 استفاده کرده است. این نسل از چیپ توانایی اندازه‌گیری مسافت‌ها را نیز به دست آورده است. به موجب این بهبودها پلتفرم Health قادر به ثبت بهتر شاخص‌های حیاتی بدن کاربر خواهد بود.

مشخصات کلی آيفون ۶ در یک نگاه: مدل‌ها: ۴.۷ و ۵.۵ اینچی رزولوشن صفحه نمایش و اندازه مدل ۴.۷ اینچی: نسبت ۱۳۳۴ در ۷۵۰ و چگالی صفحه ۳۲۶ پيكسل در هر اينچ. ضخامت ۶.۹ میلی متری به همراه ارتفاع ۱۳۸ و عرض ۶۶ میلی متری رزولوشن صفحه نمایش و اندازه مدل ۵.۵ اینچی: نسبت ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و چگالی صفحه ۴۰۱ پیسکل در هر اينچ ضخامت ۷.۱ میلی متری به همراه ارتفاع ۱۵۸ و عرض ۷۸ میلی متری رنگ‌ها: خاکستری، نقره‌ای و طلائی حافظه: ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی پردازنده: A8 دو هسته ای با قدرت ۱.۴ گیگاهرتز رم: ۱ گیگابایت دوربین پشت: ۸ مگاپیکسل و دوربین جلو: ۲.۱ مگاپیکسل باتری: ۱۸۰۰ میلی آمپر ساعتی قیمت: آيفون ۶ با ظرفیت ها ۱۶، ۳۲ و ۱۲۸ گیگاباتی به ترتیب با قیمت $199, $299 و $399 میشود و آیفون ۶ پلاس نیز با ظرفیت های ۱۶، ۳۲ و ۱۲۸ گیگاباتی به ترتیب با قیمت $299, $399 و $499 تاریخ پیش خرید: ۱۲ سپتامبر تاریخ عرضه جهانی: ۱۹ سپتامبر
پردازنده: پردازنده‌ی آیفون ۶ چیپ نسل جدید A8 با پشتیبانی از معماری ۶۴ بیتی است. در ساخت این پردازنده از ۲ میلیارد ترانزیستور و تکنولوژی ساخت ۲۰ نانومتری استفاده شده است. نتیجه‌ی این کار کاهش ۲۵ درصدی اندازه‌ی چیپ و کاهش ۵۰ درصدی در مصرف انرژی توسط آن نسبت به چیپ A7 بوده است.

دوربین: اپل همچنان اصرار به استفاده از سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد و در ساخت آیفون ۶ نیز از آن بهره برده است. فلاش دوربین همانطور که انتظار می‌رود از نوع True Tone است. شناسایی چهره‌ها، لبخندها و بسته‌بودن چشم‌ها بهتر از قبل صورت می‌گیرد. اپل از قابلیت لرزش‌گیر دست در هنگام عکس‌برداری نیز پرده برداشت، اما اضافه کرد که این قابلیت تنها مختص آیفون ۶ پلاس خواهد بود. به لطف به کار رفتن سنسور قدرتمندتر در دوربین، آیفون ۶ قادر به ضبط ویدیو به تعداد فریم ۳۰ و ۶۰ در ثانیه خواهد بود و تعداد فریم قابل ضبط در حالت اسلو موشن از ۱۲۰ به ۲۴۰ عدد در ثانیه رسیده است.

قابلیت NFC: اپل در کنفرانس خود ابتدا به معرفی شیوه‌ی پرداخت جدید خود تحت عنوان Apple Pay پرداخت. در ادامه نیز افزود که برای سازگار شدن با این سیستم پرداخت، اپل دستگاه آیفون ۶ را مجهز به تکنولوژی NFC کرده است. این سیستم به کمک تاچ آی‌دی و سنسور NFC روشی سریع، مطمئن و امن را برای پرداخت مهیا می‌کند.

پرچمدار اپل وارد میدان شد + معرفی کامل

این دو دستگاه در ۳ رنگ طلایی، خاکستری فضایی و نقره‌ای و از ۲۸ شهریور ماه به بازار عرضه خواهند شد. نسخه‌های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۶ به ترتیب ۱۹۹، ۲۹۹ و ۳۹۹ دلار قیمت در حالت قراردادی خواهند داشت. دستگاه آیفون ۶ پلاس نیز همانند آیفون ۴.۷ اینچی نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی نخواهد داشت و قیمت نسخه‌های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی آن به ترتیب ۲۹۹، ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار قیمت خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار