کد خبر: 672300
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
نماینده مردم علی‎آباد کتول در مجلس با اشاره به اینکه رتبه اشتغال گلستان از 28 به 13.6 درصد رسیده بر ورود نخبگان و کارآفرینان در ایجاد اشتغال خوشه ای تاکید کرد.

رحمت‎الله نوروزی با بیان اینکه اشتغال خوشه‎ای و کارآفرینی با محدودیت روبروست و باید نخبگان و کارآفرینان در قالب شرکت تعاونی، دانش‎بنیان و مراکز رشد ورود کنند گفت: گلستان زمانی سرزمین طلای سفید بوده و قبل از انقلاب 28 کارخانه پنبه داشته، در آن زمان 158 هزار هکتار به زیرکشت پنبه می‎رفته که این میزان اکنون به 13 هزار هکتار رسیده است.

نوروزی کمبود امکانات، منابع و تسهیلات را از کمبودهای استان نام برد و افزود: زیر سرسبزی گلستان فقر خوابیده و این استان نیازمند توجه ویژه است. نماینده مردم علی‎آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رتبه گلستان در کشاورزی از هفت به سه رسیده است، گفت: گلستان سومین تولیدکننده گندم کشور بوده و 33 درصد توتون کشور را نیز تولید می‎کند.

نوروزی اضافه کرد: فقدان صنایع تبدیلی در گلستان یک ضعف جدی بوده و از سال 1385 که پتروشیمی گلستان استارت خورده اما تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این مقام مسئول ادامه داد: بسیاری از فارغ‎التحصیلان دانشگاهی تک مهارتی بوده واعتبارات باید در اختیار کسانی قرار گیرد که دوره‎های آموزشی و کارآفرینی در سازمان فنی و حرفه‎ای، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) گذرانده‎اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار