کد خبر: 672248
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
در حاشیه دادگاه صورت گرفت
در حالی که محاکمه فاطمه‌هاشمی به اتهام توهین به مسئولان عالی رتبه کشور در حال برگزاری است وی در توهینی مجدد روسای دو قوه کشور را به بی‌عدالتی متهم نمود!
جوان آنلاين: هاشمی پس از خروج از دادگاه انقلاب گفت: گویا این مملکت فقط برای لاریجانی‌ها است(!) وی با بیان اینکه در جلسه امروز(دیروز) دفاعیات خود را ارائه دادم اظهار داشت: دیگر قرار نیست جلسه‌ای برگزار شود و ما منتظر رأی دادگاه هستیم. اطلاعی از آینده رسیدگی به این پرونده ندارم.

به گزارش كيهان، هاشمی ادامه داد: باید به حال مردم با این وضع دادگاه‌ها گریست؛ امروز فردی را در دادگاه دیدم که می‌گفت کاش بمیرم و به دادگاهی اینگونه نیایم.

وی افزود: توجه به دفاعیات و صحبت‌ها در دادگاه بسیار کم است. من تنها سوال کردم که کدام یک از حرف‌های من نشر اکاذیب و خلاف واقع تلقی شده است.  نوار ویدئویی را در مجلس برای آقای لاریجانی نمایش دهند و ببینند که آیا صحبت‌های من توهین بوده است و بعد قضاوت کنند. در واقع دفاعیات علی لاریجانی را برای برادر خود در مجلس بگذارند و آن چیزی که برای برادر من مطرح شده و حرف‌های زشتی که گفته شد را نیز بگذارند و بعد قضاوت کنند.

هاشمی گفت: از مقام معظم رهبری می‌خواهم که ناظر قوی‌تر در دادگاه‌ها برای رسیدگی به پرونده‌های مردم قرار دهند تا ظلمی به مردم نشود!

این در حالی است که رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از این در حرکتی اخلاقی در پاسخ به فضاسازی‌های رسانه‌ای ‌هاشمی گفته بود: «بنده هرگز شکایتی نسبت به ایشان نداشته و ندارم.»

البته خبرسازی‌ها حول دادگاه روز گذشته فاطمه‌هاشمی تنها شامل اظهارات توهین‌آمیز مذکور نمی‌شود به نحوی که وکیل وی نیز پیش از ورود به دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران، تشکیل دادگاه موکلش را غیرقانونی خواند و در حرکتی غیر اخلاقی اتهامات وارده را «مسخره» نامید!

ابوالمعالی با اشاره به اینکه قاضی تشخیص داده تا اظهارات متهم را بشنود و نماینده دادستان نیز کیفرخواست را قرائت کند گفت: اتهامات فاطمه مسخره‌ترین چیزی است که در رویه قضایی دیدم.

 ابوالمعالی تصریح کرد: براساس اصل 8 قانون اساسی مردم در بحث امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اصل 84 قانون اساسی همه نمایندگان در برابر آحاد مردم مسئول هستند و مردم می‌توانند از آنها انتقاد کنند اما با تشکیل این پرونده جرم‌انگاری صورت گرفته در حالی که هرکسی حق دارد سوال کند. وکیل فاطمه‌هاشمی خاطرنشان کرد: پرونده فاطمه آزمون بزرگی برای قوه  قضائیه است که امیدواریم از آن سربلند بیرون بیاید و اگر روند رسیدگی به آن طولانی شده تقصیر نماینده دادستان است.

  وی در پایان گفت: تشکیل این دادگاه غیرقانونی است چرا که در این پرونده نیاز به شاکی خصوصی است اما هیچ شاکی خصوصی وجود ندارد.

در همین رابطه مصطفی ترک همدانی، وکیل پایه یک دادگستری در پاسخ به فارس درخصوص عبارات استفاده شده توسط وکیل فاطمه‌هاشمی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در بیرون از محکمه،  بی‌اساس خواندن کیفرخواست یا اتهامات  یا مسخره دانستن آنها، در شان یک وکیل دادگستری نیست و شاید عنوان مجرمانه نداشته باشد ولی می‌تواند به عنوان تخلف محسوب شود.همچنین محمدرضا پاسبان، مدیر گروه حقوق خصوصی و اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی هم در این‌باره گفت: وکیل می‌تواند کیفرخواست را بی اساس بخواند و بگوید موکل من بی‌گناه است ولی اینکه کلماتی را به‌کار ببرد مانند مسخره و اینکه توهینی به مرجعی کند اینها در شان یک وکیل نیست و خلاف اخلاق حرفه‌ای است.

شایان ذکر است پیش از این محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال اصحاب رسانه مبنی بر اعمال فشار بر قوه قضائیه درخصوص پرونده فرزند‌هاشمی رفسنجانی گفته بود: صاحبات قدرت و ثروت همیشه تلاش می‌کنند فشار بیاورند، اما مهم این است که آیا قوه قضائیه تسلیم این فشار می‌شود یا نه.وی همچنین گفته بود: صاحبان قدرت یا از طریق رسانه‌ها فضاسازی می‌کنند یا اینکه چند وکیل می‌گیرند و اشکالات زیادی وارد می‌کنند و به دلایل مختلف پرونده را عقب می‌اندازند. البته این امر به ظاهر قانونی است منتهی برای هر کسی میسر نیست که یک یا چند وکیل بگیرد و پول هنگفتی به آنها بدهد. سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرده بود: من به هیچ وجه رد نمی‌کنم فشار وجود داشته اما قوه قضائیه قبول نمی‌کند.به نظر می‌رسد مشاهده قاطعیت دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده دو نفر از اعضای خانواده‌هاشمی رفسنجانی بدون قائل شدن هرگونه «حق ویژه»، متهمین را از ترس اجرای عدالت ناچار به مدیریت و اجرای مانور پیش دستانه مظلوم نمایی همراه با فضاسازی رسانه‌ای کرده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سیدجلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
0
0
خانواده محترم هاشمی که بیشتر از لاریجانیها خودرا صاحب مملکت میدانند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۶
0
0
نه پس ! لابد فکر کردی برای ...ضد انقلاب های مهره انگلیس و امریکا و تکیه گاه فتنه های 68 و 78 و 88 و .....است !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار