کد خبر: 671859
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
با معاود بودن گروهی از ایلامی ها
دختر خانواده که جوانی بیست و چند ساله است نامش در شناسنامه ای که ندارد و بخاطر معاود بودنش وجود خارجی نداشته و برایش به یک رویا تبدیل شده حلیمه است . او برخلاف پدر و مادرش که در عراق بزرگ شده اند متولد و بزرگ شده ی ایلام است، تحصیلاتش به دلیل مشکلات زندگی خانواده اش نیمه تمام مانده اما توانسته تعدادی از خلاقیتهایش را بروز دهد.
عاطفه آزادپور

حلیمه می گوید در حال حاضر در زمینه های قالبیبافی ، خیاطی و چند فن دیگر در حد مربی بودن تخصص دارد اما چون شناسنامه ایرانی ندارد حتی نتوانسته مدارک مربوط به این تخصصها را که پشت سر گذاشته را دریافت نماید تا جهت ورود به بازار کار و اشتغال به دردش بخورند. حلیمه و خانواده اش تنها نمونه هایی از اینگونه خانواده ها ی معاود هستند که بخاطر همین مشکل امکان گرفتن خدمات گوناگون را بصورت رسمی ندارند و فقط در اینچنین مواقعی از طریق کمکهای موردی کمیته امداد و برخی خیریه های دیگر تعدادی از مشکلاتشان برطرف می شود.

* مفتاح الجنه، کمک به معاودین

معاودین عراقی که تعدادشان در این استان نسبتاً زیاد است دسته ای از نیازمندان و محرومین را تشکیل داده اند.

علی حسین احمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» استان ایلام با عنوان کردن مطلب فوق می گوید: کمیته امداد فقط از طریق حمایتها و خدمات موردی می تواند به این خانواده ها کمک کند.

وی ادامه می دهد: در برنامه مفتاح الجنه امسال دسته ای از نیازمندانی که مسئولین را برای خدمت رسانی به آنها به خانه هایشان بردیم تعدادی از این خانواده های معاود بودند که تلاش کردیم از طریق همین طرح گوشه ای از مشکلاتشان را برطرف نموده و یا اینکه حداقل مسئولین را از مشکلات عدیده ای که بخاطر نداشتن شناسنامه دارند آگاه نماییم و به آنان گوشزد نماییم که این خانواده ها در معرض آسیبهای گوناگون و نیازمند توجه جدی هستند.

عایدات 9 میلیاردی ایلامی ها ازطرح مفتاح الجنه

با اینکه طرح مفتاح الجنه چندین سال است که در کمیته امداد اجرا میشود اما دو سه سالی است که بصورت جدی تر توسط این نهاد در حال پی گیری است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام در این ارتباط می گوید: با اینکه اوج اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان می باشد اما چنانچه این طرح در طول سال استمرار داشته باشد می توان مشکلات بیشتری از مددجویان را از طریق آن بطور جدی مرتفع کرد.

احمدی ادامه می دهد: در سال 88 و 89 بیش از 2700 خانواده ایلامی از مزایای این طرح برخوردار گردیده که در این ارتباط بالغ بر 940 میلیون ریال عاید خانواده های مشمول طرح شده است. در سال 90نیز با جهش قابل توجهی در این زمینه حدود 2100 خانواده از مزایای آن برخوردار و بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون ریال به خانواده ها در این زمینه کمک شده است.

این مسئول افزود: در سال 91 و درقالب همین طرح مفتاح الجنه حدود 2450خانوار از این طرح برخوردار شده اند که عایدات مالی این تعداد خانواده بیش از 1 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.

وی تاکید کرد: در طول اجرای این طرح در سال 92 نیز تعداد خانواده های برخوردار از طرح مفتاح الجنه به 2800 خانواده افزایش یافت که در این زمینه بیش از 3 میلیارد و 650 میلیون ریال کمکهای مالی مختلف به این خانواده ها صورت گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار