کد خبر: 671857
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
طرح جمع‌آوری و ساماندهی فروشندگان گاز ال.پی.جی در محدوده شهری قزوین در راستای بررسی راهکارهای رفع و جلوگیری از خطرات ناشی از فعالیت آنان به اجرا درمی‌آید.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان مطلب فوق وبا اشاره به اینکه فروش و توزیع گاز ال.پی.جی به شکل فعلی در حاشیه خیابان‌ها تخلف است، گفت: محل فروش و تزریق این نوع گاز به خودروها به طور معمول در اطراف شهر و به ویژه میادین ورودی و خروجی آن است که به واسطه غیرفنی بودن این اقدام، رانندگان و شهروندان در معرض خطرات جدی قرار دارند.

سیدعلی شفیعی با تأکید بر ضرورت فعالیت قانونی این فروشندگان افزود: سازمان آتش‌نشانی قزوین نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی فروشندگان غیر مجاز گاز مایع به خودروها اقدام می‌کند که در این راستا دریافت مجوز از نهادهای مسئول برای ساماندهی عوامل توزیع و تزریق گاز ال.پی.جی و فعالیت آن‌ها در مکان مناسب ضروری است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون واحد پیشگیری این سازمان نسبت به بررسی، شناسایی و مستندسازی وضعیت این فروشندگان و فعالیت آنان در سطح شهر اقدامات لازم را به عمل آورده‌اند تا پس از صدور حکم از سوی دادستانی این طرح را به مرحله اجرا بگذارند.

شفیعی گفت: از نیروی انتظامی شهرستان قزوین نیز درخواست می‌شود در این زمینه با جدیت با شهرداری قزوین همکاری داشته باشد؛ ضمن اینکه باید در خصوص خطرات استفاده از گاز ال.پی.جی در خودروها به شکل ویژه، جامع و کامل اطلاع‌رسانی شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ظرفیت‌ها و خلأهای قانونی در برخورد با فروشندگان ال.پی.جی را مورد توجه قرار داد و گفت: مطلوب است کارگروهی در این خصوص با عضویت معاونت خدمات شهری، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و نیز اجرائیات شهرداری، نیروی انتظامی شهرستان، پلیس راهنمایی و رانندگی، شرکت گاز و مجمع امور صنفی تشکیل و در آن دستورالعمل جامعی تهیه و تدوین شود.

جایگاه‌ ال.پی.جی؛ بمب‌های آماده انفجار

سعید مافی مسئول آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین نیز این جایگاه‌ها را به مثابه بمبی در گوشه و کنار شهر دانست که هر لحظه احتمال انفجار آن وجود دارد و خطر آن جان افراد را تهدید می‌کند.

مافی ضمن درخواست از مسئولان امر برای جلوگیری از فعالیت این فروشندگان در سطح شهر و توجه بیش از پیش به موضوع یاد شده اظهار کرد: جایگاه‌های فروش گاز ال.پی.جی علاوه بر خطرآفرین بودن برای جان خود این فروشندگان، می‌تواند امکان بروز خطر را برای رانندگان خودروهای مورد نظر و همچنین افرا عبوری نیز ایجاد کند.

وی افزود: تنها نقص فنی این کپسول‌ها نیست که آن‌ها را خطرناک می‌کند؛ بلکه به دلیل فعالیت در محوطه‌های روباز شهر، بی‌احتیاطی‌هایی نظیر انداختن ته سیگار در محوطه زمینه‌ساز بروز حادثه است.

مسئول آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: گاز مایع در دوره‌های گذشته پیش از روی کار آمدن جایگاه‌های سی.ان.جی مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما پس از آن جمع‌آوری شد.

مافی عنوان کرد: با وجود این، در حال حاضر به دلیل کمیاب بودن ال.پی.جی عده‌ای از دلالان و واسطه‌ها با تهیه سیلندرهای 20 کیلوگرمی آن، به صورت غیرحرفه‌ای اقدام به شارژ کپسول خودروها می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که نمایندگی مجاز برای تعمیر و نگهداری این قبیل سیستم‌های سوخت‌رسانی وجود ندارد، بروز نقص فنی می‌تواند منجر به حادثه شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
توحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
5
0
سلام.پس این گازای ال پی جی که تو غریب کش قزوین هست رو چرا جمع نمیکنین توروخدا با جون مردم بازی نکنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار