کد خبر: 671854
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
مدیر عامل شرکت آب منطقه‏ای گلستان از کاهش 29 درصدی میزان بارش های گلستان در 5 ماهه سال جاری خبر داد.

ایرج حیدریان با بیان اینکه میزان بارش‏های استان از ابتدای مهرماه 92 تا پایان مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 29 درصد کاهش یافته است گفت: ذخیره آبخوان‏های آزاد زیر زمینی نیز در این مدت بیش از 168 میلیون متر مکعب کاهش داشته اند.

وی با بیان اینکه میانگین بارندگی این استان در مرداد ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته 2.5 درصد کاهش داشته افزود: نسبت به دوره شاخص درازمدت نیز نزدیک به 14 درصد کاهش یافته است.

حیدریان با اشاره به اینکه بیشترین و کمترین میانگین بارندگی مرداد ماه به ترتیب در شهرستان کلاله با بیش از 53 میلی‌متر و شهرستان رامیان با بیش از3 میلی متر است ادامه داد: میزان بارندگی در گرگان در این ماه بیش از 17 میلی‌متر به ثبت رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‏ای گلستان افزود: جریان رودخانه‏ها در مدت مهرتا مرداد سال 92 ، نسبت به دوره شاخص، در حوضه قره‏سو بیش از80 درصد و در حوضه گرگانرود 63 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: ذخیره آبخوان‏های آزاد زیر زمینی استان گلستان نیز در مرداد ماه سال جاری در مقایسه با مرداد سال گذشته بیش از 168 میلیون متر مکعب کاهش داشته، که در مقایسه با متوسط 22 سال گذشته، بیش از 102 میلیون متر مکعب کاهش حجم ثبت شده است.

حیدریان از مردم و به ویژه کشاورزان تقاضا نمود با مدیریت بهینه منابع آب و کاهش سطح کشت محصولات، یار و یاور شرکت آب منطقه‏ای گلستان و حافظ منابع آب استان باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار