کد خبر: 671568
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
روحانی:
رئیس جمهور در جمع نخبگان خراسان رضوی با بیان اینکه «دولت الکترونیکی» یکی از راه‌های علمی مبارزه با فساد است، گفت: دولت در مسیر توسعه و مبارزه با فساد از هیچ کس و قدرتی نمی‌ترسد.
جوان آنلاين: حسن روحانی ظهر یکشنبه در دیدار با نخبگان خراسان رضوی اظهار کرد: خراسان مرکز اندیشمندان، بزرگان و فیلسوفان و اصولیون است و مرحوم آخوند خراسانی که در فلسفه، کلام و اصول متبحر بودند حدود صد سال است در حوزه های علمیه کتاب اصلی علم و اصول از این فقیه و فیلسوف بزرگ خراسان تدریس می‌شود.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: تنها آخوند خراسانی نیست، از عطار، خیام، فردوسی و غیره همه بزرگان مرز و بوم ما بسیارشان از منطقه خراسان بزرگ بوده‌اند و از این منطقه و آبشخور بهره جسته از خواجه‌نصیر تا بزرگانی چون رودکی و فردوسی و در دوران اخیر شخصیتی چون شهید مطهری که تاسف است بعد از این همه سال تا امروز، سی و چند سال از شهادت آن مرحوم گذشته اما در بسیاری از کتاب‌ها و بحث‌های مهم اسلام سیاسی و اجتماعی کتابی جایگزین نداریم، مرحوم مطهری ویژگی‌های کاملی داشتند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: این سرزمین، بزرگان، ادیبان و افراد صاحب‌نظر بسیاری در خود دارد و در حد خود جامعه امروز باید خدمت‌رسانی انجام شود، همه اندیشمندان دور هم جمع شده‌اند چرا خراسان رضوی با این همه بزرگان علمی و با وجود حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و 300 هزار دانشجو، استاد و 150 مرکز پژوهشی و وجود پارک علم و فناوری دارای افراد صاحبنظری طرح‌های آماده‌ای است اما در قفسه‌ها خاک می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها توسعه خوبی پیدا کرده‌اند از نظر تعداد مقالات کشور یا در رتبه اول یا دوم قرار دارد و در مکان‌های مختلفی منتشر شده است اما برای چه مقاله می‌نویسم؛ مقاله می‌نویسیم تا رتبه خودمان بالا برود بعضی از مقالات نیاز به زحمت دارد و هم باید ارزی خرج شود تا چاپ شود. ما در چاپ مقالات به دنبال چه چیزی هستیم؟ ما در حوزه مقاله نویسی در سطح منطقه رتبه اول یا دوم داریم که نباید این مقاله نویسی هدف و یا امتیاز گرفتن علمی مورد هدف باشد.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه برای آن‌هایی که در مسیر علم و دانشگاه قرار گرفته‌اند نباید گرفتن نمره علمی هدف باشد، افزود: در این دولت با فسادهای بسیاری برخورد کرده‌ایم که شگفت آور است، رانت و تقلب در همه عرصه‌ها ناپسند است. اما انسان دچار حیرت می‌شود که حتی برای استاد شدن و اخذ بورسیه شاهد تقلب است؛ مگر می‌شود انسان استاد و معلم شود آن هم به کمک تقلب بخواهیم در کشوری که در شرایط حصر اقتصادی است و شعارهای پرطمطراقی برای مبارزه با استکبار جهانی دارد معلم شویم و شاگرد تربیت کنیم که کشور را نجات دهد، آن هم با تقلب.

رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که این دولت از هیچ‌گونه تهدید نمی‌هراسد، خاطرنشان کرد: عده‌ای به صورت سرگشاده و غیرسرگشاده این دولت را درباره افشای این تقلب‌ها تهدید می‌کنند، اما این دولت از تهدید نمی‌هراسد، این دولت از نامه‌های سرگشاده و تهدید نمی‌ترسد، در محضر شما اساتید و بزرگان و مولایمان امام رضا(ع) خدمت شما به صراحت عرض می‌کنم دولت در مسیر توسعه و مبارزه با فساد از هیچ کس و قدرتی نمی‌ترسد.

وی تاکید کرد: لابد می‌گوئید چرا نمی‌ترسید دیگران خیلی چیز‌ها دارند که می‌توانند تهدید کنند و چرخ دولت را از گردش بیاندازند من می‌گویم اینگونه نمی‌شود، تا روزی که اکثریت مردم هوشیار این سرزمین در کنار دولت هستند این دولت موفق عمل خواهد کرد. موفقیت ما در سایه حمایت مردم و حضور و تلاش مردم و لطف پروردگار و عنایت حق است؛ موفقیت ما در سایه حمایت مردم و حضور پرشور مردم و البته لطف پروردگار حاصل می‌شود.

به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما امروز برای اینکه بتوانیم کشور را نجات دهیم، باید در کنار یکدیگر بمانیم و با همدلی کامل در مسیر توسعه و پیشرفت کشور حرکت کنیم، تصریح کرد: روزهای اولی که من انتخاب شدم عده‌ای می‌گفتند آنقدر برایت چاه کنده‌اند که محال است در سال‌های طولانی هم کارها پیش بروند اما من به همگان می‌گفتند اگر امید داشته باشیم مردم در کنار ما باشند همدل و متحد باشیم می‌توانیم بر مشکلات پیروز شویم.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: جهاد به معنی کار پرتلاش، بی‌وقفه و شبانه‌روزی است، کار و مدیریت جهادی یعنی اینکه درس بخوانیم، تدریس کنیم، تحقیق کنیم و جهادگونه حرکت کنیم. تنها با این رفتارهاست که می‌توانیم مسیر توسعه را برای پیشرفت باز کنیم؛ برای حل مشکلات کشور کلیدی جز علم، دانش و فناوری و پژوهش نمی‌شناسند و حتی مبارزه با فساد هم به این مهم نیاز دارد.

وی بیان کرد: مبارزه با فساد طرح علمی نیاز دارد و برای پیشگیری از فساد باید طرح‌های علمی ریخت و شما اهل فکر و اندیشه باید در این راه پیش‌قدم باشید، دولت الکترونیکی یکی از راه‌های علمی مبارزه با فساد است. با توجه به این تفاسیر فقط نوشتن مقاله کفایت نمی‌کند و دانشگاه‌ها متکلف این هستند که کسانی را تربیت علمی کنند که پس از عالم شدن مشکل را از جامعه حل و امید را به کشور برگردانند. برای تعالی اقتصاد و فرهنگ جامعه، علما، متخصصان، محققان و اساتید دانشگاه باید راه را مشخص کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: با ون و سرباز فرهنگ درست نمی‌شود، ارتقاء فرهنگ به عهده علما، بزرگان، حوزه‌ها و اساتید است آیا راه ایجاد عفاف ون است؟ خود بانوان که از فرهیختگان جامعه هستند راه استقرار عفاف و حجاب را بلد نیستند؟ اینها روش و تحقیق می‌خواهد. اگر در سال‌های متوالی کارهایی را انجام دادیم و نتیجه نگرفتیم حتما باید مسیر را عوض کنیم، باید روش را اصلاح کنیم. باید راه علمی جدید و دقیقی را انتخاب کنیم.

وی افزود: نشاط را باید در جامعه ایجاد کنیم، رفتار جوانان، باید زمینه‌ساز نشاط در جامعه شود. مدام می‌گویند دختر و پسر را جدا کنیم‌؛ اول انقلاب می‌خواستند در کلاس‌ها بین دختران و پسران دیوار بکشند، امام وقتی شنیدند عصبانی شدند، تذکر دادند؛ اینها سخیف کردن موازین اسلام است، این رویکردها سختگیری در موازین اسلامی است، دین ما دین مشکل و پیچیده‌ای نیست و این موضوع نیز پیچیدگی خاصی ندارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همه عفاف و حجاب را دوست دارند، همه دوست دارند عفاف در خانه‌شان رشد کند، چون عفاف استحکام جامعه را تضمین می‌کند همین قرآن فلسفه حجاب را امنیت فرد عنوان می‌کند، چه کسی از امنیت شخصی برای خودش بیزار است، همه امنیت می‌خواهند اما روش‌اش را باید عالمان و فرهیختگان اعلام کنند.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: همه دوست دارند وقتی همسران و دختران‌شان به خیابان می‌روند، خیال‌شان راحت باشد، دخترخانم‌ها هم دوست دارند امنیت را اما باید راه‌ آن را پیدا کرد، شما به عنوان نخبگان باید راه درست و علمی این مشکل را تشخیص دهید، خداوند به ما امر کرده که آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم اما اگر معروف مورد خدشه قرار گرفت اول باید به آن رسیدگی کنیم.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی هم معروف مورد خدشه قرار گرفته است، اگر می‌خواهیم این مسیر را اصلاح کنیم باید ابتدا معروف در جامعه اصلاح شود و سپس در آن جامعه ما امر کنیم، امروز من به طور صریح می‌گویم. در دنیای ما جز اغنا راه دیگری وجود ندارد، با زور نمی‌شود هیچ کاری را انجام داد. باید جوانان را اغنا کرد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: عده‌ای هنوز هم فکر می‌کنند با دیوار مشکلات حل می شود، خب شما فیلتر درست کنید، عده‌ای هم فیلترشکن درست می‌کنند آیا راه‌حل این است؛ کار شما درست است، فکر نمی‌کنید مسیر صحیح اینگونه باشد. برای امور فرهنگی و علمی و اجتماعی و اقتصادی دولت دست خود را به سوی فرهیختگان جامعه دراز کرده است. باید این این فرهیختگان راه‌حل درست را شناسایی کنند همانطور که اقتصاد راه علمی دارد، فرهنگ راه علمی دارد، مبارزه با فساد راه علمی دارد، اغنا جوانان هم راه علمی دارد.

روحانی با اشاره به اینکه تنها با نگارش مقاله کشور پیشرفت نمی‌کند، عنوان کرد: مقاله باید تبدیل شود به تولید علم در کشور، باید به ساخت نمونه‌های علمی در کشور تبدیل شود، سپس به راه توسعه و سپس به راه پیشرفت تبدیل شود.

وی گفت: علم هم تن، روح، جسم و روان جامعه را اصلاح می‌کند و در این مسیر فرهیختگان و اندیشمندان جامعه می‌توانند به نشاط کشور کمک کنند و خراسان با وجود اندیشمندان بی‌شماری که در خود جای داده است می‌تواند به این دولت کمک کند و می‌تواند ما را از این مشکلات عبور دهد، راه‌حل اساسی برعهده شماست شما هم به آن فکر کنید.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
0
0
"اغنا" یعنی چی؟

"اقناع" منظور گوینده است
اردلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
1
0
یکسال تمام دست گدایی به سمت به اصطلاح فرهیختگان دراز ... چی نصیب شد؟ ...
اردلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
1
1
کدوم ون؟ کدوم سرباز؟ ... دختر با بیرون ریختن خودش شک نکن احاس امنیت نخواهد کرد.
اردلان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
2
1
شما داعیه مبارزه با فساد داری؟ به پرونده فسا د وزیر ... خودت رسیدگی کن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
1
1
آدم نمی دونه ... چی بگه .فقط باید گفت متاسفم همین و بس
302010
|
-
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
1
2
همش ... گناه خودرا به گردن دیگران انداختن
عبد الله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
2
1
معناي روش علمي مبارزه با مفاسدي چون بي حجابي را طي عمر دولت يازدهم مي بينيم ! مي بينيم كه هر روز بي حجابي گسترش مي يابد ولي كسي نهي از منكر نمي كند . مگر امر به معروف و نهي از منكر كه دستور قرآن مجيد است ، علمي نيست ؟ آيا حدود و تعزيراتي كه بر اساس قرآن و سنت آمده را بايد عملا كنار بگذاريم و با كلمه روش علمي راه براي بي حجاب ها و بي عفت ها باز كنيم ؟ كسي با روش علمي مخالف نيست ولي حكومت اسلامي بايد در كنار كار فرهنگي امر به معروف و نهي از منكر را نيز داشته باشد . جطور نيروي انتظامي براي عبور از چراغ قرمز جريمه مقرر مي كند ولي كساني كه حكم خدا را زير پا مي گذارند حتي تذكر هم بهشان ندهد ؟ ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار