کد خبر: 671326
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
پخش صحنه‌هاي خشونت‌بار در آخرين قسمت يك سريال!
جمعه شب آخرين قسمت از سريال «انقلاب زيبا» در حالي بر آنتن شبكه اول سيما جاي گرفت كه تصاوير وحشتناك شكنجه‌هاي مرگبار و منزجركننده، بدون هشدار قبلي چاشني تند و غير قابل تحمل فيلم شده بود.
سپيده آماده
جمعه شب آخرين قسمت از سريال «انقلاب زيبا» در حالي بر آنتن شبكه اول سيما جاي گرفت كه تصاوير وحشتناك شكنجه‌هاي مرگبار و منزجركننده، بدون هشدار قبلي چاشني تند و غير قابل تحمل فيلم شده بود.
به گزارش «جوان»، سال‌هاي سال است كه پخش تصاوير منزجركننده در شبكه‌هاي تلويزيوني همواره مورد توجه قرار گرفته و در صدا و سيماي ما هم پخش صحنه‌هاي خشن و آزار دهنده همواره از خط قرمز‌ بوده است، اما پخش قسمت پاياني سريال انقلاب زيبا، با صحنه‌هاي خشن و آزار دهنده بدون هيچ گونه هشدار، مسئله‌اي بود كه خيلي‌ها را در ابتدا منزجر و در ادامه متعجب كرد. 18 مرداد ماه سال جاري، سريالي به آنتن ساعت 22: 15 شبكه اول سيما پيوست با بازي عليرضا كمالي، آزاده صمدي، آتيلا پسياني و فريبا كوثري كه ماجراي زندگي زوج جواني را روايت مي‌كرد كه با ورود پدر دختر وارد مراحل تلخ و ناگواري مي‌شوند.
فيلم پس از كمتر از يك ماه، شامگاه جمعه چهاردهم شهريورماه به پخش خود در شبكه اول سيما پايان داد تا با اين پايان، آغازگر اما و اگر‌هاي تازه‌اي در خصوص خط قرمز‌هاي پخش صحنه‌هاي منزجر كننده در سيما باشد. جالب اينجا است كه حامد عنقا نويسنده انقلاب زيبا، چندي پيش در گفت‌وگويي با اشاره به خشونت قسمت‌هاي پاياني سريال اظهار كرده بود كه در قسمت‌هاي آتي انقلاب زيبا خشونتي را مي‌بينيد كه هيچگاه باورتان نمي‌شد كه تلويزيون نشان دهد! انگار خود نويسنده هم باور نمي‌كرد كه صحنه‌هاي خشونت‌باري كه روي كاغذ نوشته است در پخش دچار مميزي نشود، غافل از اينكه جمعه شب تلويزيون مميزي‌هاي پيشين خود در خصوص پخش صحنه‌هاي خشونت‌بار را به كناري مي‌گذارد تا صحنه‌هاي شكنجه مانند برق وصل كردن به صندلي و بدن، كشيدن ناخن و سوزن كردن زير ناخن و داغ كردن سوزن‌ها و دريل كردن دندان‌ها را مقابل ديدگاه ميليون‌ها تماشاگري به نمايش در آورد كه بدون توجه به سن و سال و بي‌خبر از همه‌جا، مقابل تلويزيون نشسته بودند.
ممنوعيت پخش صحنه‌هاي خشونت‌بار در رسانه ملي با اين حجم از مخاطبان، بيش از همه به دليل تأثيرات مخرب رواني و اجتماعي است كه اين آثار مي‌تواند در ذهن مخاطبان به خصوص قشر كودك و نوجوان بر جاي بگذارد، مسئله‌اي كه باعث مي‌شد رسانه ملي در پخش فيلم‌هاي سينمايي غربي هم همواره از پخش صحنه‌هاي منزجر‌كننده ممانعت كند. از طرف ديگر پخش صحنه‌هاي خشونت‌آميز در شبكه‌هاي تلويزيوني در تمامي جهان همواره با هشدارهاي متعدد در ابتدا و در طول برنامه همراه است تا مخاطبان به خصوص كودكان و نوجوان از ادامه تماشاي چنين برنامه‌هايي باز داشته شوند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
طیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
1
2
عرض سلام/
بنده قویاً و منطقاً با نظر شما مبنی بر عدم نمایش چنین صحنه هایی، مخالفم!

درست است که ممکن است آثار روانی بدی بر برخی افراد جامعه داشته باشد، اما راهکاری که شما ارائه دادید، درست نیست..
*بگذارید مردم ما وحشی گری ها و بی رحمی های دشمنانشان را "باور" کنند..
پاسخ ها
بی نام
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
متاسفم براتون!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
0
0
من شرمنده ام ....
گل آبي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
1
0
باسلام .من كاملا موافق هشداردادن قبل از برنامه هاي خشونت آميز هستم. چون اكثريت نوجوانان وكودكان هم همراه بقيه اعضاي خانواده به تماشامي نشينند درست است كه بايد مردم ازوحشي گري وبي رحمي دشمنانشان مطلع باشند ولي اين را هم بايد در نظر بگيريم كودكان ونوجواناني كه چنين صحنه هايي را مي بينند ممكن است دچار اسيبهاي جبران ناپذير رواني شوند ودر ضمن ديدن صحنه هاي خشونت بار قلب را به قساوت مي كشاند يك هشدار قبل از نشان دادن برنامه راهكار بدي نيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار