کد خبر: 670661
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
«جوان‌آنلاين» گزارش مي‌دهد؛
رسانه هاي وابسته به اپوزيسيون خارج از كشور به جای پرداختن به اصل موضوع و دریافت چنین جایزه ای شروع به حاشیه سازی و تخریب چهره جمهوری اسلامی ايران با طرح ادعای مضحک فرار همه نخبگان علمی از کشور و عدم حمایت جمهوری اسلامی از موضوع علم و عالم پروری ایران كردند.
جوان‌آنلاين: در هفته ای که گذشت، خبر کسب مدال پرافتخار فیلدز توسط مریم میرزاخانی شهروند امریکایی ایرانی تبار، خبری بود که در کنار شادی کسب این مدال توسط یک ایرانی تبار متاسفانه زمینه را برای هجمه مجدد رسانه های اپوزوسیون و برخی رسانه های داخلی به نظام ایجاد کرد.


رسانه های وابسته به اپوزيسیون خارج از کشور که این بار طعمه جدیدی را برای حمله به نظام یافته بودند به جای پرداختن به اصل خبر و مدال آوری یک ایرانی، شروع به عقده گشایی و بزرگنمایی این موضوع کردند که جمهوری اسلامی ایران اهمیتی به مغزهای علمی خود نداده و به این دلیل نخبگان علمی ایرانی مجبور به ترک کشور می شوند! این ادعاهای سخیف در حالی مطرح می شود که در همین لحظه جمهوری اسلامی ايران به دلیل پیشرفت های علمی اش در موضوع انرژی هسته اي، شاهد هر گونه تحريمي از سوي كشورهاي غربي و امريكا است.


پیشرفت های علمی در حوزه هاي مختلف نظير سلول های بنیادی، تجهيزات و فناوري هاي نظامی، هوا و فضا و پرتاب ماهواره، انرژی های هسته ای و بسیاری از پیشرفت های علمی دیگر تنها گوشه ای از رشد علمی ای است که توسط نخبگان علمي و دانشجویان در همین سرزمين بدون یاری گرفتن از غرب صورت گرفته است و البته از رسانه هایی که بقایشان بسته به چنین تخریب هایی است انتظار نمی رود که این پیشرفت ها را دیده و در نظر بگیرند .


در این میان اما برخی رسانه ها نیز از فضای پیش آمده نهایت سوء استفاده را کرده و به جای پرداختن به چرایی کسب این جایزه به موضوع سخیف نحوه پوشش میرزاخانی این شهروند امریکایی ایرانی تبار اشاره کرده و سعی کردند این موضوع را نیز به مستمسکی برای هجمه به حجاب تبدیل کنند. بسیاری از رسانه های اپوزیسيون تلاش کردند بیشتر از کفه ی تلاش علمی میرازخانی ، کفه بی حجابی وی را سنگین تر و عامل موفقیت وی بدانند و بدین ترتیب از این موضوع نیز برای حمله به حجاب استفاده كنند.


پس از تبریک صفحه فارسی وزارت خارجه امریکا! در فیس بوک برای دریافت این جایزه، يك روزنامه اقتصادي نیز در چاپ خود اقدام به انتشار عکسی بزرگ و بدون حجاب از میرزاخانی در صفحات داخلی خود کرد که از روزنامه ای که از محل بیت المال از یارانه استفاده می کند چنین اقدامی آن هم در روزهایی که تمامی دستگاه های تبلغیاتی دشمن در حال ترویج بی حجابی هستند قابل قبول نیست!


همچنين برخی رسانه ها حد تعریف و تمجید را نیز گم کرده و با ادبیاتی که یادآور دوران طاغوت بود میرازخانی را «ملکه» ریاضیات دنیا خواندند در حالی که تمامی رسانه های دنیا به ویژه رسانه های غربی در به کار بردن واژه ها و ادبیات خود نهایت دقت و هدفمندی را دنبال می کنند؛ عجیب است که یک روزنامه از لفظ ملکه برای معرفی وی استفاده می کند. استفاده از این واژه تنها در قبل از انقلاب و برای جشن های سخیفی نظیر انتخاب زیباترین دختر که به عنوان ملکه زیبایی شناخته می شد استفاده می گشت. حال استفاده مجدد از این واژه که زنده کننده رسوم زشت زمان پهلوي است در حالی که بسیاری از دختران داخل کشور در حال تلاش و جهاد علمی بوده و در بسیاری از پروژه ها و پژوهشگاه های علمی مشغول به فعالیت هستند علامت تعجب زیادی را برجای می گذارد.


باید گفت اگرچه دکتر میرزاخانی تلاش ارزنده ای در زمینه علوم ریاضیات داشته اند و مدال طلای فیلدز نیز حاصل زحمات بسیار وي بوده است، اما این موارد دلیل بر این نیست که بر تلاش و فرصت طلبی دستگاه رسانه ای دشمن چشم بست و فعالیت موزیانه این رسانه ها را در حمله به حجاب و تخریب این ارزش با هر بهانه ای نادیده گرفت.


در حالی که این رسانه ها به جای پرداختن به اصل موضوع و دریافت چنین جایزه ای شروع به حاشیه سازی و تخریب چهره جمهوری اسلامی ايران با طرح ادعای مضحک فرار همه نخبگان علمی از کشور و عدم حمایت جمهوری اسلامی از موضوع علم و عالم پروری ایران نمودند در عین حال فضا را به گونه ای ترسیم کردند که هر نقدی بر این سو استفاده گری آنان را با نقد اصل دریافت چنین جایزه ای مساوی قراردادند، در حالی که سخن بسیاری از افراد و رسانه ها این بود و هست که ارزشمندی این جایزه به جای خود اما قرار نیست به خاطر دریافت چنین جایزه ای توسط شهروندی امریکایی و ایرانی تبار ارزش هایی که جز خطوط قرمز مردم این کشور محسوب می شوند توسط رسانه های داخلی مورد فراموشی قرار گیرند و یا سعی شود الگویی مخالف با هنجارها و ارزش های این مردم به جوانان این سرزمین معرفی گردد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Canada
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
0
0
اصلا ...
وبگرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
0
0
خوب راست میگن دیگه مغزها به دلیل نبود امکانات ...از ایران میرن در حالی که مسئولان خوابن.وقتی حقوق یه دکترای فنی تو یه پژوهشگاه علمی به زور به 2 میلیون میرسه و یه بیسواد مدیر ماهی 8میلیون الکی میگیره باید... گریه کرد....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار