کد خبر: 670255
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
مشاور سابق فرجی‌دانا با بیان اینکه وزارت علوم به سیاست‌های خود ادامه می‌دهد و من قصد دارم به فعالیت‌های علمی بپردازم، گفت: در صورت پیشنهاد نجفی به وزارت علوم برنمی‌گردم زیرا وظیفه خود را انجام داده‌ام و باید به کارهای علمی خود رسیدگی کنم.
جعفر توفیقی مشاور سابق فرجی‌دانا در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه وزارت علوم به سیاست‌های خود ادامه می‌دهد و من قصد دارم به فعالیت‌های علمی بپردازم، گفت: از مسئولیتم در وزارت علوم به عنوان مشاور وزیر استعفا دادم زیرا به نظرم اهداف و سیاست‌های وزارت علوم از سوی نجفی دنبال می‌شود و بهتر است من به مسائل علمی بپردازم.

وی افزود: در وزارت علوم اهدافی را دنبال می‌کردیم که با آمدن فرجی دانا آن اهداف ادامه یافت زیرا فرجی دانا نیز به همان اهداف اعتقاد داشت که با آمدن وی مسیر هموار شد و در حال حاضر نیز سرپرست جدید اعلام کرده است که همان مسیر را دنبال می‌کند، رئیس جمهور هم از سیاست‌های وزارت علوم حمایت کرده است، بنابراین سیاست‌ها تغییری نمی‌کند و در روال خود ادامه دارد. من فکر کردم وظایف خود را انجام داده‌ام و باید به فعالیت‌های علمی بپردازم.

توفیقی در رابطه با سیاست‌های وزارت علوم اظهار داشت: توسعه متوازن رشته‌ها و دانشگاه‌ها و جمعیت دانشجویی، ارتقای کیفی آموزش عالی و احترام به شان و منزلت دانشگاهیان و کارکنان، اخلاق‌مداری در مدیریت و استفاده از مدیران غیرسیاسی، بازگشت اختیارات هیات امنا، قانون مداری و شایسته سالاری در مدیریت‌ها، جذب هیات علمی، بازگشت روحیه امید و نشاط به دانشگاه‌ها، توسعه کارآفرینی، تسهیل امور شرکت‌های دانش بنیان، تحکیم ارتباط صنعت و دانشگاه، بازگشت فضای غیرامنیتی در دانشگاه‌ها، ترویج کرسی‌های آزاداندیشی و احترام به آزادی بیان از سیاست‌های وزارت علوم در این دوره است که در اسناد بالادستی کشور نیز به این مسائل تاکید شده است.

به گفته توفیقی، فعالیت برای تحقق این سیاست‌ها ادامه دارد و نجفی نیز بر ادامه این فعالیت‌ها تاکید کرده است، بنابراین فکر کردم که با توجه به اینکه مسائل در روند خود حرکت می‌کند به کارهای علمی در دانشگاه بپردازم.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: در صورت پیشنهاد دوباره نیز به وزارت علوم برنمی‌گردم زیرا وظیفه خود را انجام داده‌ام و باید به کارهای علمی خود رسیدگی کنم.

وی در رابطه با شایعه استعفای ۵ مشاور فرجی دانا از سمت خود گفت: فرجی دانا در ساختار وزارت علوم ۵ مشاور نداشت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
0
وظیفه اش استیضاح وزیر علوم بود که انجام شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار