کد خبر: 670252
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به اینکه تمدید دفترچه‌های بیمه سلامت رایگان نیست، گفت: در صورتیکه برای سال ۹۴ اگر منابع تامین شود و شورای عالی بیمه و هئیت دولت مصوب کند، صدور دفترچه‌های جدید بیمه سلامت؛ رایگان صورت می‌پذیرد.
انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که پس از رایگان شدن صدور دفترچه بیمه سلامت، بسیاری از افرادی که در گذشته دارای این دفترچه بودند عنوان می‌کنند، که آنها نیز برای تمدید دفترچه‌های خود باید پولی بپردازند، اظهار داشت: این افراد باید پول بپردازند، و این کار هم برای امسال بود و دائمی نیست. این افرادی هم که برایشان دفترچه رایگان بیمه صادر شد، بیشتر افراد آسیب پذیر بودند و کسانی بودند که پول حداقلی برای این دفترچه‌ها را نیز نداشتند.

وی دباره اینکه برای سال آینده صدور و یا تمدید دفترچه‌های بیمه رایگان خواهد بود، افزود: برای سال بعد معلوم نیست و باید شورای عالی بیمه و هئیت دولت مصوب کند، همانطور که هئیت دولت برای سال ۹۳ مصوب کرده بود صدور این دفترچه‌ها رایگان صورت پذیرد.

محسنی بندپی ادامه داد: بنابراین اگر منابع تامین شود برای سال ۹۴ هم دفترچه‌های بیمه رایگان خواهد شد، پیشنهاد و نظر ما این است که این افرادی که آسیب پذیر و کم درآمد هستند، که شامل روستائیان است این روند ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان درباره مشکلات برخی خانواده‌ها که توانایی پرداخت همین هزینه دفترچه بیمه سلامت را برای تمدید ندارند، خاطرنشان کرد: اول اینکه رقم خاصی نسیت، درضمن از آن طرف هم ۲۳ میلیون نفر از جمعیت روستایی که رایگان هستند، ۵ میلیون هم که در روند جدید رایگان کردیم، کارکنان دولت هم یک سوم را پرداخت می‌کنند، فقط می‌ماند ۲ تا ۳ میلیون نفر که باید برای آنها کاری انجام داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار