کد خبر: 670188
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
سردار نقدي:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جنایات صهیونیست‌ها در غزه، 17 شهریور انقلاب جهانی اسلام بود.
جوان آنلاين: سردار محمدرضا نقدی در نخستین گردهمایی روابط عمومی بسیج، اظهار کرد: حادثه‌ای که در فلسطین رخ داد مسأله کوچکی نبود. قتل نزدیک به 500 کودک مظلوم مسأله کوچکی نیست و اگر بخواهیم مقایسه کنیم با توجه به تاریخ رویدادهای غزه می‌توان گفت که این اتفاقات تکرار 17 شهریور انقلاب در ابعاد جهانی بود. همان‌طور که 17 شهریور باعث شد ناباورترین و کندذهن‌ترین افراد که ماهیت شاه را نمی‌شناختند، هویت او برای‌شان مشخص شود، حوادث غزه هم پرده از چهره واقعی و پلید آمریکا و صهیونیست‌ها برداشت.

ریشه همه مشکلات منطقه به غده سرطانی رژیم صهیونیستی باز می‌گردد

وی ادامه داد: نباید این حادثه را رها کنیم و باید آن را استمرار دهیم و بیداری‌ها را عمیق‌تر و مقاومت را تقویت کنیم تا حرکات بزرگ مجاهدانه شکل بگیرد. امروز عده‌ای در پاکستان به سمت اسلام آباد حرکت می‌کنند و عده‌ای در یمن به سمت صنعا در حالی که باید همه این راهپیمایی‌ها را یک جهت کنیم تا به سمت بیت‌المقدس باشد چرا که ریشه همه مشکلاتی که در منطقه ایجاد شده به غده سرطانی رژیم صهیونیستی باز می‌گردد که با تفرقه افکنی حرکات مزورانه جاسوسی، خرابکاری و براندازی باعث ایجاد مشکلاتی در جهان اسلام شده است. باید عزم خود را جزم کنیم تا تمرکزمان روی آزادی بیت‌المقدس مظلوم باشد.

نقدی همچنین با تبریک دهه کرامت و پیروزی بزرگ مقاومت در غزه، بیان کرد: این پیروزی یک بار دیگر اندیشه‌های امام بزرگوارمان را مقابل چشم مجسم کرد. خداوند برای چندمین بار نسل امروز را با قدرت بی‌انتهای خود آشنا کرد. شاید هر چند وقت یک بار چنین پدیده‌ای را دیده باشند. یعنی پیروزی مردمی با دستان خالی بر مجهزترین و پرامکانات‌ترین قدرت‌های شیطانی. ما چنین مسأله‌ای را در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، پیروزی مجاهدین افغانستان بر شوروی، دو نوبت پیروزی مقاومت حزب‌الله مقابل رژیم صهیونیستی و سه بار پیروزی مقاومت فلسطین برابر چهارمین ارتش مجهز دنیا دیدیم.

وی افزود: اگر با خدا باشید خداوند شما را یاری می‌کند و وقتی خدا شما را یاری کرد هیچ قدرتی توان غلبه بر شما را نخواهد داشت. حوادث غزه حجت‌ را بر کسانی که دم از سازش می‌زنند تمام کرد و نشان داد تنها راه پیروزی مقاومت و ایستادگی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه با بیان این‌که روابط عمومی در بسیج کار بسیار سختی است، اضافه کرد: این کار سخت است چون بسیج یک پدیده استثنائی و منحصر بفرد در دنیا است که نمونه دیگری ندارد. ما هر چقدر هم در روابط عمومی مسلط باشیم در بیان و رسایی تبلیغ به گرد پای امام عظیم‌الشأن نخواهیم رسید ولی آن بزرگوار هم وقتی از بسیج حرف می‌زدند صحبت از قلم‌های شکسته، زبان الکن و ناتوانی در بیان حقیقت بسیج می‌کنند.

وی افزود: ما عظیم‌تر و توانمندتر از رهبر معظم انقلاب در رساندن پیام به جامعه نداریم اما ایشان هم در اوج توانایی‌ها به نقطه‌ای می‌رسند که می‌فرمایند بسیج حقیقتی شبیه افسانه‌ها است یعنی نمی‌توان آن را توصیف کرد. ما هر چقدر هم در روابط عمومی قوی باشیم وقتی به اینجا می‌رسیم باید زانو بزنیم و بگوییم نمی‌توانیم چون اینجا جایی است که نمی‌توان گفت ما می‌توانیم. اینجا مقام اخلاص است و تنها خدا، رسولش و مومنین آن را درک می‌کنند و همه ابعادش را می‌بینند.

نقدی با اشاره به این‌که خیلی از فعالیت‌ها و حالات بسیج قابل بیان نیست، یادآور شد: یکی از خصوصیاتی که روابط عمومی در بسیج را سخت می‌کند گستردگی و تنوع آن است. امروز در مرزهای شرقی و نقاط صفر مرزی پزشکان بسیجی در اردوی بسیج حضور دارند و مردم را بدون مزد و منت درمان می‌کنند یا در چهارمحال و بختیاری همین الان بیمارستان صحرایی برقرار است. عده‌ای در کرمانشاه مشغول رزمایش هستند و تعدادی از بسیجیان در نقاط مختلف کشور مشغول تدریس و سازندگی هستند. گروهی فیلم تولید می‌کنند و گروهی به جهاد علمی، تحقیق و ایجاد اشتغال برای جوانان و کمک به اقتصاد مقاومتی می‌پردازند که انعکاس دادن همه این‌ها کار بسیار سختی است.

وی همچنین تأکید کرد: مسأله دیگری که کار روابط عمومی بسیج را سخت می‌کند این است که بسیجیان برخلاف دیگران به دنبال دوربین و یا بلندگویی برای انعکاس حرف‌هایشان نیستند. جنس بسیج و بسیجیان فرار از مقابل دوربین‌ها است. همان‌طور که امام بزرگوارمان فرمودند: بسیجیان مردانی هستند که نام و نشان را در گمنامی و بی‌نشانی یافتند. من گاهی اوقات از مسئولان روابط عمومی گله می‌کنم که چرا فلان مسأله منعکس نشده است و آنها پاسخ می‌دهند که گفته شده دوست ندارند انعکاس پیدا کند و رسانه‌ای شود. بعضی اوقات در بسیج سازندگی وقتی به آنها سر می‌زنیم شرط می‌کنند که دوربین نیاورید و عکس نگیرید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه اظهار کرد: برای روابط عمومی بسیج بودن باید از جنس بسیج بود و مثل بسیجی‌ها زندگی کرد. الگوی بزرگ این مسأله شهید بزرگوار آوینی بود و یا شهید رهبر. خیلی‌ها با دوربین به جبهه‌ها رفتند ولی موفق نشدند اما آوینی چون خودش بسیجی بود با بسیجیان مأنوس شد، سنگرنشینی کرد، انتظار کشید و توانست آن صحنه‌ها را خلق کند. اگر کسی می‌خواهد قدمی در راه ترویج این فرهنگ بردارد باید از این جنس باشد.

وی اضافه کرد: روابط عمومی پرتشریفات، پرهزینه و با پرستیژ ویژه به هیچ وجه نمی‌تواند بسیج را منعکس کند بلکه باید خاکی، متواضع، ایثارگر، کم بهانه و کم هزینه باشد تا در هسته کار به او میدان بدهند و بتواند حقایق بسیج را ببیند. البته این که چقدر بتواند منعکس کننده حقایق باشد خودش مسأله جداگانه‌ای است.

سردار نقدی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات و نابسامانی‌های امروز جامعه ما با حرکت کل جامعه با یک روح پرنشاط و پرامید به سمت آرمان‌ها حل خواهد شد. امروز آرمان بزرگ ما تحقق تمدن اسلامی است و بزرگترین مانع آن استکبار آمریکا صهیونیست‌ها است. حرکت برای از بین بردن این مانع جدی‌ترین جریانی است که باید شکل بگیرد و مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف همان‌طور که ولی امرمان فرمودند باید مسأله اول جهان اسلام باشد.

منبع: ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
0
0
چه اسم خوبی ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار