کد خبر: 670034
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
افرادی که به دلیل شغل خود، پشت میز می‌نشینند دچار ضعف عضلات تنه مرکزی می‌شوند.

امیرحسین عابدینی یکتا کارشناس پزشکی ورزشی گفت: تنه مرکزی قسمتی از بدن است که اندام‌های محیطی به آن متصل شده و باید این قدرت طبیعی را داشته باشد تا اندام‌هایی نظیر دست و پا بتوانند بر روی قدرت تنه مرکزی کار کنند و فعالیت لازم خود را انجام دهند.


وی ادامه داد: در صورتیکه تنه مرکزی ضعیف شود دردهای مزمن در نواحی گردن، شانه، کمر و لگن فرد به وجود می‌آید و فرد نیاز به انقباض‌هایی با قدرت کم و در طی زمان زیاد (دائم) دارد.


وی تصریح کرد: فرد باید تک تک عضلات خود را گرفته و آزاد کند و همچنین باید کشش این عضلات را انجام دهد تا اندام‌های او دچار گرفتگی و درد نشوند. همچنین حرکات باید 5 الی 6 بار تکرار و 6 الی 10 مرتبه در روز انجام شوند.
 
وی افزود: اولین حرکت این است که فرد دست های خود را پشت کمر بگذارد و آرنج‌ها را مرتب به سمت بالا و پایین حرکت دهد تا به این صورت عضلات بین 2 کتف خود را تقویت کند. همچنین حرکت دوم برای شکم انجام می‌شود.


وی اذعان داشت: اشخاصی که وزن بالایی دارند و پشت میز می‌نشینند ورز‌شهای گفته شده برای آنها کفایت می‌کند اما برای آنکه دچار مشکلات ستون فقرات نشوند اولین و بهترین قدم این بوده که باید بتوانند وزن خود را کاهش دهند. در خصوص نحوه نشستن صحیح، فرد باید قوس‌های طبیعی بدن خود را حفظ کند. پزشکان می‌گویند حتی روش نشستن استاندارد طولانی مدت صحیح نیست و غیر استاندارد محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار