کد خبر: 669797
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹
عمليات احداث كتابخانه مركزي اراك با حضور وزير آموزش و پرورش آغاز شد.

محمدحسين مقيمي استاندار استان مرکزی در مراسم آغاز عملیات اجرایی این کتابخانه گفت: توجه به فرهنگ نيازمند ايجاد زيرساخت‌هاي فرهنگي است.

وي با بيان اينكه اميد مي‌رود اين پروژه تا پايان دولت يازدهم به بهره‌برداري برسد افزود: اين كتابخانه به عنوان مخزن نگهداري كتاب داراي فضاها و امكانات و ارائه‌دهنده‌ي خدمات جانبي است و كتابخانه‌هاي ديگر استان مي‌توانند از خدمات آن استفاده كنند.

مقيمي از همكاري شوراي شهر، شهرداري و فرمانداري جهت راه‌اندازي اين پروژه خبر داد و گفت: تالار بزرگ شهر اراك نيز ديگر پروژه عمراني فرهنگي اين شهر است كه اميد است عمليات احداث آن تا پايان سال جاري به اتمام برسد.

وي اجرايي شدن اين دو پروژه را دغدغه‌ي قشر كثيري از مردم استان در حوزه فرهنگ دانست و اظهار كرد: در بودجه عمراني سال جاري، دولت توجه ويژه‌اي به نوسازي و احداث حوزه‌هاي علميه، بقاع متبركه و مساجد مبذول كرده است و اميدواريم در سال جاري جهشي در عمليات اجرايي اين مجموعه‌ها داشته باشيم.

استاندار استان مرکزی بر لزوم تلاش در راستاي رفع عقب‌ماندگي‌ها در استان تأكيد كرد و افزود: در بخش‌هايي كه فعاليت‌ها به نتيجه رسيده است نيز بايد براي ارتقاي بهره وري تلاش كنيم.

وي افزايش كارآمدي فضاهاي فرهنگي استان را خواستار شد و گفت: بالا بردن راندمان امكانات فرهنگي موجود نيازمند برنامه‌ريزي است و دولت با كمك مردم در حال فراهم كردن زيرساخت‌هاي فرهنگي در كشور است.

مقيمي استفاده از حضور متخصصين در حوزه بهره‌برداري بهينه از فضاهاي فرهنگي را ضروري عنوان كرد و ادامه داد: بايد از سرمايه‌گذاري‌هاي فرهنگي در راستاي تربيت نسل آينده بهره ببريم.

مطيعي مديركل كتابخانه‌هاي استان مركزي نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه پس از 9 سال، موانع احداث كتابخانه مركزي اراك برطرف شده و عمليات اجرايي آن از يكماه قبل آغاز شده است، گفت: عليرغم قابليت‌ها و عقبه ارزشمند فرهنگي و علمي استان مركزي، سرمايه‌گذاري صنعتي عموما در اين استان غالب بوده است و اين روند بايد در راستاي رفع خلاءهاي فرهنگي استان تغيير كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار