کد خبر: 669342
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴
كوثري در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس معتقد است كه وزير علوم نبايد داراي سابقه و حضور در فتنه باشد بلكه بايد به رشد و پيشرفت علمي كشور بيانديشد.
جوان‌آنلاين: اسماعيل كوثري در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» درخصوص انتخاب نجفي به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از سوي رئيس جمهور اظهارداشت: بايد از خود دولت و آقاي روحاني سوال شود كه چرا آقاي نجفي را به عنوان سرپرست وزارت علوم انتخاب كرده‌اند، چرا كه آقاي نجفي در مجلس راي اعتماد نياورد و نتوانست راي مثبت از مجلس بگيرد و بعد هم از مسئوليت شان به علت وضعيت جسمي و ناراحتي قلبي كه داشتند كناركشيدند و حالا مي بينيم كه دوباره وي را به عنوان سرپرست معرفي كرده اند كه بايد از آقاي روحاني پرسيد بر چه اساس آقاي نجفي را مجددا به عنوان سرپرست معرفي كرده اند.
 

وي با اشاره به اينكه تعداد زيادي از افراد مسئول در كشور وجو دارند، تصريح كرد: بايد ديد كه رئيس جمهور بر چه اساسي وي را به عنوان سرپرست معرفي كرده است؛ البته ما كه خودمان چنين چيزي را قبول نداريم چون حداقل بايد فردي را معرفي مي كردند كه اين مدت هم بتواند به امور وزارتخانه مسلط شود و هم بتواند راي اعتماد بگيرد و چنين مكانيزمي كه الان آقاي نجفي سرپرست باشد و بعد هم فرد ديگري به مجلس معرفي و راي اعتماد بگيرد، صحيح نيست.
 

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تاكيد بر اينكه انتخاب وزير علوم يكي از دغدغه هاي جدي نمايندگان مجلس است، گفت: كسي كه به عنوان وزير علوم معرفي مي شود نبايد طوري عمل كند كه زمينه را براي ايجاد فتنه ديگري فراهم كند بلكه بايد در جهت پيشرفت و ارتقا علمي كشور تلاش كند و در مقابل هر گونه فتنه اي ايستادگي كند.
 

كوثري ادامه داد: آقاي روحاني چقدر به ثبات مديريت ارزش مي دهند يا اينكه بر عكس اين موضوع، فقط مي خواهند افرادي كه خودشان مي شناسند را بر مسند بنشانند در حالي كه بايد از وي پرسيد كه چرا از تمام توانمندي هاي جامعه، مديران و مسئولاني كه هستند، استفاده نمي كنند.
 
وي با بيان اينكه انتخاب سرپرست برای وزرات علوم از اختیارات قانونی رئیس جمهور است، اظهاركرد: در شرايطي آقاي نجفي به عنوان سرپرست معرفي شده اند كه اگر دولت بخواهد وي را به عنوان وزیر معرفی کند، نمي تواند مانند گذشته راي اعتماد از مجلس بگيرد بنابراين بهتر بود از اين فرصت استفاده كرده و فردي را معرفي مي كردند كه بتواند از مجلس راي اعتماد بگيرد.
 

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پاسخ به اين سوال كه انتظار مجلس از رئيس جمهور براي معرفي و پيشنهاد وزير جديد چيست كه بتواند به تعاملات بين مجلس و دولت كمك كند، نيز گفت: مجلس مي خواهد با دولت تعامل داشته باشد و به دولت كمك كند اما بالاخره نمايندگان هم انتظاراتي دارند كه فردي براي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري به مجلس معرفي شود كه داراي سوابق علمي خوب و بالا باشد و بيشتر به مسائل علمي دانشگاه ها بپردازد و در جهت پيشرفت اين وزارتخانه و ارتقاي آن بكوشد.
 

به گفته كوثري، فضاي دانشگاه ها نبايد به گونه اي باشد كه اساتيد و دانشجوياني تربيت كنند كه دلسوز انقلاب و نظام نباشند و خداي نكرده در ذهن شان بخواهند خواسته هاي سازماني و گروهكي خود را اجرايي كنند.
 

وي همچنين تاكيد كرد: وزير علوم نبايد داراي سابقه و حضور در فتنه باشد بلكه بايد مسائل دانشگاهي و رشد و ارتقاي علمي كشور مد نظرش باشد.


غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
فرزانه از ساری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
2
1
بنظرم آقای کوثری درست فرمودند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
0
0
...دلش بافتنه گران است
ناشناس
|
CANADA
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
0
درود ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
0
...
سکه فتنه اما هنوز برایشان رایج است...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار