کد خبر: 669205
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
در حالي كه تظاهرات مردم يمن به رهبري حوثي‌ها همچنان ادامه دارد، رئيس‌جمهور اين كشور در اظهاراتي قابل توجه اعلام كرد كه حاضر است با گروه تروريستي القاعده وارد مذاكره شود.
در حالي كه تظاهرات مردم يمن به رهبري حوثي‌ها همچنان ادامه دارد، رئيس‌جمهور اين كشور در اظهاراتي قابل توجه اعلام كرد كه حاضر است با گروه تروريستي القاعده وارد مذاكره شود.

«عبد ربه منصور هادي» رئيس‌جمهوري يمن اعلام كرد كه دولت وي براي مذاكره با گروه القاعده به شرط خروج اعضاي خارجي آن از خاك اين كشور آماده است. اين اظهارات رئيس‌جمهور يمن در حالي است كه القاعده جزو گروه‌هاي تروريستي شناخته مي‌شود و حتي امريكا شاخه يمني القاعده را خطرناك‌ترين گروه تروريستي جهان اعلام كرده است.

 اظهارات عبدربه منصور هادي همزمان با ادامه تظاهرات حوثي‌ها در اعتراض به فساد و ناكارآمدي دولت صورت گرفته است، اقدامي كه مي‌توان آن را نوعي مقابله با تظاهرات حوثي‌ها توصيف كرد چراكه القاعده به صورت اساسي با حوثي‌ها مخالف است.

  از سوي ديگررئيس‌جمهور يمن همچنين از «عبدالملك الحوثي‌» رهبر حوثي‌ها نيز خواسته است كه به بيانيه شوراي امنيت پاسخ دهد. شوراي امنيت با صدور بيانيه‌اي خواستار پايان درگيري حوثي‌ها با دولت يمن شده بود. «جين ساكي‌» سخنگوي وزارت خارجه امريكا در نشستي خبري گفت: «‌امريكا به شوراي امنيت سازمان ملل متحد و جامعه جهاني ملحق مي‌شود و قوياً اقدامات حوثي‌ها را محكوم مي‌كند كه رهبري آن برعهده عبدالمالك الحوثي و كساني است كه از وي حمايت مي‌كنند.

 اقدامات اين افراد هدف تضعيف روند گذار سياسي مورد نظر شوراي همكاري خليج فارس و نيز هدف تضعيف ثبات يمن را دنبال مي‌كند. ما به طور خاص اقدامات تحريك آميز، تهاجمي و بي‌ثبات‌كننده الحوثي، تحريك كنندگي آن عليه دولت يمن، ايجاد اردوگاه‌هاي مسلح در داخل و اطراف صنعا و ادامه اقدام غيرقانوني آنها در كنترل عمران را محكوم مي‌كنيم.‌»

 اين اظهارات مقامات امريكايي در حالي است كه مردم يمن در طول يك سال گذشته بر اثر ناكارآمدي دولت منصور هادي با مشكلات اقتصادي گسترده‌اي روبه‌رو هستند و در خواست عبدالملك براي بركناري دولت با استقبال گسترده مردم اين كشور مواجه شده است. در همين حال، به دنبال صدور قطعنامه شوراي امنيت براي پايان دادن به اعتراضات ضد دولتي يمن، «‌علي البخيتي» عضو دفتر سياسي جنبش انصار الله اعلام كرد كه صدور چنين قطعنامه‌اي از سوي سازمان ملل منجر به تشديد بحران و افزايش تنش‌ها ميان معترضان و دولت كنوني يمن خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
0
0
شیعیان ...یمن !! باید پیش از هرگونه درگیری با دولت سرسپرده مرکزی یمن !! خود را از همه لحاظ قوی و نیرومند بسازند درست مانند حزب الله لبنان ! تا در برابر خباثت و شرارتو تجاوزگری های آل سعود و اسرائیل و آمریکا و انگلیس خبیث و .... نابود نشوند و بتوانند بر همه جوانب مسائل در یمن تسلط کامل داشته باشند !!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار