کد خبر: 669135
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸

پلیس آمریکا به علت اقدامات خشونت باری که داشته است با واکنش های جهانی روبرو است.


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پرس تی وی، شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا همچنان درگیر ناآرامی های مربوط به کشته شدن یک نوجوان سیاهپوست به دست پلیس است.

با گذشت دو هفته اعتراضات کم شده است اما نیروهای پلیس هنوز درگیر هستند.

گروهی از ساکنان میسوری از پلیس شکایت کرده و گفتند با آنها بدرفتاری شده است.

این گروه خواهان گرفتن 40 میلیون دلار غرامت هستند. آنها در اعتراضات اخیر بازداشت شده اند. آنها گفتند وقتی مانند هر روز به سر کار می رفتند به آنها حمله شده و آنها را بازداشت کرده اند.

نتیجه یکی دیگر از اقدامات خشونت بار پلیس کشته شدن یک جوان 24 ساله سیاهپوست در جورجیا بود. خانواده این جوان هم  اکنون علیه افسران پلیسی که در این حادثه نقش داشتند اقدام قانونی کرده اند. انتشار خبر تجاوز و آزار جنسی یک افسر پلیس اوکلاهما به هشت زن سیاه پوست موجب تعجب مردم در سراسر آمریکا شد.

موضوع اعمال خشونت پلیس و فساد آنها مدتهاست که یکی از نگرانی های اجتماعی در آمریکا است. روز گذشته دیده بان حقوق بشر از آمریکا خواست اعمال خشونت بیش از اندازه توسط پلیس را متوقف کند.

کشته شدن مایکل براون، جوان هجده ساله غیر مسلح سیاهپوست در شهر فرگوسن به دست دارن ویلسون، افسر پلیس سفیدپوست آمریکایی، در حدود یک ماه پیش، باعث اعتراضات و ناآرامی های شدید در شهر فرگوسن و برپایی چندین تظاهرات در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا، و برخی دیگر از شهرهای این کشور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار