کد خبر: 669102
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
در واكنش به تحريم‌هاي جديد وزارت خزانه داري امريكا
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه تفسیر به رای و برداشت یک جانبه و غیرقابل قبول توافق ژنو از سوی آمریکا را رد کرده، و قویا اعتقاد دارد که تحریمهای اعلام شده خلاف تعهدات آمریکا بر اساس توافق ژنو است.
وزارت امور خارجه سطح واكنش خود به گسترس دامنه تحريم‌هاي امريكا را يك درجه تند‌تر كرد و تحريم‌هاي جمعه شب را خلاف تعهدات امريكا در توافق ژنو توصيف كرد، ولي از به كار بردن تعبير نقض براي اين تحريم‌ها خودداري كرد. پيش از اين، عباس عراقچي گسترش دامنه تحريم‌ها را «خلاف روح» توافق ژنو خوانده بود.

مرضيه افخم سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به تحريم‌هاي جديد وزارت خزانه داري امريكا گفت: « جمهوري اسلامي ايران هرگونه تفسير به رأي و برداشت يكجانبه و غيرقابل قبول توافق ژنو از سوي امريكا را رد كرده و قوياً اعتقاد دارد تحريم‌هاي اعلام‌شده خلاف تعهدات امريكا بر اساس توافق ژنو است.»وزارت خزانه داري امريكا روز جمعه 7 شهريور 1393 (29 اوت 2014 ) تحريم هايي را عليه 25 فردو شركت و برخي بانك‌هاي ايراني را به دليل نقض تحريم‌هاي ايران اعمال كرد. كايتلين هايدن سخنگوي شوراي امنيت امريكا درباره تحريم‌هاي جديد گفت: «اقدامات امروز ما و همچنين اقدامات ما از همان شروع گفت‌وگو‌ها، مطابق با تعهدات ما بر اساس برنامه اقدام مشترك بوده و كاهش اندكي در برخي تحريم‌ها ايجاد كرده تا در عوض آن ايران نيز گام هايي را براي متوقف كردن برنامه هسته‌اي خود و به عقب برگرداندن آن در برخي جنبه‌ها بردارد.»

با اين حال، مرضيه افخم اين اقدام را در تضاد با برنامه عمل مشترك توصيف كرده و گفت: « اين اقدام در تعارض كامل با روند حل و فصل كنوني موضوع هسته‌اي مي‌باشد.»

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به اينكه اين اقدام در شرايط حاضر همچنين تاثيرات منفي و غيرسازنده‌اي را بر روند مذاكرات هسته‌اي خواهد گذارد، تصريح كرد: چنين اقداماتي به ويژه جديت، صداقت و حسن نيت امريكا و ساير طرف‌هاي مذاكره كننده با جمهوري اسلامي ايران را زير سؤال برده و تعهد آنها را به هرگونه توافق نهايي احتمالي، كه قطعاً بايد متضمن برداشته شدن تمامي تحريم‌هاي غيرقانوني و نامشروع عليه جمهوري اسلامي ايران باشد، مورد شك و ترديد قرار مي‌دهد.

 مرضيه افخم در پايان تصريح كرد: دوره كاربرد تاكتيك ناكار آمد فشار و مذاكره سپري شده است و زمان آن رسيده كه امريكا به طور جدي و صريح به اتخاذ يك رويكرد واقع بينانه ثابت در قبال برنامه صلح آميز هسته‌اي ايران و رفتار عملي يكنواخت مبتني بر آن روي آورد. معاون اروپا و امريكاي وزير امور خارجه نيز در واكنش به تحريم‌هاي جديد امريكا گفت: عملكرد دوگانه امريكايي‌ها به هيچ وجه قابل قبول نيست.

مجيد تخت روانچي گفت: ما پيشتر خيلي به ‌صراحت نظرمان را درباره اين گونه اقدامات اعلام كرده‌ و در جلسات خصوصي و عمومي انتقادهاي شديدي از مواضع و اقدامات امريكايي‌ها در اين باره داشته‌ايم. وي با تأكيد بر اينكه اين اقدام امريكايي‌ها كاملاً مردود است افزود: نمي‌شود از يك سو ادعا كنند كه مي‌خواهند با حسن نيت وارد مذاكره شوند و مذاكرات را پيش ببرند و از طرفي به چنين اهرم‌هايي متوسل شوند كه از ديد ما نه‌فقط مردود، بلكه اصولاً ناكارآمد است. معاون وزير امور خارجه گفت: «از ديد ما تحريم‌هاي بين‌المللي به‌ويژه تحريم‌هاي امريكا غيرعادلانه و ظالمانه است و مردم ما نيز تحت تأثير چنين اقداماتي قرار نمي‌گيرند.»

وال استريت ژورنال: تحريم‌ها واشنگتن را در وضع جديد قرار مي‌دهد

گروه موسوم به «متحد عليه ايران هسته‌اي» از تصميم وزارت خزانه‌داري و خارجه امريكا براي اعمال تحريم‌هاي تازه عليه ايران استقبال كرد. مارك والاس، رئيس اين گروه گفته كه تحريم‌هاي امريكا عليه ايران نشان مي‌دهد كه تجارت غيرقانوني با ايران، تبعات جدي به دنبال دارد. وي افزود: البته ما از سرعت اعمال تحريم‌ها پس از روي كار آمدن دولت حسن روحاني نگرانيم، اين تحريم‌ها اولين اقدام از اين دست در سه ماهه اخير بود.

روزنامه امريكايي وال استريت ژورنال نيز در تحليلي پيش‌بيني كرد كه اين اقدام جديد واشنگتن را در وضعيت خاصي از لحاظ تصميم‌گيري قرار خواهد داد.
وال استريت ژورنال مي‌گويد كه اين اقدام‌هاي جديد امريكا را در وضعيتي حساس قرار مي‌دهد زيرا همزمان به دنبال پيشرفت مقدماتي در گفت‌و‌گو با ايران و تعديل در برخي تحريم‌هاي تحميلي عليه اين كشور مجدداً تحريم‌هاي جديدي وضع كرده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
UNITED STATES
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
0
0
...مگرنه اسلام رحمانیت بین مسلمین است نه برای کفار.در اسلام باید به کفار به شدت برخورد کرد و با مسلمین رحمت داشت.... بزرگان اسلام از جمله حضرت مصباح یزدی همیشه نسبت به این انحرافات روشنگری کرده اند.در برابر کفار و منافقین نمیشه از رحمت و اعتدال حرف زد این خلاف قرآن و اسلام است.
میرزا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
0
0
میبایست در کلام رهبری در خصوص مذاکرات این نتیجه ها را که عیان بود می دیدید تا امروز دوباره سرتان به سنگ نخورد . ملت این مسیری که دولت انتخاب نموده که تجربه ها را دوباره تجربه کنیم را هرگز نمی پذیرد . فکری اساسی در این دولت که شعار خود را "تدبیر و امید" قرار داده بشود . کار این دولت دارد بجایی می رسد که برای مردم قابل تحمل نیست .
حد اقل مردم را برای خود نگه دارید .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار