کد خبر: 669090
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
یک روزنامه آمریکایی طی تحلیلی ضمن اشاره به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران نوشت: این اقدام جدید واشنگتن را در وضعیت خاصی از لحاظ تصمیم‌گیری قرار خواهد داد.
فارس: یک روزنامه آمریکایی طی تحلیلی ضمن اشاره به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران نوشت: این اقدام جدید واشنگتن را در وضعیت خاصی از لحاظ تصمیم‌گیری قرار خواهد داد.

به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، دولت آمریکا روز گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه ایران و به هدف جلوگیری از انجام تجارت بین‌المللی با این کشور و دور زدن اقدامات تنبیهی اعمال کرد. این درحالیست که مذاکرات هسته‌ای با ایران ادامه دارد و در برهه حساسی است.

بر اساس این گزارش، این اقدام‌های جدید آمریکا را در وضعیتی حساس قرار می‌دهد زیرا همزمان به دنبال پیشرفت مقدماتی در گفت‌و‌گو با ایران و تعدیل در برخی تحریم‌های تحمیلی علیه این کشور مجددا تحریم‌های جدیدی وضع کرده است.

به نوشته وال استریت ژورنال، برخی از نمایندگان کنگره آمریکا می‌گویند که دولت ایران با بکارگیری ابزار دیپلماسی اوباما را به بازی گرفته است و در حال احیا اقتصاد خود برآمده و در عین حال گامی جهت بازنگری و از بین بردن برنامه‌های هسته‌ایش برنداشته است.

  وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا روز گذشته 8 شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش ایرانی را به بهانه نقض تحریم‌های هسته‌ای و موشکی در فهرست سیاه قرار داده‌اند.

بر این اساس، شرکت‌‌های فعال در بازارهای آمریکا از هرگونه انعقاد قرارداد و مراوده با افراد و موسسات حاضر در این فهرست، منع شده‌اند.

براساس بیانیه‌ای که در پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته است 8 شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش در فهرست جدید تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. همچنین اصلاحاتی در اطلاعات مربوط به 5 موسسه صورت گرفته است. از جمله شرکت‌ها و موسسه‌هایی که به لیست تحریم‌ها افزوده شده‌اند؛ بانک آسیا، شرکت پشتیبانی هوانوردی آسیا، خطوط هوایی کاسپین، بانک قرض الحسنه رسالت (تمام شعب در جهان)، بانک قوامین (تمام شعب در جهان)، موسسه مالی «گلدن تکس»،شرکت جهان تک رویان پارس، بانک خاورمیانه بانک بین المللی کیش، شرکت ماندگار بسپار کیمیا، خطوط هوایی معراج، موسسه علوم هسته ای و تحقیقات فناوری، شرکت سازه مرکب و سازمان نوآوری و تحقیقات دفاعی از جمله شرکت‌هایی هستند که به لیست جدید تحریم‌های وزارت خزانه داری اضافه شده‌اند.

به گزارش وال استریت ژورنال هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تاکنون هیچ اظهار نظری در زمینه دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه ایران نکرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار