کد خبر: 668678
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
یک متخصص نوزادان توصیه کرد که والدین هیچگاه از پودر و روغن جهت پیشگیری و درمان عرق‌سوز نوزادان خود استفاده نکنند.

دکتر مازیار وکیلی امینی عرق سوز شدن را درگیری پوستی شایع در نوزادان و شیرخواران عنوان کرد و افزود: در فصول گرم سال و همچنین در فصول سرد در صورتی که لباس گرم بسیاری بر تن نوزاد پوشیده شده باشد، تعریق زیاد شده و نیز تماس سطح پوست با یکدیگر عرق سوز شدن پوست نوزادان را سبب می‌شود.
 


به گفته وکیلی امینی در سطوحی که امکان تماس پوست وجود دارد، از جمله زیر گردن، زیر بغل و کشاله ران امکان عرق سوز شدن بیشتر است. در صورت عدم توجه به عرق سوز شدن نوزادان، امکان بروز عفونت در محل عرق سوز شده وجود دارد و به دنبال آن نیز ایجاد ضایعات پوستی محتمل است.
 


وکیلی امینی، خشک و خنک نگاه داشتن سطح پوست نوزادان و جلوگیری از تعریق آنها را راهکاری مناسب در جهت پیشگیری از عرق سوز شدن عنوان کرد و افزود: در درمان عرق سوز شدن نوزادان نیز باید با پارچه خنک و خشک محل عرق سوز شده را خشک کرد. به این منظور باید به طور جد از مالش پارچه بر روی پوست نوزاد خودداری کرد و تنها پارچه راگذاشته و بردارید، زیرا مالش، عرق سوز شدن را تشدید می‌کند.
 


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه استفاده از روغن و پودر را به منظور پیشگیری یا درمان عرق‌سوز نامناسب دانست و عنوان کرد: استفاده پودر و روغن خود زمینه ایجاد حساسیت‌های پوستی را در نوزادان فراهم کرده و علاوه بر این موجب انسداد مجاری غدد عرق شده که خود عاملی در جهت ایجاد عرق سوز شدن است.
 

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار