کد خبر: 668656
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
لحظاتی پس از حضور رئیس‌جمهور جدید ترکیه در پارلمان این کشور برای ادای سوگند، تمام نمایندگان حزب جمهوری‌خواه خلق به نشانه اعتراض نشست را ترک کردند.
فارس: لحظاتی پس از حضور رئیس‌جمهور جدید ترکیه در پارلمان این کشور برای ادای سوگند، تمام نمایندگان حزب جمهوری‌خواه خلق به نشانه اعتراض نشست را ترک کردند.

به گزارش شبکه «خبر ترک»، دقایقی پس از ورود «رجب طیب اردوغان» به پارلمان ترکیه تمام نمایندگان حزب جمهوری خواه خلق ترکیه پارلمان را به نشانه اعتراض ترک کردند.

پیش از این «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر این حزب مراسم تحلیف اردوغان را تحریم کرده بود و گفته بود که در این مراسم شرکت نخواهد کرد.

وی رئیس‌جمهور شدن اردوغان را یک فاجعه در تاریخ ترکیه دانسته و گفته است: زمانی که رجب طیب اردوغان،‌ نامزد حزب عدالت و توسعه تصدی پست ریاست جمهوری ترکیه را برعهده گرفت، دموکراسی و سیاست پاک، در انتخابات ریاست جمهوری تبدیل به بازنده واقعی شدند. اما پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری مانع از پیگیری تحقیقات درخصوص پرونده‌های فساد علیه وی نمی‌شود، حزب جمهوی خواه خلق درخواستی را برای تشکیل کمیته‌ تحقیقات پارلمانی علیه اردوغان داده است و تصدی پست ریاست جمهوری توسط وی مانعی را در مقابل تشکیل این کمیته بوجود نمی‌آورد.

پارلمان ترکیه 550 عضو دارد که شمار نمایندگان حزب جمهور‌ی‌خواه خلق 130 نفر است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
0
1
اوردوغان"شاه عثمانی"فعلا" به مدت
چهار سال برتخت پادشاهی نشسته"و
اینده نامعلوم است"شاید پادشاه
مادام العمر شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار