کد خبر: 668632
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کمیساریهای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد: داعش هزار کودک را در استان های نینوا و صلاح الدین عراق کشته است و بیش از ۴۰۰ هزار نفر دیگر را آواره کرده است.
شبکه خبر: فاضل الغراوی ، عضو شورای (هیئت) کمیساریای حقوق بشر در نشستی خبری در مجلس عراق گفت: کودکان عراقی به علت بمباران وحشیانه و اقدامات تروریستی گروهک های داعتش در استان های نینوا و صلاح الدین از فاجعه واقعی انسانی رنج می برند. وی افزود: آنها راه های صعب العبور و سخت و نا امن را می پیمایند و برخی از آنها به هنگام ولادت در اردوگاه ها می میرند ، بسیاری از خانواده هایشان به علت مهاجرت جدا می شوند و داعش بسیاری را می رباید تا با آنها تجارت کند.

وی گفت: گروهک های داعش بسیاری از کودکان زیر ۱۵ سال را در موصل برای عملیات های تروریستی و استفاده به عنوان سپر انسانی و تجاوز به آنها ، به کار گیری کرده اند.

عضو کمیساریای حقوق بشر از سازمان ملل و سازمان یونیسف خواست کمک های فوری به کودکان عراق به خصوص آب و غذا و شیر و دارو برسانند. وی از جامعه بین المللی و نیروهای عراق خواست با ایجاد پلیس هوایی انسانی کمک های اساسی را برای کودکان محاصره شده در سنجار و آمرلی ارسال کنند.

مرجعیت دینی عراق روز جمعه گذشته خواستار کمک به ساکنان محاصره شده منطقه آمرلی و رفح محاصره این منطقه و مبارزه سخت و شدید با تروریست ها شده بود.

داعش از حدود دو ماه پیش ناحیه آمرلی را در شهرستان طوزخورماتو در استان صلاح الدین محاصره کرده است . دولت عراق نیز کمک های غذایی و سلاح را با هواپیما به ساکنان این منطقه ارسال می کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار