کد خبر: 668560
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
اولين نشانه‌هاي دكترين اوباما در وست‌پوينت آشكار شد
تشديد جنايات داعش در عراق و سوريه و تهديد منافع غرب، كشورهاي غربي را به مقابله جدي با تروريست‌ها واداشته است. دبير كل ناتو از آمادگي اين سازمان نظامي غربي براي دخالت در عراق در صورت درخواست دولت اين كشور خبر داد. رئيس‌جمهور امريكا نيز دستور ريشه كردن سرطان داعش را صادر كرده است.
تشديد جنايات داعش در عراق و سوريه و تهديد منافع غرب، كشورهاي غربي را به مقابله جدي با تروريست‌ها واداشته است. دبير كل ناتو از آمادگي اين سازمان نظامي غربي براي دخالت در عراق در صورت درخواست دولت اين كشور خبر داد. رئيس‌جمهور امريكا نيز دستور ريشه كردن سرطان داعش را صادر كرده است.

به گزارش جوان، پيشروي تروريست‌هاي داعش در عراق و سوريه و افزايش تهديدات اين گروه تكفيري در منطقه سبب شده تا كشورهاي غربي براي مقابله با اين گروه تروريستي راهكار اساسي اتخاذ كنند. هرچند باراك اوباما، رئيس‌جمهور امريكا در اوايل حمله داعش به موصل اعلام كرده بود كه اقدام زميني و هوايي عليه مواضع تروريست‌هاي داعش در عراق انجام نخواهد داد اما گسترش جنايات داعش و تهديد منافع واشنگتن از سوي تروريست‌ها به ويژه پس از كشته شدن خبرنگار امريكايي، سرانجام رهبران كاخ سفيد را به انجام حملات هوايي عليه تروريست‌ها واداشت.

اكنون خبرها از حمله‌اي گسترده از سوي متحدان اروپايي امريكا حكايت دارد. به گزارش مهر به نقل از شبكه السومريه، آندرس فوگ راسموسن، دبير كل ناتو روز چهارشنبه از آمادگي سازمان ناتو براي دخالت در عراق در صورت درخواست دولت عراق خبر داد. دبير كل ناتو بيان كرد: ‌«ناتو آماده كمك نظامي به عراق است. درخواست عراق براي تقويت اين مشاركت به شكل برجسته مؤثر است و ناتو به اين درخواست به شكل سازنده‌اي خواهد نگريست». راسموسن ضمن استقبال از حملات هوايي عليه تروريست‌ها تأكيد كرد: «جامعه جهاني در قبال توقف تحركات داعش مسئوليت دارد.»

امريكا به دنبال اقدام دسته جمعي

اگرچه هنوز جزئيات حملات ناتو به تروريست‌هاي عراق مشخص نيست امابه‌نظر مي‌رسد امريكا احتمالا سعي دارد در پوشش ناتو و به صورت چند جانبه به حمله زميني در عراق جنبه قانوني دهد. با نگاهي به دكترين نظامي اوباما مي‌توان گفت كه آمادگي ناتو براي حمله به تروريست‌ها در اين راستا قابل توجيه است. اوباما در سخنراني وست پوينت در آوريل 2014، چارچوب رفتار مداخلاتي امريكا در جهان خارج را در دو وضعيت به تصوير كشيد و گفت كه امريكا از قواي نظامي به صورت يكجانبه فقط در موارد لزوم استفاده خواهد كرد: «زماني كه مردم ما تهديد شوند، هستي ما در خطر قرار بگيرد يا زماني كه امنيت متحدين ما در خطر بيفتد. » به گفته اوباما وضعيت دومي كه امريكا دست به مداخله نظامي مي‌زند زماني است كه بحران‌ها وجدان امريكا را تحريك مي‌كنند يا اينكه جهان را به سمت و سويي خطرناك بكشانند ولي تهديدي مستقيم براي امريكا محسوب نشوند. او گفته بود كه سناريوهايي، ايالات متحده خود را به «اقدامات دسته جمعي» محدود خواهد كرد و به همراه متحدين و شركاي خود از تحريم، منزوي‌سازي و رجوع به حقوق بين‌المللي استفاده خواهد كرد. اوباما همچنين گفته بود كه تنها در صورت ضرورت و مؤثر بودن دست به اقدامات نظامي «چند جانبه‌» خواهد زد. در شرايط كنوني كه خطر تروريست‌هاي داعش منطقه و جهان را تهديد مي‌كند، اوباما سعي دارد از مجراي سازمان‌هاي بين‌المللي همچون ناتو ورود نظامي به عراق و سوريه را با توجيه بين‌المللي بودن تهديد تروريسم مشروع جلوه دهد.

دستور اوباما براي ريشه كردن داعش

رئيس‌جمهور امريكا در خصوص فعاليت‌هاي گروه تروريستي داعش گفت: «ريشه كن كردن سرطاني همچون «دولت اسلامي‌» آسان و سريع نخواهد بود». اين اظهارات در حالي مطرح مي‌شود كه اوباما مجوز پروازهاي شناسايي امريكا برفراز سوريه را صادر كرده است و گمان مي‌رود كه اين اقدام به ريشه كن شدن سريع اين گروه بينجامد. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري شينهوا، با اين حال، اوباما بار ديگر ارسال نيروهاي زميني امريكا به عراق را منتفي دانست و گفت: «اجازه بدهيد بار ديگر اين مطلب را بگويم كه ما قرار نيست بار ديگر نيروهاي جنگي امريكا را به عراق بفرستيم. ما اجازه نمي‌دهيم كه امريكا وارد جنگ زميني ديگري در عراق شود». رئيس‌جمهور امريكا گفت كه واشنگتن در تلاش است تا ائتلافي بين‌المللي براي حمايت از عراق در جنگ با گروه داعش تشكيل دهد. از سوي ديگر، اخيرا گزارشي ديپلماتيك در واشنگتن منتشر شده كه بر اساس آن اوباما چراغ سبز وضع استراتژي كامل براي ريشه‌كن شدن داعش نه فقط در عراق بلكه در سوريه را هم به سرويس‌هاي امنيتي اين كشور داده است.  

پيوستن 7 كشور براي تجهيز كردها

چاك هيگل، وزير دفاع امريكا اعلام كرد كه هفت كشور ديگر براي تجهيز تسليحاتي پيشمرگ‌هاي كرد به ايالات متحده پيوسته‌اند. هيگل ديروز با صدور بيانيه‌اي گفت: ‌«علاوه بر ايالات متحده و دولت مركزي عراق، هفت كشور ديگر شامل آلباني، كانادا، كرواسي، دانمارك، ايتاليا، فرانسه و بريتانيا متعهد شده‌اند كه از نيروهاي كرد پشتيباني كنند و نيازهاي تسليحاتي و تجهيزاتي فوري آنها را برآورده سازند.‌» در همين حال حملات هوايي امريكا عليه تروريست‌هاي داعش روز سه شنبه در نزديكي اربيل ادامه يافت.

 با اين حال سخنگوي وزارت خارجه امريكا مدعي شد كه ارسال سلاح ايران به عراق تحريم‌هاي امريكا را نقض مي‌كند.«جن ساكي»، سه شنبه شب در كنفرانس خبري روزانه خود، مدعي شد كه ارسال سلاح ايران به عراق، نقض قطعنامه‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل و همچنين نقض تحريم‌هاي امريكا نيز به حساب مي‌آيد.

حمله تل‌آويو به جولان بعد از شليك موشك‌هاي سرگردان

ارتش اسرائيل در بلندي‌هاي اشغال شده جولان اعلام حالت فوق‌العاده كرد. به گزارش تسنيم به نقل از شبكه خبري الميادين، ‌ارتش اسرائيل روز چهارشنبه در بلندي‌هاي اشغال شده جولان اعلام حالت فوق‌العاده كرده است. پيش از اين بلندي‌هاي اشغالي جولان كه تعدادي از نظاميان صهيونيست در آن مستقر هستند چندين بار هدف حملات خمپاره‌اي افراد مجهول قرار گرفته است.

 شبكه دو رژيم صهيونيستي اعلام كرد توپخانه ارتش اين رژيم به اهدافي در خاك سوريه حمله كرد. اين در حالي است كه ديروز صبح، منابع صهيونيستي اعلام كردند، بر اثر شليك چند راكت خمپاره از خاك سوريه به جولان اشغالي يك افسر ارتش اين رژيم زخمي شده است. همچنين برخي منابع اعلام كردند كه گروه‌هاي تروريستي جبهه النصره و احرار الشام براي اولين بار توانستند بر اين منطقه مسلط شوند.

در صورت تأييد چنين اخباري، مي‌توان گفت كه تهديد امنيت مرزهاي اسرائيل حملات امريكا عليه تروريست‌ها را تسريع خواهد كرد و خبر حملات احتمالي امريكا به تروريست‌هاي سوريه نيز در اين راستا مي‌تواند قابل توجيه باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
امامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
0
1
به نام خدا - سرنخ داعش در انگلیس و عربستان و قطر و آمریکا و ترکیه ،اسرائیل و پایگاههای غرب اردن و نزد بندر بن سلطان است و نتانیاهو ! بهانه جویی آمریکا با فیلم ذبح ساختگی ! نه ضد داعش ! بلکه نقشه ای برای حمله به سوریه و سرنگونی اسد یا تضعیف شدید ارتش سوریه و انهدام انبار های سلاح مقاومت و بدست آوردن اطلاعات پیش از حمله به گلوگاههای مواصلاتی حزب الله و ... و تضعیف ارتش و بسیج مردمی سوریه در آستانه غلبه نهایی شان بر تروریست های صلیبی صهیونی- سلفی- با فرمول مهار دوجانبه !! تا این کارزار 3 ساله طرف برنده نداشته باشد و باز در موقعیتی برابر بشار را مجبور به نشستن سر میز با نماینده ترورییست های ضد سوری نمایند !! و ...نجات تروریست ها از چنگال انتقام ملت سوریه ! و.... لکن ایران باید هر چه زود تر به یاری سوریه بشتابد و بهترین سامانه های پدافند ضد هوایی غیر قابل رهگیری و با موشک های برد بلند صیاد 3 را در سوریه مستقر نماید و قوی ترین موشک های ضد ناو دروبرد را در سواحل مدیترانه سوریه مستقر نماید تا در صورت قصد امریکا به تجاوزگری نظامی ضد سوریه ، پاسخ بهنگام و کوبنده به آمریکای جنایتکار بدهیم ! انشاءالله
اسلامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
0
1
به نام خدا - هشدار !!!!! گول نخوریم !! آمریکا و غرب دنبال اشغال عقبه مقاومت (سوریه ) هستند و نجات اسرائیل از محاصره و تنگنا !! و صبر نمی کنند دوره اسد سپری شود ! چون نمی خواهند در تجاوز بعدی سوریه پشت حزب الله باشد و حزب الله کار اسرائیل را یکسره نماید !! و الا سرنخ اصلی داعش در M I 6 انگلیس و عربستان و قطر و آمریکا و ترکیه ،اسرائیل و پایگاههای غرب اردن و نزد بندر بن سلطان است و نتانیاهو ! نه عراق و سوریه و لبنان قربانی !! بهانه جویی آمریکا با فیلم ذبح ساختگی ! نه ضد داعش ! بلکه نقشه ای برای حمله به سوریه و سرنگونی اسد یا تضعیف شدید ارتش سوریه و انهدام انبار های سلاح مقاومت و بدست آوردن اطلاعات پیش از حمله به گلوگاههای مواصلاتی حزب الله و ... و تضعیف ارتش و بسیج مردمی سوریه در آستانه غلبه نهایی شان بر تروریست های صلیبی صهیونی- سلفی- با فرمول مهار دوجانبه !! تا این کارزار 3 ساله طرف برنده نداشته باشد و باز در موقعیتی برابر بشار را مجبور به نشستن سر میز با نماینده ترورییست های ضد سوری نمایند !! و ...نجات تروریست ها از چنگال انتقام ملت سوریه ! و.... لکن ایران باید هر چه زود تر به یاری سوریه بشتابد و بهترین سامانه های پدافند ضد هوایی غیر قابل رهگیری و با موشک های برد بلند صیاد 3 را در سوریه مستقر نماید و قوی ترین موشک های ضد ناو دروبرد را در سواحل مدیترانه سوریه مستقر نماید تا در صورت قصد امریکا به تجاوزگری نظامی ضد سوریه ، پاسخ بهنگام و کوبنده به آمریکای جنایتکار بدهیم ! انشاءالله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار