کد خبر: 668555
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي هيئت دولت توصيه‌هاي مهمي را خطاب به دولتمردان بيان نمودند كه از آن جمله مي‌توان به پايبند بودن وزرا به فاصله داشتن از فتنه اشاره داشت.
هادي عسگري
مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي هيئت دولت توصيه‌هاي مهمي را خطاب به دولتمردان بيان نمودند كه از آن جمله مي‌توان به پايبند بودن وزرا به فاصله داشتن از فتنه اشاره داشت.

رهبر معظم انقلاب در اين ديدار خطاب به وزرا فرمودند: «مسئله فتنه و فتنه‌گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است كه آقايان وزرا بايد همان‌گونه كه در جلسه رأي اعتماد خود بر فاصله‌گذاري با آن تأكيد كردند، همچنان بر آن پايبند باشند.»

 اين توصيه مي‌تواند براي وزارت ارشاد كه اين روز‌ها درگير مسئله اكران فيلم «عصباني نيستم» است، به عنوان فصل‌الخطاب باشد. فيلمي كه در آن به صورت آشكار از فتنه سال 88 حمايت شده است و با چراغ سبز سازمان سينمايي به اكران عمومي نزديك مي‌شود. آن طور كه شنيده شده فيلم بدون مميزي توانسته است قرارداد اكران خود را نهايي كند و حتي زمان اكران آن نيز از هم اكنون تعيين شده است.

 بيانات مهم مقام معظم رهبري در پايبند بودن وزرا به فاصله‌گذاري بين خود و فتنه‌گران اين مسئوليت را بر دوش علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌گذارد كه مانند جلسه رأي اعتماد خود فتنه را خط‌قرمز فعاليت‌هايش بداند. از نظر مجلس وزير ارشاد مسئول تمام تصميمات فرهنگي و حوزه مديريت فرهنگي كشور است كه سينما نيز يكي از اركان مهم آن را تشكيل مي‌دهد. متأسفانه به دليل اهمال‌هاي گذشته در نبود نظارت بر سينما فيلم‌هايي مانند عصباني نيستم پروانه ساخت دريافت كرده‌اند كه هيچ‌گونه سنخيتي نه با سينماي ملي ايران دارند و نه از بعد اجتماعي و سياسي، اهداف مطلوب انقلاب اسلامي را دنبال مي‌كنند.

در سينمايي كه پول آن از طريق بيت‌المال و بودجه عمومي كشور تأمين مي‌شود، با ساخت فيلم‌هايي چون «قصه‌ها»، «آشغال‌هاي دوست‌داشتني» و«عصباني نيستم» عملكرد سينما در جهت عكس خواسته‌هاي انقلاب از آن مي‌شود.

حمايت‌هاي دولتي از فيلم‌هايي كه بر ضد نظام ساخته مي‌شوند، در كجاي دنيا سابقه دارد كه در كشورمان به دنبال اجراي آن هستيم؟! جنتي بايد در اين مقطع حساب خود را از جريان فتنه جدا كند و از سازمان سينمايي نيز بخواهد تا موضع مشخصي در اين‌باره اتخاذ كند. صرف اينكه چند فيلمساز به هر دليلي تمايل دارند تا جريان فتنه را در سينما زنده نگه دارند، مي‌تواند مجوزي براي همراهي سازمان سينمايي باشد؟!

 قطعاً در مقابل معدود افرادي كه با نيت‌هاي سياسي خاص به سينماي ايران چسبيده‌اند، تعداد زيادي از هنرمندان وجود دارند كه متعهدانه در حال فعاليت هستند. سازمان سينمايي اگر مي‌خواهد به سينماي ايران خدمت كند بايد اين هنرمندان را در راه رسيدن به افق‌هاي مد نظرشان همراهي كند.

 امروز با وجود تصريح مقام معظم رهبري بر دوري جستن و داشتن خط قرمز با جريان فتنه، وضعيت فيلم‌هاي حاشيه‌دار مشخص است. ديگر جاي تعلل يا شك و گمان درباره اينكه آيا اين فيلم‌ها اكران شوند يا خير باقي نمي‌ماند. ادعاي ولايت‌پذيري‌ وزير ارشاد و مجموعه تحت مديريت وي در اين برهه است كه محك مي‌خورد. باشد كه ارشاد از اين امتحان سربلند بيرون بيايد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
0
3
اگر خود وزیران از فتنه گران صهیونیستی 88باشند ، شما نمی توانید انتظار داشته باشید از فتنه گران 88 حمایت نکنند و به نفع مملکت و اسلام انقلاب کار کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار