کد خبر: 668438
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
واكنش‌ها به آتش بس چه بود
واكنش صهيونيست ها بسيار «خاموش و سرد» است. در روزهاي اول وقتي نيروهاي صهيونيستي به مناطق مختلف غزه حمله مي كردند، برخي از ساكنان سرزمين هاي اشغالي كنار ساحل مديترانه مي نشستند و لذت مي بردند و پايكوبي مي كردند. حال ورق برگشته است...

جوان‌آنلاين: روز گذشته (دوشنبه) توافق شد كه آتش بس بلندمدت ايجاد شود. همراه با اين توافق كه بعد از 51 روز جنايات رژيم صهيونيستي در غزه انجام مي‌شد،‌ مردم غزه و همچنين كرانه باختري به خيابان ها ريخته و با در دست داشتن پرچم مقاومت در حمايت از جنبش اسلامي حماس و جهاد اسلامي به جشن پرداختند.

همزمان از گلدسته هاي مساجد غزه و كرانه باختري نداي «الله اكبر» بلند شد كه جشن مردم را كامل كرده است. به گزارش «جوان آنلاين» لس آنجلس تايمز در اين باره نوشت: پس از اعلام توافق تش بس، هزاران فلسطيني به خيابان ها ريخته و به جشن و پايكوپي پرداخته اند. اينديپندنت نيز نوشت كه مردم فلسطين 51 روز ايستادگي و مقاومت در برابر اسراييل را نشان پيروزي مي دانند. جنگي كه اگر چه از سه حوزه دريايي، هوايي و زميني دنبال مي شد اما باعث شكست حماس و جهاد اسلامي نشد.


بانگ پيروزي از گلدسته‌هاي شكسته اما استوار غزه/ سكوت مرگبار در خانه‌هاي سرزمين‌هاي اشغالي/ استقبال سرد آمريكا از پايان جنگ


به گزارش اينديپندنت اين طولاني ترين و بزرگ ترين جنگي بود كه از سال 2006 تا كنون عليه غزه رخ داده و اگر چه بيش از دو هزار نفر جان خود را از دست داده، بيش از 11 هزار نفر مجروح شده و بيش از 10 هزار نفر بي خانمان شده اند، اما ايستادگي مقاومت باعث شد تا در پايان جنگ به خيابان ها بروند و جشن بگيرند. سازمان ملل اعلام كرده است كه عمده قرباينان كودكان، زنان و شهروندان بوده اند.

لس آنجلس تايمز در اين باره نوشت: پرچم هاي سبز رنگ بر روي دست مردم فلسطين موج مي زند كه نشان از «پيروزي» آنها است.

به گزارش اين روزنامه انگليسي در مقابل، واكنش اسراييلي ها بسيار «خاموش و سرد» است. در روزهاي اول وقتي نيروهاي صهيونيستي به مناطق مختلف غزه حمله مي كردند، برخي از ساكنان سرزمين هاي اشغالي كنار ساحل مديترانه مي نشستند و با تماشاي صحنه هاي بمباران كه فلسطيني ها را به شهادت مي رساند،‌ لذت مي بردند و پايكوبي مي كردند. حال ورق برگشته است.

در اين ميان نوع واكنش آمريكا نيز قابل تامل است كه به گفته بسياري از رسانه‌هاي دنيا كاملا «محتاطانه» از آتش بس حمايت كرده است. جان كري، وزير امور خارجه آمريكا با تاكيد بر اينكه اين مسيري است كه پيشتر نيز طي شده و چالش هاي آن هم مشخص است، ابراز اميدواري كرده است كه «آتش بس پايدار بماند».



بانگ پيروزي از گلدسته‌هاي شكسته اما استوار غزه/ سكوت مرگبار در خانه‌هاي سرزمين‌هاي اشغالي/ استقبال سرد آمريكا از پايان جنگ


اين مسئله مهم است كه فهيمده شود «احتياط» آمريكا در مقابل سناريوسازي هاي جديد رژيم صهيونيستي براي آغاز جنگي ديگر است، همانند همين جنگ 51 روزه. يا اينكه مقصودش كنش هاي حماس در برابر رويكردهاي نظامي تل آويو است.

البته يك نگراني ديگر و بسيار عميق هم وجود دارد كه مي تواند در آينده بيتشر خودش را نشان دهد و آن «مسلح شدن كرانه باختري» و ايجاد جنبش هاي نوين ضد صهيونيستي در اين بخش است تا رژيم صهيونيستي در جنگ هاي بعدي از دو سو موشك باران شود.

بانگ پيروزي از گلدسته‌هاي شكسته اما استوار غزه/ سكوت مرگبار در خانه‌هاي سرزمين‌هاي اشغالي/ استقبال سرد آمريكا از پايان جنگ


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
0
1
فان حزب الله هم الغالبون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار