کد خبر: 668397
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی به اعلام آخرین آمار از میزان بازنشستگی افراد تحت مشاغل سخت و زیان‌آور پرداخت و گفت: اگر فردی تصور می‌کند کار سخت و زیا‌ن‌آور دارد بعد از اتمام 20 سال کار، مدارک و ادله خود را به کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور در استان محل سکونتش ارائه دهد.

 

خبرگزاری ایسنا: محمدحسن زدا در گفت‌وگویی، با اعلام اینکه تا به امروز 200 هزار نفر در قالب کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شده‌اند اظهار کرد: یکی از افراد تحت پوشش تامین اجتماعی اخیرا با 37 سال سن بازنشسته شده است. تا کنون دو نفر را داریم که بر خلاف تمام قوانین و اصول بیمه‌گری در سطح جهان بازنشسته شده‌اند.

وی افزود: بازنشسته کردن یک فرد در 37 سالگی، یک اقدام حمایتی است و نه بیمه‌ای.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مشاغل سخت و زیا‌ن‌آور مشاغلی هستند که متصدی آن به دلیل قرار گرفتن در معرض آسیب‌های جسمی و روحی زودتر مستهلک می‌شود گفت: قانون‌گذار برای جلوگیری از استهلاک زودرس یک انسان، قانون بازنشستگی در کارهای سخت و زیان‌آور را وضع کرده است. بر این اساس اگر شخصی 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب در مشاغل سخت و زیان‌آور کار کرد، می‌تواند بدون شرط سنی بازنشسته شود.

زدا درباره چگونگی احراز سخت و زیان آور بودن یک شغل عنوان کرد: یک کمیته فنی متشکل از پنج نماینده از وزارت تعاون، کارگران، کارفرمایان، تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت این درخواست‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی افزود: بنابراین اگر فردی تصور می‌کند کار سخت و زیا‌ن‌آور دارد بعد از اتمام 20 سال کار، مدارک و ادله خود را به این کمیته در استان محل سکونتش ارائه دهد. پس از بررسی‌های لازم و تایید زیان آور بودن آن شغل، پرونده بیمه شده به تأمین اجتماعی می‌آید تا مستمری برای وی وصل شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مخابراتي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
0
0
پس چرا لست مشاغل سخت مخابرات استان تهران را اعلام نمي كنيد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار