کد خبر: 668361
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
واعظی تصریح کرد: میانگین مصرف دیتای کاربران در قم 5 برابر مصرف دیتای کاربران درشهر تهران است چرا که در قم تولید محتوا و اپلیکیشن بیشتر بوده و گروه‌های مختلفی درحال تولید محتوا هستند.
باشگاه خبرنگاران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با اعطای مجور ورود به نسل‌های 3 و بالاتر تلفن همراه یک گام به سوی دولت الکترونیک، شبکه ملی اطلاعات و دولت همراه نزدیک می‌شویم.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم اعطای مجور ارتقاء پروانه ارائه خدمات تلفن همراه به نسل 3 و بالاتر گفت: اپراتور‌ها امروز با دریافت مجوز ورود به نسل‌های بالاتر آزادی عمل دارند تا براساس تکنولوژی روز دنیا به مردم سرویس دهند و تکنولوژی از اسارت مجوز گرفتن آزاد سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی انجام شده است.

وی افزود: سعی می‌شود که نسل3 و بالاتر امروز درمراکز استان‌ها و بلافاصله درزمان کوتاه‌تری درشهر‌های آن استان‌ها و به تدریج در سراسر کشور پوشش نسل 3 و بالاتر گسترش یابد تا در شهرها وروستا‌های کوچک این تکنولوژی وجود داشته باشد.

واعظی در ادامه با اشاره به اینکه، اجرای تست آزمایشی این فرآیند برای اپراتور‌ها لازم بود، اظهار کرد: برای این مجوز حدود 3 تا 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شد که دو اپراتور بخشی از آن را انجام دادند و در حال حاضر هم در حال تکمیل شدن است.

وزیر ارتباطات همچنن گفت: این وزارتخانه تصمیم دارد هر مقدار سرمایه‌گذاری برای زیر‌ساخت‌ها می‌کند حدود 3 تا 4 برابر آن را در بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند.

واعظی در ادامه رعایت مسائل فرهنگی را به دو اپراتور تلفن همراه تأکید کرد و گفت: مسئله فرهنگ و اخلاق از اهمیت بالایی برخوردار است و دو اپراتور باید به این مسائل توجه کنند و دغدغه‌ای برای مراجع درست نشود.

وی به آمار دوره آزمایشی ایرانسل اشاره کرد و افزود: در طی 3 هفته حجم دیتای جا به جا شده اپراتور دوم تلفن همراه 2 برابر نسبت به قبل شده اما ظرفیت ترافیک تغییری نکرده یعنی این بستر در خدمت محتوا و اپلکیشن داخل است و نگرانی برای افزایش سرعت و تغییر در روند فعالیت کاربران ندارد چرا که بستر محتوا و اپلیکیشن در داخل است.

واعظی تصریح کرد: میانگین مصرف دیتای کاربران در قم 5 برابر مصرف دیتای کاربران درشهر تهران است چرا که در قم تولید محتوا و اپلیکیشن بیشتر بوده و گروه‌های مختلفی درحال تولید محتوا هستند.

وی افزود: امروز 34 درصد از محتوای میزبانی داخلی و 66 درصد از خارج استفاده می شود و درآینده 70 درصد در داخل 30 درصد درخارج انجام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه عنوان کرد: نهضت تولید محتوا و اپلیکیشن توسط همه دانشگاهی‌ها و فارغ التحصیلان و همکاری‌های همه جانبه صورت گیرد تا هر چه سریعتر رونق گیرد.

واعظی خاطر نشان کرد: با ورود به نسل 3 و 4 تلفن همراه یک گام به سمت دولت الکترونیک و دولت همراه و شبکه ملی اطلاعات برداشتیم و امیدواریم با کمک بخش‌های مختلف در آینده شاهد تحولات بسیار باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار