کد خبر: 668268
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
یک کارشناس حوزه مسجد با بیان اینکه مبارزه با اسرائیل جنایتکار بنای اصلی روز جهانی مساجد به شمار می رود، گفت: سکوت کنونی برخی کشورهای منطقه در خصوص مسائل غزه و جنایات صهیونیستها مایه تأسف است.
 

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حاتم پوری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص هدف رژیم صهیونیستی از تخریب مساجد اظهارکرد: رژیم صهیونیستی در طول تاریخ از گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی واهمه داشته است به همین دلیل به تخریب مظاهر اسلامی می پردازد.

وی افزود: در نقاطی مانند غزه مستقیما مساجد را بمباران می کند و در کشورهای دیگر هم با تهاجم فرهنگی یا جونان را از مساجد دور می کند و یا تأثیر مساجد بر جامعه را کاهش می دهد.

این کارشناس حوزه مسجد به آتش سوزی مسجد الاقصی اشاره و تصریح کرد: اسرائیل با آتش سوزی مسجد الاقصی به دنبال هجمه به قلب تپنده جامعه اسلامی بود که خوشبختانه موفق به این امر نشد.

حجت الاسلام حاتم پوری ادامه داد: آتش سوزی مسجد الاقصی نه تنها به وحدت مسلمانان آسیب وارد نکرد بلکه با مطرح شدن روز جهانی مساجد به یکپارچگی جامعه اسلامی کمک شایانی را کرد.

وی به هوشمندی امام(ره) برای مطرح کردن وحدت میان شیعه و سنی اشاره و تصریح کرد: هنر امام(ره) این بود که از اختلاف میان اهل تسنن و تشیع در خصوص روز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) هفته وحدت را به وجود آورد که منشا خیرات و برکات فراوانی برای جامعه اسلامی شد.

این کارشناس حوزه مسجد روز قدس را نیز از یادگارهای ارزشمند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: امام(ره) خطر رژیم صهیونیستی را به خوبی درک کرده بود به همین دلیل با مطرح کردن روز جهانی قدس فضایی را برای وحدت مسلمانان بر علیه اسرائیل جنایتکار مطرح کرد.

حجت الاسلام حاتم پوری روز جهانی مساجد را نیز فرصتی دیگر در جهت وحدت دنیای اسلام علیه رژیم صهیونیستی دانست و گفت: روز جهانی مساجد با محوریت مبارزه با اسرائیل جناینکار بنا نهاده شده است و فرصتی مهم برای مبارزه با این رژیم منحوس به شمار می رود.

وی وادادگی برخی کشورهای منطقه در برابر صهیونیستها را مایه تأسف دنیای اسلام دانست و تصریح کرد: هرگاه دنیای اسلام با صهیونیستها صلح کرده است این رژیم خوی ظالمانه خود را ادامه داده است. بنابراین سکوت کنونی برخی کشورهای منطقه نیز مایه تأسف است.

این کارشناس حوزه مسجد با بیان اینکه اعتراض به جنایات اسرائیل خارج از مرزهای دنیای اسلام را درنوردیده است بیان کرد: ماهیت اسرائیل جنایتکار برای افکار عمومی جهان روشن شده است و علی رغم تلاشهای رسانه های غربی و عربی در جهت سانسور جنایات صهیونیستها اعتراض به کودک کشی های آنها خارج از مرزهای دنیای اسلام را در نور دیده است.

حجت الاسلام حاتم پوری در پایان تخریب مساجد در بحرین توسط حکومت آل خلیفه را نیز محکوم کرد و گفت: حکومتهایی مانند آل خلیفه از وحدت مسلمانان در مساجد واهمه دارند به هیمن دلیل این مکان مقدس را تخریب می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار