کد خبر: 668187
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
نه تنها ادبيات دفاع مقدس بايد به كتاب‌هاي درسي مقاطع مختلف مدارس وارد و يك واحد درسي شناخته شود، بلكه بايد يك گرايش دفاع مقدس در ادبيات وجود داشته باشد.
 نه تنها ادبيات دفاع مقدس بايد به كتاب‌هاي درسي مقاطع مختلف مدارس وارد و يك واحد درسي شناخته شود، بلكه بايد يك گرايش دفاع مقدس در ادبيات وجود داشته باشد.
 مدير دفتر طنز حوزه هنري با اشاره به اهميت آشنايي نسل جديد با ادبيات انقلاب و دفاع مقدس گفت: در تمام دنيا مطالبي را كه مي‌خواهند در ذهن نسل جديد كاملاً ماندگار شود، در كودكي به آنها آموزش داده و تا بزرگسالي مرتب آن را تكرار و كامل مي‌كنند. با توجه به اين موضوع، ما هم اگر مي‌خواهيم فرهنگ دفاع مقدس و پايداري در نسل جديد نهادينه شود، بايد آموزش را از مقاطع پايين تحصيلي شروع كنيم. وي با اشاره به اينكه دفاع مقدس تمام نشده است، گفت: ممكن است در مرز‌ها به صورت فيزيكي با تهاجم دشمن مواجه نباشيم اما تهاجم فرهنگي كه بار‌ها به آن اشاره شده وجود دارد و تا زماني كه تهاجم هست، دفاع مقدس و تلاش براي حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها هم وجود دارد. فيض همچنين تأكيد كرد: اينكه عده‌اي مي‌گويند ادبيات انقلاب نداريم حرف كاملاً اشتباهي است؛ چراكه ادبيات انقلاب و ادبيات دفاع مقدس ساحت دارد، تعريف دارد، ارزش دارد و نمونه‌هاي درخشاني از آن را شاهديم. با توجه به اين موضوع، بايد اين ادبيات را در كتاب‌هاي آموزشي بگنجانيم و به شكل تحليلي و پژوهشي به آن نگاه شود. اين شاعر كشورمان گفت: حتي به نظر من، نه تنها ادبيات دفاع مقدس بايد به كتاب‌هاي درسي مقاطع مختلف مدارس وارد شود و يك واحد درسي شناخته شود، بلكه مي‌تواند يك گرايش دفاع مقدس در ادبيات وجود داشته باشد. فرهنگ دفاع مقدس، قابل پژوهش و قابل دسترسي است. بنابراين علاوه بر جا دادن آن در پايان‌نامه‌ها، مي‌توان گرايش ادبيات انقلاب را ايجاد كرد تا صاحب‌نظراني در اين زمينه رشد پيدا كنند و اينچنين به تثبيت و تبيين مباني انقلاب اسلامي و دفاع مقدس بپردازيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار