کد خبر: 668095
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
در حال حاضر 60 درصد از قنات‌های آب استان چهارمحال بختیاری خشکیده است و آب مابقی آنها نیز 25 متر پایین‌تر رفته است.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار چهارمحال بختیاری با اعلام خبر فوق گفت: راه‌آهن، فولاد و طرح‌های انتقال آب و همچنین سایر مصوباتی که در زمان سفر دولت به استان چهارمحال و بختیاری اتخاذ شده همگی در زمینه صنعت، معدن و تجارت بوده است که امیدواریم با اجرای کامل این مصوبات مشکلات موجود در زمینه صنعت چهارمحال و بختیاری برطرف شود.

نماینده عالی دولت در استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در زمانی که بنده به عنوان استاندار چهارمحال و بختیاری انتخاب شدم 25 درصد از صنایع این استان تعطیل بوده و 65 درصد نیز به صورت نیمه‌فعال بوده است.

سلیمانی تصریح کرد: بهداشت، خشکسالی و کاهش آب‌های سطحی و زیرزمینی از جمله موثرترین دلایل ایجاد مشکلات موجود در زمینه آب هستند.

وی گفت: در حال حاضر در نقطه خروجی آب رودخانه زاینده‌رود از چهارمحال و بختیاری 26 متر مکعب آب از این استان خارج می‌شود ولی قبل از رسیدن به اصفهان و فلاورجان به دلیل شق‌النهرهایی که استان اصفهان برای کشت نامناسب برنج غرق‌‌آبی از این رودخانه می‌گیرد. رودخانه زاینده‌رود به صورت کامل در این استان خشکیده است.

استاندار چهارمحال بختیاری گفت: در حال حاضر 60 درصد از قنات‌های آب این استان خشکیده است و آب مابقی آنها نیز 25 متر پایین‌تر رفته و این در حالی است که 95 درصد از آب شرب این استان از طریق آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه 30 درصد از آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری از طریق آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود گفت: در حال حاضر 200 شهر، روستا و شهرک صنعتی در این استان با تانکر آبرسانی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار