کد خبر: 667754
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲
سوريه بر حق حاكميتي خود تأكيد كرد
يك سال پيش در چنين روزهايي وليد معلم، وزير خارجه سوريه اعلام كرد كه كشورش حاضر است با جامعه جهاني جهت انهدام تسليحات شيميايي همكاري كند. اين بار وي روز گذشته گفت كه دمشق آماده همكاري با جامعه بين‌المللي براي جنگ عليه تروريست‌هاي داعش است ولي تأكيد كرد كه هرگونه اقدام در خاك كشورش بدون اجازه دولت سوريه اقدامي خصمانه عليه اين كشور محسوب مي‌شود.
يك سال پيش در چنين روزهايي وليد معلم، وزير خارجه سوريه اعلام كرد كه كشورش حاضر است با جامعه جهاني جهت انهدام تسليحات شيميايي همكاري كند. اين بار وي روز گذشته گفت كه دمشق آماده همكاري با جامعه بين‌المللي براي جنگ عليه تروريست‌هاي داعش است ولي تأكيد كرد كه هرگونه اقدام در خاك كشورش بدون اجازه دولت سوريه اقدامي خصمانه عليه اين كشور محسوب مي‌شود.
به گزارش جوان، وليد المعلم وزير خارجه سوريه با برگزاري نشستي مطبوعاتي در دمشق بر لزوم متوقف ساختن راه‌هاي صادرات تروريسم داعش و جبهه النصره تأكيد كرد و افزود: از قطعنامه شوراي امنيت براي مبارزه با تروريسم استقبال مي‌كنيم. وي با اعلام آمادگي دمشق براي همكاري با محافل بين‌المللي در مبارزه با تروريسم در چار‌چوب قطعنامه شوراي امنيت، بر لزوم هماهنگي با دولت سوريه تأكيد كرد.
به نظر مي‌رسد، اين اظهارات وليد معلم پس از آن مطرح شده كه سرانجام پس از گذشت سه سال از جنگ داخلي سوريه، نشانه‌هاي از پي بردن غرب به واقعيت‌هاي جنگ سوريه و ماهيت اصلي مخالفان در روزهاي اخير مشاهده شده است. ژنرال مارتين دمپسي، رئيس ستاد مشترك ارتش ايالات متحده روز يك‌شنبه گفت كه شبه‌نظاميان دولت اسلامي عراق و شام (داعش) به تهديدي مستقيم براي سرزمين امريكا بدل شده‌اند. وي بدون اشاره به حمايت‌هاي مستقيم و غيرمستقيم سه سال گذشته از داعش در نبرد عليه دولت بشار اسد، به قواي مسلح ايالات متحده توصيه كرد كه با داعش در سوريه مقابله كنند. جمهوريخواهان ارشد كنگره امريكا نيز روز يك‌شنبه خواستار افزايش حملات هوايي اين كشور عليه نيروهاي داعش در عراق و همچنين انجام اين حملات در سوريه براي نخستين بار شدند.
«مايك مك‌كال» نماينده تگزاس در كنگره امريكا كه رياست كميته امنيت داخلي در مجلس نمايندگان را برعهده دارد، از نيروهاي داعش با عنوان «بدترين تهديد براي امريكا از زمان حوادث 11 سپتامبر» ياد كرد. اين نماينده جمهوريخواه در گفت‌وگو با شبكه «اي بي‌سي» گفت: «ما بايد حملات هوايي خود را افزايش دهيم تا در نهايت بتوانيم داعش را شكست داده و آنها را نابود كنيم. ما بايد تهديد آنها براي امنيت داخلي خود را جدي بگيريم. من بر اين باورم كه اين يك تهديد بسيار واقعي است. » اين زمزمه‌هاي مقامات واشنگتن جهت حمله به مواضع داعش در سوريه پس از آن صورت مي‌گيرد كه يك خبرنگار امريكايي به صورت وحشتناكي توسط يك عضو داعش سر بريده شد. روزنامه انگليسي گاردين در گزارش خود نوشت: «به دنبال انتشار فيلم كشته شدن اين خبرنگار امريكايي، گزارش شده كه كاخ سفيد در حال بررسي حملات هوايي در سوريه به بهانه مقابله با نيروهاي داعش است. »
از سوي ديگر، «لوران فابيوس» وزير امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه فيگارو با اشاره به قتل خبرنگار امريكايي به دست گروه تروريستي داعش با طرح پرسشي اعلام كرد: «قتل وحشتناك جيمز فولي خبرنگار امريكايي به دست تروريست‌هاي تكفيري اين موضوع را تداعي مي‌كند كه بدون حل مسئله سوريه نمي‌توان بحران عراق را حل كرد. چه راه حل جامعي براي اين مشكل وجود دارد؟» فابيوس در پاسخ به اين پرسش اعلام كرد: «در واقع بدون توجه به اوضاع جاري در سوريه و بررسي آن اقدام مؤثر در عراق دشوار است. ما به قوانين بين‌المللي احترام مي‌گذاريم و نمي‌خواهيم در دامي كه جهادگرايان برايمان پهن كرده‌اند گرفتار شويم. »
  تأكيد بر هماهنگي با دولت سوريه
نكته‌اي كه دولت سوريه و متحدان در جنگ با آن تأكيد دارند اين است كه هر گونه حمله عليه داعش در سوريه بايد با اجازه و هماهنگي دمشق صورت بگيرد. وليد معلم در كنفرانس مطبوعاتي خود تأكيد كرد هر گونه تلاشي براي مبارزه با تروريسم بايستي با هماهنگي دولت سوريه صورت بگيرد و هر گونه نقض حاكميت سوريه، به مثابه اعلام جنگ خواهد بود. وي در ادامه افزود: ما آماده همكاري در اين زمينه هستيم ولي بايد اراده‌اي جدي براي اين همكاري لمس كنيم. وزير خارجه سوريه برجسته‌ترين تحول در جنگ عليه تروريسم را صدور قطعنامه شوراي امنيت درباره مبارزه با تروريسم «داعش» و «جبهه النصره» در سوريه عنوان كرد و گفت؛ ما از اين قطعنامه ديرهنگام استقبال مي‌كنيم و به آن پايبند خواهيم بود و از همه طرف‌هايي كه به اين قطعنامه پايبند باشند، استقبال مي‌كنيم. وي افزود: مهم‌ترين نكته‌اي كه در اين قطعنامه آمده است، تأكيد بر استقلال و حاكميت سوريه است و اين امر تأكيدي است بر اينكه همه انواع تروريسم خطري براي امنيت بين‌المللي به شمار مي‌روند.   «سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه نيز ضمن استقبال از اقدام نظامي عليه داعش تأكيد كرد كه اين كار بايد با موافقت دولت‌هاي قانوني آنها و بر اساس حقوق و ضوابط بين‌المللي انجام شود. وي گفت: «فرماندهي ستاد مركزي نيروهاي مسلح امريكا اعلام كرده كه با گروه داعش نه تنها در خاك عراق، بلكه در سوريه كه در حقيقت منشأ آنهاست، هم بايد مبارزه شود. ما به طور اصولي با اين نظر موافق هستيم. » لاوروف تأكيد كرد: «اين همان صحبتي است كه ما هميشه كرده و در مورد آن هشدار داده بوديم كه گروه‌هاي تروريستي فعال در سوريه كه در غرب از آنها به نوعي حمايت مي‌شد، خطر جدي براي كل منطقه خاورميانه هستند و در اين راستا روسيه آمادگي كامل دارد تا با دولت‌هاي عراق و سوريه در چارچوب مبارزه با تروريسم همكاري كرده و كمك‌هاي لازم را در اختيار آنها قرار دهد. »
  سياست ابهام حاميان منطقه‌اي داعش
هر چند رئيس ستاد مشترك ارتش ايالات متحده در ادامه اظهارات خود گفت كه در نبرد عليه داعش، متحدين منطقه‌اي امريكا نظير تركيه، اردن و عربستان سعودي مشاركت خواهند داشت، اما اين كشور‌ها به ويژه تركيه تاكنون مواضع قاطعي عليه تروريست‌ها اتخاذ نكرده‌اند. وزير خارجه سوريه با اشاره به مصاحبه هفته گذشته يكي از سركردگان گروهك داعش با روزنامه واشنگتن پست كه رابطه اين گروهك با تركيه را محكم توصيف كرده بود، سؤالي مبني بر اينكه «آيا پهن كردن فرش قرمز در تركيه براي داعش و درمان مجروحان اين گروهك در اين كشور در چارچوب قطعنامه شوراي امنيت صورت مي‌گيرد؟» مطرح كرد. وي افزود: «روز يك‌شنبه خبرنگار امريكايي ربوده شده توسط جبهه النصره آزاد شد. ما از آزادي وي استقبال مي‌كنيم ولي بيانيه وزارت خارجه قطر اعلام كرد كه تلاش‌هاي دوحه منجر به آزادي وي شد. آيا اين تلاش‌ها با گروهك تروريستي جبهه النصره در ارتباط نيست؟ پيش از آن يكي از وزراي آلمان اعلام كرده بود كه اطلاعاتي در دست دارند كه نشان مي‌دهد قطر از گروهك جبهه النصره حمايت مالي مي‌كند. » معلم تأكيد كرد: «ما از كساني كه از تروريست‌ها حمايت مالي و تسليحاتي مي‌كنند مداركي در اختيار داريم. الان از غرب انتظار داريم كه موضع خود را براي مبارزه با تروريسم تغيير دهد. » در طول سه سال گذشته دولت سوريه اسناد زيادي از همكاري بعضي كشورهاي منطقه با تروريست‌ها منتشر كرده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
امامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
0
1
غرب هیچگاه با داعش و امثال داعش سر جنگ نداشته و ندارد ! غرب تنها دنبال نابودی جبهه حق است و بس ! الان هم با انتشار یک فیلم کاملا ساختگی از ذبح خبرنگارخودشان بدست داعش خود ساخته شان درصدد یافتن راهی برای حمله مجدد به سوریه و سرنگونی دولت حامی حزب الله هستند تا از بابت عدم تقویت نظامی حزب الله از سوریه در تجاوز بعدی اسرائیل مطمئن شوند !!
فرزانه از ساری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
1
0
آقای ولید معلم اشارهای خوبی داشتندکه ما اراده ای جدی برای این همکاری باید لمس کنیم یعنی نباید به غربی ها در مبارزه با تروریمسم اعتماد کرد ،ضمنا رئیس ستاد مشترک امریکا گفته در نبرد علیه داعش از عربستان و متحدین کمکد می طلبیم انها یعنی متحدین خودشان داعشی هستنددولت مردان سوریه باید مواظب و هشیاری کامل بخرج دهد که امریکا عربستان قطر ترکیه و بعضی از کشور های عربی خوشان حامی و کمک های مالی و تسلیحاتی به داعش میکنند حالا ادعا ی مبارزه با داعش دارند ،دولت سوریه مواظب حیله ها باشد
اسلامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
0
1
به نام خدا - سرنخ اصلی داعش در M I 6 انگلیس و عربستان و قطر و آمریکا و ترکیه ،اسرائیل و پایگاههای غرب اردن و نزد بندر بن سلطان است و نتانیاهو ! بهانه جویی آمریکا با فیلم ذبح ساختگی ! نه ضد داعش ! بلکه نقشه ای برای حمله به سوریه و سرنگونی اسد یا تضعیف شدید ارتش سوریه و انهدام انبار های سلاح مقاومت و بدست آوردن اطلاعات پیش از حمله به گلوگاههای مواصلاتی حزب الله و ... و تضعیف ارتش و بسیج مردمی سوریه در آستانه غلبه نهایی شان بر تروریست های صلیبی صهیونی- سلفی- با فرمول مهار دوجانبه !! تا این کارزار 3 ساله طرف برنده نداشته باشد و باز در موقعیتی برابر بشار را مجبور به نشستن سر میز با نماینده ترورییست های ضد سوری نمایند !! و ...نجات تروریست ها از چنگال انتقام ملت سوریه ! و.... لکن ایران باید هر چه زود تر به یاری سوریه بشتابد و بهترین سامانه های پدافند ضد هوایی غیر قابل رهگیری و با موشک های برد بلند صیاد 3 را در سوریه مستقر نماید و قوی ترین موشک های ضد ناو دروبرد را در سواحل مدیترانه سوریه مستقر نماید تا در صورت قصد امریکا به تجاوزگری نظامی ضد سوریه ، پاسخ بهنگام و کوبنده به آمریکای جنایتکار بدهیم ! انشاءالله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار