کد خبر: 667415
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
به دنبال شدت گرفتن فشارها بر حاميان هاليوودي مردم غزه صورت گرفت
در پي شدت گرفتن فشارها بر سينماگران هاليوودي كه به جنايات رژيم‌صهيونيستي در غزه اعتراض كرده‌ بودند، ۱۹۰ نفر از چهره‌هاي شاخص اين صنعت سينمايي طي بيانيه‌اي از اسرائيل اعلام حمايت كرده‌اند.
در پي شدت گرفتن فشارها بر سينماگران هاليوودي كه به جنايات رژيم‌صهيونيستي در غزه اعتراض كرده‌ بودند، ۱۹۰ نفر از چهره‌هاي شاخص اين صنعت سينمايي طي بيانيه‌اي از اسرائيل اعلام حمايت كرده‌اند.
 در حالي كه هفته‌ها از جنايات رژيم‌صهيونيستي در غزه مي‌گذرد، روز به روز بر آمار افراد معترض به اين جنايات افزوده مي‌شود، از گروه‌هاي مردمي گرفته تا چهره‌هاي شاخص سياسي، اجتماعي و هنري.
اعتراض جمعي از فيلمسازان اسرائيلي در جشنواره فيلم اورشليم و عدم حضور كارگرداني امريكايي در اين جشنواره جزو اولين اعتراضاتي بود كه در جمع هنرمندان بين‌المللي شكل گرفت.  اين فيلمسازان صراحتاً جنايات رژيم‌صهيونيستي را محكوم كرده و اعلام كردند كه اكنون زمان سكوت و صحبت‌ كردن درباره فيلم و فيلمسازي نيست بلكه آنها قصد دارند از اين پس دوربين‌هايشان را به سمت مردم مظلوم غزه بچرخانند.  يكي ديگر از اعتراضاتي كه پس از اعتراض فيلمسازان اسرائيلي در عرصه سينماي بين‌الملل سر و صداي زيادي به پا كرد، اعتراض تعداد زيادي از سينماگران اسپانيايي از جمله زوج هنري مشغول در هاليوود، «پنلوپه‌كروز» و «خاوير‌باردم» و همچنين كارگردان برنده دو جايزه اسكار «پدرو‌آلمودوار» بود.  نام اين سه نفر در جمع سينماگران اسپانيايي معترض سر و صداي زيادي به پا كرد، آنچنانكه در كمتر از 24 ساعت نام اين سه تن در ليست سياه هاليوود قرار گرفت.
اگرچه هاليوود ريپورتر در گزارشي تحت عنوان «قانون اول: در هاليوود درباره هر مطلب سياسي مي‌تواني صحبت كني. . . مگر غزه» تلويحاً به اين مطلب اشاره كرد كه سرنوشت‌سازان يهودي هاليوود، از گناه كساني كه تاكنون با مردم فلسطين همدردي كرده‌‌اند، مي‌گذرند و آن را به حساب عدم آگاهي‌‌شان از اين قانون مي‌گذارند.  روزنامه امريكايي «آمريكن‌فري‌پرس» نيز نوشت: يهودياني كه هاليوود را كنترل مي‌كنند به ستاره‌ها گفته‌اند كه به نفعتان است كه نامي از فلسطين نبريد.  در بخش ابتدايي اين گزارش نيز آمده است: اگر مي‌خواهيد در هاليوود بدون دردسر به كارتان ادامه دهيد حرف «p» مخفف كلمه( palestine) را بر زبان نياوريد.  اكنون در فضايي كه بسياري متعجبند كه هاليوودي‌هايي كه همواره در موضوعات مختلف سياسي نظر مي‌داده‌اند، سكوت پيشه كرده‌اند، بيش از 190 نفر از چهره‌هاي برجسته هاليوود شامل تهيه‌كنندگان، بازيگران، مجريان و. . . در حمايت از اسرائيل و عليه حماس بيانيه‌ داده‌اند.  در فهرست امضا‌‌كنندگان اين بيانيه اسامي كساني چون «آرنولدشوارتزنگر»، «سيلوستر‌استالونه»، «ميني‌درايور»، «كلسي‌گرامر»، «سارا‌سيلورمن»، «آئرون‌سوركين» و «امي‌پاسكال» به چشم مي‌خورد.  در بخشي از اين بيانيه‌ آمده است: در حالي كه ما در كارمان خودمان را ملزم به اجراي صلح و عدالت مي‌دانيم، بر ما واجب است كه استوارانه عليه ايدئولوژي‌هاي نسل‌كشي و ايجاد رعب و نفرتي كه در گروه حماس وجود دارد، بايستيم.  در بخش ديگري از اين بيانيه‌ آمده است: نبايد به حماس اجازه داده شود كه بر شهرهاي اسرائيل بمب بيفكند يا مردم اسرائيل را به اسارت بگيرد.  اين جمع از هاليوودي‌ها بدون اشاره به اين مطلب كه اسرائيل در اين مدت حداقل دو مدرسه تحت حمايت سازمان ملل را با اطلاع قبلي از مكان‌ آنها بمباران كرده و دهها كودك بي‌گناه را به قتل رسانده است، در ادامه بيانيه‌ خود متذكر شده‌اند: بيمارستان‌ها براي درمان است نه براي پنهان كردن اسلحه. مدارس براي آموزش و يادگيري است نه پرتاب موشك. كودكان ما اميدهاي ما هستند نه سپر انساني ما.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی حقجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
1
1
برن به جهنم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار