کد خبر: 667134
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
رئیس انجمن آترواسکلروز ایران، بالاترین و گرانترین هزینه های جراحی قلب را مربوط به تعویض دریچه های آئورت و پیوند عروق کرونر دانست و گفت: ممکن است هزینه برخی از اعمال جراحی قلب تا 100 میلیون تومان هم برسد اما اگر بیمار بخواهد همین جراحی ها را در خارج از کشور انجام دهد، می بایست حداقل 5 تا 10 برابر هزینه کند.

دکتر مسعود قاسمی در گفتگو با مهر اظهارداشت: در گذشته فقط تکنیکهای جراحی باز برای بیماریهای قلبی انجام می شد اما امروزه با توجه به پیشرفت علم پزشکی، جراحی قلب به صورت باز و بسته انجام می شود که در این بین، تعویض دریچه قلب و گذاشتن باطری، از جمله جراحی های بسته است که انجام می شود.

این متخصص قلب و عروق با اشاره به انجام عمل تعویض دریچه آئورت و کار گذاشتن باطری های چند منظوره قلب، اظهارداشت: این قبیل اعمال جراحی و پیوند عروق کرونر، از جمله جراحی های بسته است که ممکن است بالای 100 میلیون هزینه داشته باشد.

قاسمی در ارتباط با انجام این قبیل جراحی ها در خارج از کشور، تاکید کرد: این موضوع باید برای همه روشن شود که هزینه این قبیل جراحی ها در خارج از کشور، حداقل بین 5 تا 10 برابر پولی است که بیمار در داخل کشور هزینه می کند.

رئیس شانزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق در ادامه به موضوع دستمزدهای جراحان کشور اشاره کرد و افزود: آنچه را پزشکان ما دریافت می کنند، خیلی کمتر از دستمزد پزشکان در کشورهای منطقه است.

قاسمی با اشاره به اینکه دریافت های خارج از شمول قانونی را نباید به دستمزد پزشکان و جراحان تعمیم داد، گفت: دریافت های مستقل از بیمار، در شان جامعه پزشکی نیست.

وی با تاکید بر اصلاح تعرفه های K جراحی به منظور واقعی شدن دستمزدهای جراحان، افزود: دریافتی پزشکان هنوز با استانداردها، فاصله دارد اما این به معنای بالا رفتن دستمزدهای پزشکی نیست. بلکه، می بایست این افزایش دستمزدها و تعرفه ها از طریق بیمه ها تامین شود تا هزینه ای متوجه بیماران و مردم نشود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
1
1
رئیس انجمن اترواسکلروز" از نویدشما برای افرادی که توان عمل چنین جراحی مهمی را درخارج دارند"با هزینه ده برابر کمتر درایران انجام می دهند"وارزازکشور خارج نمی شود"کار بسیار بزرگی انجام گردیده است.اما"درداخل کشور"شما
فکرمی کنید؟چنددرصد مردم توان پرداخت "هزینه جراحی های مهمی را"
که بیمار ثروتمند ویا فقیر را از هم تفکیک نمی کند"و به ان نیازدارند"قادر به پرداخت"این هزینه ها هستند"متاسفانه
درکشور" رقم هزینه جراحی ها بقدری
سرسام اور شده است "که با درامد
مردم عادی "هیچ تناسب ندارد"بایدازخدا
بخواهیم "هیچ فردکم درامدی نیاز به
به جراحی نداشته باشد"وباز ازخداوند
بخواهیم "ثروت اندوزی را ازتخصص پزشگی "مخصوصا "در پزشگان جراح ما دورکند"که مردم عادی بسیار درگیر مشکلات عدیده ای هستند.وبازاز خداوند
بخواهیم "که جواب جراح های محترم ما این نباشد"که ما مسئولیت تمام بیمارها
باما نیست"چرا؟که انها در برابرخداوند
در حرفه خود قسم یاد کردند"به همه مردم بیمارکمک کنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
1
2
...درصد پزشكان .... پزشكاي ايران بيشترين دستمزد را در تمام جهان دارند مثل وزير بهداشت كه خودشون ميگن ثروت من از حرفه پزشكيمه خوب معلومه اگر با تعرفه هاي نظام پزشكي كار ميكرد الان چنين ثروتي نداشت.
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
3
2
آقای دکتر! میخواستم عرض کنم مزد یه کارگر در کشورهای خارجی حداقل3000دلار(6میلیون) کارشناس3500 دلار(حدود 10 میلیون و پانصد) یه استاد دانشگاه حدود 4500دلار(حدود 13.5میلیون) و...اگر قرار باشه همه با این توجیهات به خاطر کارشون بر سر مردم منت بذارن و پول بیشتری بخوان همه میشن مثل دکترها!!! البته مسئله ای نیست. شما دکترا همه وسیله اید!!! با نجات یه بیمار یه خانواده و شاید 10ها نفر رو تا ابد از یه زندگی عادی محروم میکنید. کمی از خدا بترسید. همه ما روزی میمیریم.
پاسخ ها
بیمار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
مرگ حقه. دکتر وسیله ست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار