کد خبر: 666987
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
وزارت خارجه مصر خواستار آتش بس نامحدود بین دو طرف اسرئیلی و فلسطینی و از سرگیری مذاکرات غیر مستقیم برای آتش بس دائم در غزه شد.
تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین خبر داد، وزارت خارجه مصر از دو طرف اسرائیلی و فلسطینی درخواست کرد تا با پذیرش آتش‌بس نامحدود باردگیر به مذاکرات آتش‌بس در غزه بازگردند.

در طرف تا به حال سه آتش بس ۷۲ ساعته، یک آتش بس ۵ روزه و یک آتش بس ۲۴ ساعته اعلام کرده‌اند که تمامی این آتش بس‌ها برای رسیدن به توافق با شکست مواجه شده است.

در آخرین آتش‌بس ۲۴ ساعته جنگنده‌های اسرائیلی به غزه حمله کردند به بهانه شلیک موشک از غزه به فلسطین آتش بس را نقض کردند.

به دنبال این اقدام بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از هیئت مذاکره کننده اسرائیل درخواست کرد تا از قاهره باز گردند و شکست مذاکرات آتش بس را اعلام کرد.

در مقابل حماس با اعلام اینکه از شلیک موشک بی اطلاع بوده است تاکید کرد که اسرائیل قصد دارد مذاکرات آتش‌بس را به شکست بکشاند.

از زمان شروع حملات اسرائیل به نوار غزه بیش بنا به گفته ارتش اسرائیل ۶۹ تن از صهیونیست ها کشته شده اند که حماس این تعداد را بیش از ۱۶۰ تن اعلام کرده است.

اسرائیل از روز سه‌شنبه ۱۷ تیرماه به نوار غزه حمله کرد و تاکنون بیش از ۲۱۰۰ فلسطینی را شهید و ۱۰۵۰۰ تن دیگر را زخمی کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار