کد خبر: 666985
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
مقتدا صدر رهبر جریان صدر از آمریکا خواست که به خواسته‌های معترضان سیاهپوست گوش فرا دهد و از تعرض به آنها خودداری کند.
تسنیم: مقتدا صدر رهبر جریان صدر از آمریکا خواست که به خواسته‌های معترضان سیاهپوست گوش فرا دهد و از تعرض به آنها خودداری کند.

به گزارش السومریه نیوز، مقتدا صدر رهبر جریان صدر از آمریکا خواست که به خواسته‌های معترضان سیاهپوست گوش فرا دهد و از تعرض به آنها خودداری کند.

شهر فرگوسن از 9 اوت تاکنون در اعتراض به قتل مایکل براون جوان سیاه پوست به دست یک مامور پلیس سفید پوست صحنه شدیدترین اعتراضات و تظاهرات علیه رفتارهای خشونت آمیز پلیس بوده است. استقرار نیروهای گارد ملی نیز نه تنها موجب آرامش اوضاع نشده بلکه به تشدید شرایط این شهر دامن زده است.

حدود 50 معترض روز سه شنبه در شهر فرگوسن بازداشت شدند. اکثر 21 هزار ساکن شهر فرگوسن سیاه پوست هستند و در چندین شب گذشته این شهر صحنه تظاهرات اعتراض آمیز کسانی که اکثر آنها سیاه پوست بوده علیه ماموران پلیسی که اکثر آنها سفید پوست بوده اند، است.

برخی ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه ای است که با سیاه پوستان توسط اقلیت سفید پوست در این شهر می شود.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار