کد خبر: 666911
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
قيمت خودروها در بازار هنوز به ثبات مشخصي نرسيده است. سوال مهم اين است كه مرجع قيمت گذاري خودرو كدام نهاد است؟
قيمت خودروها در بازار هنوز به ثبات مشخصي نرسيده است. سوال مهم اين است كه مرجع قيمت گذاري خودرو كدام نهاد است؟

خروجي اختلافات بين نهادهاي مختلف در درجه اول، افزايش هر روزه قيمت خودروها و در درجه دوم نارضايتي روز افزون شهروندان است.

مسئله اين است كه آيا واقعا راه حلي براي كاهش قيمت خودرو، جلوگيري از افزايش آن يا ثبات قيمت خودرو وجود ندارد؟

به عقيده شما بهترين راهكار كاهش قيمت خودرو به همراه افزايش كيفيت آن چيست؟


غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
0
8
به نظر من بايد واردات را آزاد كرد تا فضاي رقابتي ايجاد شود..
مهرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
0
5
تا وقتي كه دوستان مشكلشون اين هست كه با جمع آوري شركت‌هاي خودروساز خانواده‌هايي بيكار مي‌شوند همين آش و همين كاسه است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
0
7
مرجع قيمت گذاري خودرو دلال ها هستن. همين
پاسخ ها
مجيد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آيا نمي شود واقعا جلوي دلال ها را گرفت... چرا اينها انقدر قدرت دارند كه مي توانند بازار خودرو را در دست خودشان بگيرند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
جلوي كدام نابهنجاري‌هاي اقتصادي گرفته شده كه اين دوميش باشه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
0
4
قیمت خودرو را باید بازار تعیین کند نه مراجع دولتی...
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
2
2
اقای ناشناس اگه جلوی ناهنجاریدهای اقتصادی گرفته نمی شد که الان مملکت جای زحدگی نبود... درسته که مشکلاتی هست ولی اونجوری هم نیست که شما فکر می کنید...
نادر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
0
3
خروج کارخانه های خودرو سازی از حمایت دولت
و واردات خودرو باکیفیت از کشورهایی که در تحریمها علیه این شرکت نمکنند و موقع تحریم مردم دچار مشکل نمیشوند.
ايرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
0
4
موقعي كه بزرگترين شركت خودروسازي ما با اين همه قيافه گرفتن ها نمي تونه خدمات پس از فروش ارايه بده و يك قطعه 30 هزار توماني را بايد از بازار آزاد 250 هزار تومان خريداري كنيم كه ماشينمون توو پاركينگ نخوابه، دنبال چي هستيد؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
0
3
فعلا که نمیشه انتطار داشت چنین اتفاقی بیفته و رقابت ایجاد بشه....
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
0
4
خودروسازان در حال سوءاستفاده از موقعیت موجود هستند
وحيد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
0
3
نمي‌دونم چرا اين دولت اينقدر به فكر سلامت مردم هست و هر روز در مورد جمع آوري قليان و... دست به كار مي‌شه، اما در مورد اين قاتلان سيار كه خودروسازان دست مردم مي ده هيچ عكس العملي نشون نمي ده!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
0
3
باید ارزش واقعی خودرو محاسبه شود بدون محاسبه هزینه های غیر مرتبط کارخانه ها مانند پاداش ها و سهمیه های دوره ای کارکنان آنها و امکانات رفاهی و تفریحی و....
هیچ ارز دولتی به کارخانه ها تخصیص نیابد. خود کارخانجات نیازهای ارزی خود را با صادرات تامین کنند.
کارخانجات حق پیش فروش نداشته باشند و فقط ملزم به فروش فوری باشند.
به هر سرمایه گذاری در بخش خود رو مجوز تولید خود رو داده شود.
متخلفان از قیمت های واقعی جریمه سنگین شوند حد اقل 100 برابر گرن فروشی جریمه شوند.
مردم از خریدخودرو با قیمت گران و بی کیفت خودداری کنند.
خودرو سازان باید به هر روشی که میتوانند مشتری برای تولیدات خود جذب کنند.
ودرو سازان هزینه های سرسام آور و غیر مرتبط خود را شناسایی و کاهش دهند تا سود آوری داشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
بابا اینا ما رو سرکار گذاشتن دست بردار داداش چند سال بازی بخوریم ؟بسه دیگه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
0
3
این مدیران را عوض کنید ومدیران جدید در مجموعه کای نباشند
برنامه کاری در اختیار مجریان قرار داده شود
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
0
2
موافق
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
0
4
يكي واردات خودرو با قيمت هاي واقعي بدون گمركي و يا ماليات و يا هر گونه وجهي و نخريدن خودرو هاي بي كيفيت داخلي - البته ماشينهاي خارجي ارزان قيمت نه سرمايه داري و سرمايه پروري و ....
فاطمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
0
2
سلام و عرض ادب به اعتقاد حقیر الف " کم کردن تعرفه اتومبیل های خارجی .
نظارت دقیق بر عملکرد شرکت های خودرو ساز داخلی .
ج " دادن ارز دولتی به شرط اینکه در امر انتخاب مدیر عامل و مسئله نظارت دولت مستقیما دخیل و مسئولیت پذیر باشد .
دادن تسهیلات و ایجاد رقابت بین خود رو سازان داخلی .
آزاد نمودن واردات اتومبیل های خارجی و نیز صدور
خودرو داخلی به شرط داشتن کیفیت بالا
حامد شیرزادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
1
1
با سلام نمایندگان محترم مردم...بجای استیضاح وزیر ... بدنبال کاهش قیمت خودرو از طریق کاهش تعرفه واردات خودرو باشند ...
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
0
2
ایجاد رقابت و ورود انواع خودرو در رنج قیمت متفاوت البته میتوان به صورت منتاژ ولی به قیمت روز دنیا محاسبه گردد که به حقوق کارگران ایرانی نیز آسیبی نرسد .
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
0
2
با سلام خدمت دوستان گرامی
به نظر من تا در یک صنعت رقابت نباشد آن صنعت پیشرفت خاصی نمی کند. مانند سایر صنایع ما نظیر اجاق گاز ، یخچال و ... که با تولیدات خارجی در رقابت هستند صنعت خودرو سازی نیز بایستی با صنایع خودرو سازی خارجی رقابت اصولی داشته باشه ، یعنی ما بایستی واردات خودرو را بدون تعرفه های سنگین وارداتی آزاد گذاشته تا خوردو سازان داخلی مجبور به ارتقا کیفیت خودرو همزمان با کاهش قیمت آن باشند و تا زمانی که خودرو ساز ما از این حیث خیالش راحت باشد،هیچ تلاشی در جهت افزایش کیفیت و کاهش قیمت نمی کند.
با تشکر
دوست
|
UNITED STATES
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
0
3
با سلام
ایجاد نمودن منطقه آزاد در استانهای کشور است
پراید 20 میلیونی بی کیفیت ایرانی در استان خوزستان که تازه منطقه آزاد شده قیمتش 3و نیم میلیون می باشد
امید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
0
2
به نظرم برخی از این نظرات کاملا تخصصی هستند و بسیار خوب است که از آنها استفاده شود...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
0
0
حرومشون باشه پولايي كه از ملت ميگيرن و به كيفيت اضافه نمي كنن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
0
1
با سلام
تا زمانی که تولید خودرو در دست دولته همین آشه و همون کاسه
.
راهکار:
1-غیر دولتی شدن تعیین قیمت
2-غیر دولتی شدن ارزیابی عملکرد
3قانونمند کردن قیمتگذاری بر اساس کیفیت و رضایت مشتری
4- با استفاده از استانداردهای روز دنیا سنجش کیفیت انجام شود
5- نقشه راهبردی بایستی واقع گرایه و تخصصی ترسیم گردد
6- از متخصصانی مثل استاد شجاعی در برنامه ریزی و طراحی استفاده شود.
7- بابت فروش هرخودرو به تفکیک هزینه قطعه سازان پرداخت شود تا انبوه بدهی به قطعه ساز نداشته باشیم.
8- توجیه فنی به دست متخصصان ارایه شود و متخصصان مدیریت فنی را عهده دار شوند
4-
پاسخ ها
علي
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
براي اينكه اين صنعت از دست دولت خارج بشه بايد راهكاري ارائه داد. اين همون مشكلي هست كه هنوز باهاش درگير هستيم. چون راه و روش مناسبي براي اين كار نداريم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
0
1
از یک تاجر با انصاف چینی پرسیدند به نظر شما از چین بهترین سوقات چیست گفت مدیر .صنایع ما مدیرانی را نیاز دارد که دنبال کار باشند نه منافع شخصی وسیاسی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
0
0
به نظر من باید هر روز قیمت خودرو را گرانتر کرد چون ما ... هر کس هر کاری میخواد بکنه میکنه و ما فقط حرف میزنیم این مسایل ساده رو ...اون موقع فکر مدیریت جهانی هستیم.
تا صد سال اینده هم همین پراید البته با کیفیت پایین تر برامون بسه بعد از اون هم میتونیم رنو پنج قدیمی رو مونتا ژ کنیم و هیچکس هم اعتراضی نمیکنه و مردم نظاره گر بازی زرگری شورای رقابت و مجلس و خودروساز و .... هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار