کد خبر: 666882
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
وقتی افکار عمومی دروغ‌های بی‌بی‌سی را برملا می‌کند
صادق صبا، مدیر بی‌بی‌سی سعی کرده است که این سئوال را به طور کاملا هدفمند پاسخ دهد اما کامنت‌هایی که در ادامه این متن در صفحه شخصی یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی آمده است در نوع خود بسیار قابل توجه است.
سرویس سیاسی «فردا»؛‌ رسانه ضد انقلاب بی‌بی‌سی همواره سعی کرده خود را در پس نقاب بی‌طرفی پنهان سازد این درحالی است که همواره در شرایط مختلف این مساله از جانب افکار عمومی زیر سئوال رفته است. بی‌بی‌سی ادعای دیگری نیز دارد و همواره در صدد آن است که خود را مستقل نشان دهد اما همین ادعاهای کذب و متناقض است که سبب شده افکار عمومی نسبت به ماهیت این رسانه شناخت بیشتر و بهتری پیدا کنند. اینکه این رسانه تحت نظر دولت انگلیس کار نمی‌کند تقریبا به یک شوخی سیاه بی‌بی‌سی با افکار عمومی بدل شده است که در پس آن دروغی بزرگ نهفته است.

افکار عمومی همواره سئوالات فراوانی از موضع  گیری‌های خاص این بی بی‌سی داشته است و در این امر مدیران و عناصر آن سعی داشته است که با توجه به فشار افکار عمومی به بخشی از این سئوالات پاسخ دهند و درواقع خود را از این اتهامات تبرئه کنند. یکی از سئوالاتی که این روزها از عناصر این شبکه پرسیده می شود چرایی به کار نبردن واژه تروریست برای گروهک تروریستی داعش است.

صادق صبا، مدیر بی‌بی‌سی سعی کرده است که این سئوال را به طور کاملا هدفمند پاسخ دهد اما کامنت‌هایی که در ادامه این متن در صفحه شخصی یکی از خبرنگاران بی‌بی‌سی آمده است در نوع خود بسیار قابل توجه است.

مساله دیگری که در این نظرات مشهود است زیر سئوال رفتن برنامه‌های دیگر بی‌بی‌سی فارسی از جمله نوبت شماست که با ژست بی طرفی برگزاری می شود اما همواره نظرات هدایت شده در آن پخش می شود و غالبا اتفاق افتاده که صحبت‌های مخالفان روی آنتن قطع می شود. در ادامه برخی از نظرات کاربران این شبکه اجتماعی را در پاسخ به مطلب مدیر شبکه بی‌بی‌سی ذکر می‌کنیم.



اقاى صبا ضمن بيان بسيار ضعيف و بى منطق كلى دليل اورد كه چرا باين گروه تروريست نمى گويد، ولى نه تنها براى إطلاق نام دولت اسلامى توسط بى بى سى دليل نياورد، خودش هم او نام دولت اسلامى استفاده نكرد و گفت داعش... بى بى سى با نام بردن از داعش بعنوان دولت اسلامى رسما انرا برسميت حقوقى شناخته است ...... هر برهان دليلى هم ارائه شود !!!!!!!!




چنین توجیهی چه کسی را قرار است قانع کند؟
تروریسم یا نام فاعلی آن تروریست، یک نام است با معنا و منظور مشخص نه یک صفت که در برگیرنده‌ی جهت‌گیری یا توهین باشد.
چنین منظری به آن می‌ماند که در اخبار علمی هم هنگامی که از استاد یا دکتری بخواهید نام‌ ببرید به جای استناد به نامی که به مناسبت تحصیلات‌اش به او داده شده بگویید خانم فلان آنکه این تعداد واحد را در فلان دانشگاه گذرانده، چون که بی‌بی‌سی نمی‌خواهد کسی را دکتر خطاب کند و بیننده خودش عقل و شعور دارد می‌فهمد وی دکتر است.
چنین بی‌طرفی بیشتر نادان فرض نمودن مخاطبی‌ است که در آن سوی معادله تروریست بودن ایستاده.



بی بی سی در مورد داعش بجای گروه تروریستی داعش از گروه حکومت خلافت اسلامی عراق و سوریه استفاده میکنه اینجور هم بی بی سی عملا داره کلمه حکومت خلافت اسلامی رو جا میندازه در صورتی که داعش تنها یک گروه تروریستی هست که تروریست بودنش بر همگان اشکار هست اگر این استدلال رو 1و2 روز اول بی بی سی برای عدم نامیدن تروریست بکار میبرد قابل قبول بود اما وقتی که سازمان ملل این گروه رو متهم میکنه به جنایات جنگی و شورای امنیت خواستار مقابله و انحلال اون میشه یا نخست وزیر انگلستان خواستار همکاری با کشورهای منطقه میشه دیگر دلیلی نمی مونه که این گروه گروه تروریستی رو ننامیم.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
0
0
بی بی سی ابزار رسانه ای دست انگلیس است برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و استفاده از دولت اسلامی برای تروریسم های داعش در اصل برای کوبیدن مدل حکومت جمهوری اسلامی است اول همان بحث اسلام هراسی در دنیا مخصوصا غرب دوم ترساندن کشورهای منطقه از روی کار آمدن اسلامگراهای واقعی که بخواند حکومت اسلامی از نوع ایرانی را انتخاب کنند واگر نه کجای این گروه دولت است وزیر و وکلش کجاست سرزمین و حد و مرز ش کجاست و....
بی بی سی موزیانه و به عمد آنها را فقط برای تخریب اسلام دولت اسلامی بکار می برد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار