کد خبر: 666844
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
«جوان‌آنلاين» بررسي مي‌كند:
به شركت‌هاي محصولات لبني تذكرات داده شده و شركت‌ها هم از استفاده روغن پالم جلوگيري كرده‌اند اما اينكه ظرف عوض مي‌شود چيز ديگري است و چنين امري بعيد به نظر مي‌رسد ما گزارشي در اين خصوص نداشته‌ايم.
فروش لبنيات پرچرب در ظروف كم‌چرب؟!

جوان‌آنلاين: پس از اظهارات وزير بهداشت مبني بر استفاده از روغن پالم در لبنيات،‌ حالا از گوشه و كنار اخبار تازه‌ي ديگري به گوش مي‌رسد؛ اخباري حاكي از اينكه «تعداد معدودي» از توليد كنندگان لبنيات براي آنكه محصولات پر چرب‌ روي دست‌شان باقي نماند و متضرر نشوند، همان را در ظرف محصولات كم چرب عرضه مي‌كنند! البته انتشار اين موضوع به هيچ عنوان به معناي تاييد آن نيست و «جوان‌آنلاين» تنها تماس هاي تلفني برخي از شهروندان را منتشر مي كند.

از اين رو براي صحت و سقم اين مسئله گفت‌وگويي با نايب رئيس كميسيون بهداشت مجلس انجام داده‌ايم.

دكتر عبدالرحمان رستميان، نايب رئيس كميسيون بهداشت مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» در اين خصوص اظهار داشت: لبنيات پرچرب براي كارخانجات لبنيات هزينه بيشتري دارد و بعيد به نظر مي‌رسد كه لبنيات با هزينه بيشتر را توليد كنند و با قيمت كمتر به فروش برسانند؛ چرا كه در اين صورت باز هم  متضرر مي‌شوند.

رستميان ادامه داد: دولت در مرحله اول از شير كم چرب حمايت كرد تا قيمتش بيشتر نشود، اما  قيمت شير پرچرب افزايش يافت. به طور كل دولت بايد شير كم چرب را حمايت كند البته شير كم چرب براي اطفال خوب است اما براي بزرگسالان مناسب نيست، البته بايد در نظر داشت كه شير پرچرب سالم براي كودكان مفيد است.

وي افزود: استفاده از روغن پالم در لبنيات جايز نيست البته اين روغن به شير اضافه نمي‌شده است و بلكه به ماست پرچرب اضافه مي‌كردند، اما به طور كل دليلي ندارد روغن گياهي به يك فراورده حيواني اضافه شود. اين خطايي بود كه از سوي توليدكنندگان محصولات لبني انجام مي‌شد و وزارت بهداشت هم جلوي آن را گرفت و اكنون ديگر توليد نمي‌شود و مصرف لبنيات مشكلي ندارد و مردم مي‌توانند از لبنيات سالم استفاده كنند.

رستميان تصريح كرد: به طور كل روغن پالم نبايد وارد شود و اگر قرار است روغن پالم را وارد كنند، بايد كيفيت خوب اين روغن وارد شود و اگر بتوانند روغن‌هاي بهتر مثل زيتون را جايگزين كند، بهتر است. طبق تصميمات گرفته شده واردات روغن پالم امسال 30 درصد كم شده است و سال بعد هم كمتر خواهد شد و اين روغن گياهي در لبنيات به كار گرفته نمي‌شود مگر آنجا كه جايز باشد.

نايب رئيس كميسيون بهداشت اضافه كرد: به شركت‌هاي محصولات لبني تذكرات داده شده و شركت‌ها هم از استفاده روغن پالم جلوگيري كرده‌اند اما اينكه ظرف عوض مي‌شود چيز ديگري است و چنين امري بعيد به نظر مي‌رسد ما گزارشي در اين خصوص نداشته‌ايم.
 
 
وي در خصوص قيمت لبنيات گفت: استراتژي دولت اين است كه سوبسيد دهد و اين يارانه يا بايد به توليد كننده دامدار يا به توليد كننده صنعتي مثل كارخانجات اختصاص يابد تا محصولات لبني با قيمت مناسب‌تر در اختيار مردم قرار گيرد و بتوانند لبنيات بيشتري استفاده كنند و البته وزارت بهداشت هم بايد روي كيفيت محصولات نظارت داشته باشد و محصول كيفي توليد كند.  
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
UNITED STATES
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
0
0
سلام
خدا میداند چه به خورد مردم میدهند ما مانده ایم با خوردن یا نخوردن لینیات؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار