کد خبر: 666799
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
موجودی بنزین یارانه ای ۴۰۰ توماتی در کارتهای هوشمند سوخت به ۸۷۰ میلیون لیتر رسید.
مدیر عامل جدید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفتگوی اختصاصی با (شانا)، گفت: با توجه به تعطیلات پنج روزه عید فطر و افزایش سفر در فرصت باقی مانده تا پایان تابستان امسال، موجودی بنزین ۴۰۰ توماتی باقی مانده در کارتهای هوشمند سوخت کاهش یافته و به ۸۷۰ میلیون لیتر رسیده است.

سید ناصر سجادی افزود: از این میزان ( ۸۷۰ میلیون لیتر) بنزین یارانه ای باقی مانده در کارتهای هوشمند سوخت، ۷۳۰ میلیون لیتر آن به خودروها و ۱۴۰ میلیون لیتر بقیه به موتورسیکلتها مربوط می شود.

وی میزان مصرف تقریبی بنزین با نرخ ۴۰۰ تومان را در مرداد امسال ۲۰۰ میلیون لیتر اعلام و اظهار کرد: با توجه به افزایش سفر در شهریور، پیش بینی می شود ۳۰۰ میلیون لیتر دیگر از موجودی کنونی بنزین یارانه ای باقیمانده در کارتهای هوشمند سوخت مصرف شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تاکید کرد: تاکنون نیز زمانی برای پایان اعتبار مصرف بنزین با نرخ ۴۰۰ تومان به شرکت ملی پخش اعلام نشده است و مصرف آن با نرخ یاد شده همچنان اعتبار دارد.

موجودی بنزین با نرخ ۴۰۰ تومان در هفده فروردین امسال، دو میلیارد و ۷۱۴ میلیون لیتر بود که دو میلیارد و ۱۵۳ میلیون لیتر آن به خودورهای سواری و ۵۶۱ لیتر باقیمانده نیز به موتورسیکلتها اختصاص داشت.

بنزین موجود در کارتهای سوخت (خودرو سواری و موتورسیکلت) با نرخ ۴۰۰ تومان، پیش از شروع مسافرتهای نوروزی ۲,۵ میلیارد لیتر بود.

برخلاف انتظار مصرف بنزین در نوروز امسال، موجودی بنزین ۴۰۰ تومانی در کارتهای سوخت نه تنها کاهش نیافت بلکه به دو میلیارد و ۷۱۴ میلیون لیتر نیز رسید.

رفتار مصرفی مردم در زمینه استفاده کمتر از بنزین ۴۰۰ تومانی در تعطیلات عید نوروز را می توان به پیش بینی افزایش قیمت بنزین در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نسبت داد.

این موضوع سبب شد که مردم نیز در تعطیلات نوروز امسال تا روشن شدن قیمت نهایی بنزین در فاز دوم قانون هدفمندی، مقدار بیشتری از این فرآورده با نرخ یارانه ای را در کارتهای خود نگه دارند و بجای مصرف بنزین با نرخ ۴۰۰ تومان، بنزین با نرخ ۷۰۰ تومان را در باک خودروهای خود بریزند.

آمارها نشان می دهد موجودی بنزین ۴۰۰ تومانی در هفته سوم تیر امسال به ۱,۳ میلیارد لیتر کاهش یافت که ۱.۱ میلیارد لیتر آن به خودروهای سواری و ۲۰۰ میلیون لیتر مابقی نیز به موتورسیکلتها مربوط می شد.

این آمارها نشان می دهد پس از پایان تعطیلات نوروزی تاکنون، یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون لیتر از موجودی بنزین ۴۰۰ تومانی مانده در کارتهای سوخت کاهش یافته و به دیگر بیان مصرف شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار