کد خبر: 666716
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
گاهی مواقع بدون اینکه بخواهی قهر می‌کنی، این کار را اینقدر ادامه می‌دهی تا درونت آرام شود.

اکرم عسگری مشاوره خانواده گفت: یکی از نشانه‌های تنبیه، قهر است و افراد در مقابل رفتارهای دیگران به صورت چشمی، کلامی، بروز می‌دهند که می‌تواند ریشه در زندگی بدوی یا اولیه افراد داشته باشد. 

وی ادامه داد: قهر از واکنش‌های طبیعی انسان است که به صورت سرشتی، ژنتیکی یا محیطی به افراد منتقل می‌شود تا جایی که افراد در موقعیت‌های مختلف به شکل‌های گوناگون قهر می‌کنند. 

کودک، زن یا مرد تفاوتی نمی‌کنند، همه این افراد در موقعیت‌هایی ه با ناکامی مواجهه می‌شوند یا به نیازهای مطلوب خود دست پیدا نمی‌کنند، برای ادای حق و به درجات متعددی متوسل می‌شوند. 

عسگری تصریح کرد: مردها کمتر قهر می‌کنند اما شاید برای شما قالب باشد اگربدانید برخی مردان در برابر این واکنش طبیعی انسان که جنسیت نماشناسه موضع گیری‌هایی دارند. به این ترتیب که وقتی در موقعیتی قرار می‌گیرند که واکنش قهر را می‌طلبد با تصور اینکه این عمل متناسب با زنان است از اعمال آن خودداری می‌کنند. 

این مشاور خانواده اظهار داشت: این افراد احتیاج به مطرح شدن، حل مشکلات یا جلب توجه دارند و بسیاری از مواقع از نداشتن اعتماد به نفس رنج می‌برند. در حالی که این قهرها راه درمان دارد و اگر نمی‌خواهید بیش از این دوستان و آشنایان خود را از دست بدهید و می‌خواهید کمتر خودتان را آزار بدهید دست به کار شوید و از این داروها برای درمان قهر استفاده کنید. 

وی خاطر نشان کرد: در قوه شناخت خود را نسبت به عوامل تنبیه دیگر بالا ببرید و بدانید قهر به تنهایی چاره ساز نیست. برای مثال پاداش و امکانات را حذف کنید و از روش‌های ارتباطی جایگزین برای اعلام احساس و نظر خود استفاده کنید.اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. مهارت‌های کلامی خود را تقویت کنید. چون افراد درون گرا ارتباط کلامی‌شان ضعیف‌تر است به نسبت بیشتر از قهر استفاده می‌کنند. 

عسگری در ادامه افزود: یکی از راهکارها افزایش تعاملات اجتماعی است و به دیگران همه برای ابراز نظر و احساس اجازه بدهید، شاید دیگران حرفی برای گفتن دارند که موجب رفع قهر می‌شود  افکار و رفتار منفی را کم کم دور بریزید و بیشتر به موضوع‌های مثبت فکر کنید. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار