کد خبر: 666705
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
نماینده رژیم صهیونیستی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نامه‌‌ای به مدیر کل این نهاد نظارتی سازمان ملل بار دیگر ادعاها علیه برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرده است.
تسنیم: نماینده رژیم صهیونیستی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نامه‌‌ای به مدیر کل این نهاد نظارتی سازمان ملل بار دیگر ادعاها علیه برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرده است.

نماینده رژیم صهیونیستی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نامه‌‌ای به مدیر کل این نهاد نظارتی سازمان ملل بار دیگر ادعاها علیه برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرده است.

به گزارش رویترز، «مراو زفاری اودیز»، نماینده اسرائیل در آژانس پس از اطلاع از تصمیم دولتهای عرب برای تصویب قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور علیه برنامه هسته‌ای اسرائیل در نشست کنفرانس عمومی آژانس در ماه آینده در نامه‌ای به یوکیو آمانو با اظهاراتی که به صراحت به ایران اشاره داشته مدعی شده تهدید اصلی صلح در خاورمیانه از جانب کشورهای است که تحت لفافه ان‌پی‌تی به دنبال دست‌یابی به سلاح‌های اتمی هستند.

وی در این نامه نوشته است: «مهم است به خاطر داشته باشیم، تهدید اصلی علیه نظام ان‌پی‌تی از کشورهایی در خاورمیانه ناشی می‌شوند که تحت لفافه ان‌پی‌تی در حال پیگیری سلاح‌های هسته‌ای هستند.

رژیم صهیونیستی از امضای معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی یا ان‌پی‌تی خودداری کرده است.

دیپلمات‌ها روز جمعه به خبرگزاری رویترز گفتند با بالا گرفتن جنگ در غزه، دولتهای عرب در نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ماه آینده برگزار می‌شود احتمالاً فشار دیپلماتیک بر اسرائیل که تنها دارند سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است را افزایش خواهند داد.

دیپلمات‌های غربی همچنین گفته‌اند جنگ غزه باعث شده دولت‌هایی که در انتقاد از اسرائیل بر سر برنامه هسته‌ایش تردید داشته‌اند اکنون علی‌رغم عدم ارتباط بین سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل و جنگ غزه تصمیم به افزایش فشار بر این رژیم بگیرند.

دولتهای عرب قصد دارند در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از 22 تا 26 سپتامبر برگزار می‌شود با تصویب قطعنامه‌ای موسوم به «توانمندی‌های هسته‌ای اسرائیل» از رژیم صهیونیستی انتقاد کنند.

دولتهای کشورهای عرب و ایران بارها هشدار داده‌اند سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی صلح و امنیت در منطقه را تهدید می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار