کد خبر: 666662
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
افسردگی اغلب در سنین جوانی آغاز می‌شود و فعالیت‌های عادی و روزمره فرد مبتلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما این اختلال معمولا حتی پس از درمان نیز برگشت‌پذیری دارد.

با توجه به تبعات افسردگی، این اختلال یکی از عوامل اصلی ازکارافتادگی و ناتوانی‌ِ زنان و مردان در جوامع مختلف است. هرچند افسردگی عامل اصلی ازکارافتادگی، هم در مردان و هم در زنان به شمار می‌رود اما به طور کلی زنان 50 درصد بیش از مردان از این اختلال رنج می‌برند. در واقع افسردگی علت اصلی بیماری زنان هم در کشورهای ثروتمند و مرفه و هم در کشورهای کم‌درآمد و فقیر است.

به اعتقاد یکی از متخصصان، فشار ناشی از افسردگی قابل مقایسه با تحمل اقیانوسی از درد است که راه فراری از آن نیست. در صورتی که فرد یا افرادی از جامعه و یا خانواده دچار افسردگی شوند، نیاز به توجه بسیاری دارند و نباید این مشکل جدی در آنها را نادیده گرفته و بی‌اهمیت تلقی کنید بلکه باید شما نیز برای درمان آنها بکوشید.

افسردگی با ماندن در خانه بهتر نمی‌شود چرا که تکرار فعالیت‌های مشابه و کسل‌کننده در واقع احساس افسردگی را تشدید می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از هافینگتن‌پست، اگر احساس افسردگی می‌کنید، یک فعالیت متفاوت انجام دهید، حرکت کنید، از خانه بیرون بروید، با دوستان و آشنایانتان تماس بگیرید و حتما به یک روانپزشک حاذق مراجعه کنید.

چگونه برای رهایی از افسردگی کمک بگیریم؟

بیش از 80 درصد افراد مبتلا به افسردگی می‌توانند از طریق دارو، روان‌درمانی و یا هر دوی این‌ روش‌ها درمان شوند. اما در ابتدای کار این توصیه‌ها را به یاد بسپارید:

- هر شهری دارای شماره‌های خاصی در زمان بحران است. از طریق یک سرچ اینترنتی می‌توانید آنها را پیدا کنید تا از افراد متخصص کمک بگیرید.

- بسیاری از مراکز درمانی، تست‌های رایگان در این زمینه برای کمک به شما دارند.

- در همه جا روانپزشکان حاذق وجود دارند.

- افسردگی در اطرافیانتان را تشخیص دهید و یا برای این کار از روانشناسان کمک بگیرید.

- هیچگاه به افرادی که از تجربه افسردگی و یا خودکشی صحبت می‌کنند، بی‌توجه نباشید.
منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار