کد خبر: 666634
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶
فردی که دچار ضایعه مغزی شده بود در هنگام نواختن ویولن به جراحی وی پرداختند.
باشگاه خبرنگاران: یک ویولنیست بزرگ که برای کنسرت‌های بزرگی ویولن زده است دچار تومور و زائده‌ای در مغز خود می‌شود و جراحان هم از او می‌خواهند برای اینکه مکان دقیق زائده‌ی مغزی او مشخص شود او در حین عمل به نواختن ویولن‬‎ بپردازد.




راجر فریسچ ویولن نواز معروف امریکایی است که کنسرت‌های بزرگی در سراسر دنیا بخصوص در مینوستای امریکا داشته است. او پس از ۴۰ سال نوازندگی حرفه ای در سال ۲۰۰۹ متوجه وجود یک تومور در ناحیه‌ای از مغزش می‌شود که وظیفه فرستادن و دریافت سیگنال از تمام اعضای بدن را دارد. این تومور باعث می‌شود لرزش‌های کوچکی در دستان وی به وجود آید. شاید اگر کار و حرفه دیگری داشت تومور در این ناحیه از مغز زیاد برایش مهم نبود ولی با توجه به این که یک ویولن زن کنسرت است این بیماری می‌توانست آینده کاری او را به خطر بیندازد.
 
به همین دلیل او و دکترش تصمیم گرفتند که او را عمل کنند. به منظور درمان لرزش دستان خود، در طول انجام فرآیند باید ساز می‌نواخت برای عمل او باید الکترودی در نقطه‌ای از مغز گذاشته می‌شد که دچار تومور شده است. برای پیدا کردن این نقطه آقای راجرز مجبور بود تا در حین عمل ویولن بزند تا این نقطه توسط الکترود پیدا شود. عمل اصلی او در پاییز انجام می‌شود ولی هم اکنون در محل تومور او الکترودی قرار داده شده است که باعث می‌شود تومور او تقریبا هیچ تاثیری بر کار او نداشته باشد. از زمان گذاشته شدن الکترود او به کارش برگشته است و چندین کنسرت و یک کنسرت کامل نیز اجرا کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار