کد خبر: 666586
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۳
آيت‌الله موحدي كرماني در تجمع ائمه جماعات، علما، روحانيون و طلاب در روز جهاني مسجد:
تجمع ائمه جماعات، علما، روحانيون و طلاب در اعتراض به جنايت‌هاي وحشيانه رژيم كودك كش صهيونيستي در غزه، روز پنج‌شنبه همزمان با روز جهاني مسجد و سالروز به آتش كشيدن مسجد الاقصي در ٢١ آگوست ١٩٦٩ در ميدان فلسطين برگزار شد.
مصطفي شاه‌كرمي
تجمع ائمه جماعات، علما، روحانيون و طلاب در اعتراض به جنايت‌هاي وحشيانه رژيم كودك كش صهيونيستي در غزه، روز پنج‌شنبه همزمان با روز جهاني مسجد و سالروز به آتش كشيدن مسجد الاقصي در ٢١ آگوست ١٩٦٩ در ميدان فلسطين برگزار شد.
به گزارش «جوان» ، آيت‌الله موحدي كرماني امام جمعه موقت تهران در اين مراسم ضمن عرض تسليت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) با اشاره به آيات و روايات درباره مقاومت در برابر استكبار، خطاب به مردم غزه گفت كه بدانيد خدا با شماست. وي با بيان اينكه اين جمعيت براي اظهار تنفر نسبت به رژيم غاصب و كودك‌كش صهيونيست و همدردي با مردم غزه در اينجا جمع شده است؛ تصريح كرد: درباره وقايع اخير بيان چند نكته ضروري است. اول اينكه در قرآن بر پيروزي قطعي مظلوم بر ظالم تأكيد شده و عزيزاني كه در غزه هستند بدانند كه خداوند وعده داده است كه شما پيروز خواهيد شد. اميدواريم اين پيام به مردم غزه برسد كه خداوند در سوره صف و توبه اين وعده را داده است. امام جمعه موقت تهران افزود: عزيزان غزه بدانيد كه خدا با شماست چراكه در قرآن آمده است برنامه خداوند بر برنامه ستمگران غالب است. حركت مردم غزه در مسير كلمه طيبه است و دشمنان خبيث آنها نمي‌توانند در مقابل آنها بايستند و با حركت مؤمنين نابود خواهند شد.
وي با دعوت مردم غزه به ادامه دفاع در برابر رژيم صهيونيستي اظهار كرد: اگر دفاع نكنيد نه مسجدي براي شما مي‌ماند، نه معبدي براي يهود و مسيح و نه نامي از خدا بر جا مي‌ماند و كرامت انساني از بين مي‌رود زيرا حركت شما دفاع في‌سبيل‌الله است. وظيفه مسلمين در قبال فلسطين خطير است زيرا كشورهايي كه از اسرائيل حمايت مي‌كنند نه‌تنها مسلمان بلكه انسان هم نيستند.
آيت‌الله موحدي كرماني در پايان با اشاره به تخريب مساجد در غزه، به سالروز آتش زدن مسجدالاقصي اشاره كرد و گفت: 45 سال پيش با بي‌شرمي تمام مسجدالاقصي به آتش كشيده شد و در جنگ اخير هم حدود 200 مسجد تخريب شده است، اين تخريب‌ها در عراق و سوريه هم اتفاق افتاده است. اميدواريم سران كشورهاي اسلامي بيدار شوند و به وظيفه خود عمل كنند. «صلاح زواوي» سفير فلسطين در ايران نيز با حضور در تجمع، راهپيمايي‌كنندگان را تا محل سفارت فلسطين همراهي كرد و در سخناني كوتاه ضمن تسليت شهادت امام جعفر صادق(ع) از مقام‌معظم رهبري، مراجع تقليد و شيعيان تشكر كرد و گفت كه رابطه ايران با مردم غزه تنها ديپلماتيك نيست، بلكه عاطفي است.  در پايان اين مراسم قطعنامه‌اي منتشر شد كه در بخشي از آن حمله ددمنشانه صهيونيست‌ها را به مردم مظلوم غزه و خانه‌ها و اماكن مقدسه به ويژه مساجد را مصداق جنايات جنگي دانسته و از همه سازمان‌ها و مجامع بين‌المللي به ويژه سازمان ملل متحد، سازمان كنفرانس اسلامي و جنبش غيرمتعهدها خواسته شد با اعلام مواضع سريع و مؤثر، اتخاذ تصميم‌هاي بازدارنده را در محاكمه و مجازات سران گرگ‌صفت صهيونيست در دستور كار خود قرار دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار