کد خبر: 666571
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
حذف حیوانات از سیرک که شاید بارزترین نمونه های حیوان آزاری در آنها رقم می‌خورد، خواسته‌ای است که مدتی پیش توسط فعالان حقوق حیوانات مطرح شده و خوش بختانه در زمانی کوتاه اخبار خوشی به همراه آورده است.

تابناک: حذف حیوانات از سیرک که شاید بارزترین نمونه های حیوان آزاری در آنها رقم می‌خورد، خواسته‌ای است که مدتی پیش توسط فعالان حقوق حیوانات مطرح شده و خوش بختانه در زمانی کوتاه اخبار خوشی به همراه آورده است.

به فاصله کوتاهی از واکنش مسئولان محیط زیست استان آذربایجان شرقی که مانع ادامه فعالیت سیرک تازه دایر شده در تبریز شده و این سیرک را به دلیل حیوان آزاری از استانشان اخراج کردند، اکنون خبر می‌رسد که مسئولان استان خراسان رضوی یک گام پیشتر گذاشته و ممنوعیت نمایش حیوانات در سیرک در استانشان را به تصویب رسانده‌اند.

دیده بان حقوق حیوانات که پیشنهاد این مصوبه را به ایشان داده بود، می‌نویسد: مسئولان محیط زیست استان خراسان رضوی در پاسخ به درخواست دیده بان حقوق حیوانات حیوان تصمیم گرفتند از این به بعد مجوز نمایش هیچ حیوانی در سیرک را در استانشان ندهند و بدین ترتیب استان ضامن آهو نخستین استانی لقب می‌گیرد که به تحریم حیوان آزاری پیوسته است.

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر بر روی آن کلیک کنید

نخستین استان بدون حیوان آزاری در کشور 

در نشست صمیمانه دیده بان حقوق حیوانات با مدیر اداره کل محیط زیست خراسان رضوی که در محل این اداره کل انجام شد، مهندس حمید صالحی با درخواست دیده بان حقوق حیوانات برای محو جلوه های حیوان آزاری از خراسان رضوی موافقت کرد و در همین راستا، رونوشت مجموعه فتاوای مراجع تقلید در حرمت حیوان آزاری در سیرک توسط نماینده دیده بان حقوق حیوانات به مهندس صالحی تقدیم شد.

مدیر اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان در این نشست گفت: با توجه به اجماع مراجع تقلید بر حرام بودن حیوان آزاری در سیرک‌ها، از این پس برای فعالیت سیرک های حیات وحش در این استان مجوزی صادر نخواهد شد.

به این ترتیب خراسان رضوی، مدفن امام هشتم شیعیان جهان و ضامن آهو، به صورت رسمی اولین استان سبز حیوان آزاری نام خواهد گرفت و حمایت رسمی این استان از حقوق حیوانات همزمان با روز محیط بان در «جشنواره حفظ محیط زیست در آموزه های رضوی» و «روز مبارزه با خشونت علیه حیوانات» اعلام خواهد شد.

گفتنی است دیده بان حقوق حیوانات در یک اقدام ترویجی و در هماهنگی با ارگان های تراز اول بین المللی در زمینه حقوق حیوانات تلاش خواهد داشت گام به گام عرصه را بر سیرک های معدود حیات وحش بسته و استان به استان صدور مجوز فعالیت برای سیرک های حیات وحش را منع نماید.

در این راستا اکیپ هایی از این مجموعه به استان های مختلف عزیمت کرده و تلاش می‌کنند در مذاکره با مسوولان تراز اول هر استان، از فعالیت سیرک ها جلوگیری کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار