کد خبر: 666563
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
گلوبال‌پست، وبسایت خبری کارفرمای جیمز فولی، خبرنگار مقتول آمریکایی، اعلام کرده است که شبه‌نظامیان داعش برای آزادی این خبرنگار ۱۳۲ میلیون دلار باج خواسته بودند.

فرارو: گلوبال‌پست، وبسایت خبری کارفرمای جیمز فولی، خبرنگار مقتول آمریکایی، اعلام کرده است که شبه‌نظامیان داعش برای آزادی این خبرنگار ۱۳۲ میلیون دلار باج خواسته بودند.

فیلیپ بالبونی، مدیرعامل گلوبال‌پست، گفته است که داعش سال میلادی گذشته برای آزادی  فولی درخواست پول کرده بود.

فولی خبرنگار آزاد بود و در حوزه خاورمیانه برای این وبسایت آمریکایی و بنگاه‌های خبری دیگری از جمله خبرگزاری فرانسه کار می‌کرد. او در نوامبر سال ۲۰۱۲ میلادی (کمتر از دو سال پیش) در سوریه ربوده شده بود.

داعش سابق که کنترل بخش‌هایی از عراق و سوریه را در اختیار دارد، روز چهارشنبه، ۲۰ اوت، فیلمی را از بریدن سر جیمز فولی منتشر کرد که واکنش جهانی گسترده‌ای داشت.

این گروه اعلام کرده است که این تبعه آمریکا را به تلافی حمله‌های هوایی آمریکا به مواضعشان در عراق کشته است. در پایان ویدئویی که این گروه منتشر کرد، فرد دیگری نشان داده می‌شود که استیون ساتلاف، یک گزارشگر دیگر آمریکایی، معرفی شده است.

ساتلاف حدود یک سال پیش در نزدیکی مرز ترکیه در خاک سوریه ربوده شد.

داعش تهدید کرده است که این خبرنگار آمریکایی هم می‌تواند سرنوشتی مشابه جیمز فولی داشته باشد و اقدام بعدی آنها به رفتار دولت آمریکا بستگی دارد.

با وجود این تهدیدها، گزارش شده است که حمله‌های هوایی آمریکا در نزدیکی موصل ادامه داشته است.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه، ۲۰ اوت، قتل جیمز فولی را بی‌رحمانه خواند، ولی گفت که با وجود تهدیدها، آمریکا به مقابله با شبه‌نظامیان دولت اسلامی ادامه خواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار