کد خبر: 666550
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور با بيان اينكه ايران در علوم نوين، مانند فناوري نانو، سلول‌هاي بنيادي، علوم شناختي و صنايع نفت و گاز به توسعه علمي بالايي دست يافته است، از آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي ارائه اين دستاوردها و صادرات محصولات فناورانه به كشور تركمنستان خبر داد.
دكتر سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور در سفر به عشق‌آباد پايتخت تركمنستان علاوه بر ديدار با رئيس‌جمهور و وزير امور خارجه اين كشور با چند تن از مقامات بلندپايه و صاحبان صنايع و بخش خصوصي تركمنستان به گفت و گو و رايزني پرداخت.
دكتر ستاري در اين سفر همچنين با قربانقلي بردي محمداف، رئيس‌جمهور تركمنستان به تشريح دستاوردهاي علمي و فناوري جمهوري اسلامي ايران پرداخت.
قربانقلي بردي محمداف، رئيس‌جمهور تركمنستان در اين ديدار بيان كرد: با توجه به وجود ظرفيت و پتانسيل در دو كشور دوست و همسايه، تركمنستان و ايران مي‌توانند مكمل اقتصادي همديگر باشند.
دكتر ستاري نيز در ديدار با رئيس‌جمهور تركمنستان اظهار كرد: تهران علاقه‌مند به توسعه و گسترش بيشتر مناسبات ثمر بخش و سازنده با عشق‌آباد است.  از سوي ديگر، معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور در حاشيه سفر دو روزه خود به عشق‌آباد، با وزير امور خارجه و معاون رئيس‌جمهور تركمنستان در امور علمي و ورزش و نيز معاون رئيس‌جمهور در امور بازرگاني و روابط اقتصادي خارجي اين كشور به صورت جداگانه ديدار و گفت و گو كرد.  در اين ملاقات‌ها، مسائل، روند فعلي و دورنماي مناسبات ميان عشق‏‌آباد و تهران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته‌است.
بررسي مشكلات شركت‌هاي دانش‌بنيان ايراني جهت ورود به بازار تركمنستان از ديگر محورهاي مذاكرات معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهوري بود.  
براساس اين گزارش، دكتر ستاري در اين سفر علاوه بر افتتاح نخستين نمايشگاه تخصصي صنعت ساختمان، آب و برق، نفت و گاز، خدمات فني و مهندسي جمهوري اسلامي ايران كه با حضور بايمراد خواجه محمداف، معاون رئيس‌جمهور تركمنستان در امور نفت و گاز و نيز ديپلمات‌هاي خارجي مقيم عشق‌آباد و قرائت پيام رئيس‌جمهور تركمنستان به اين نمايشگاه همراه بود، در نخستين همايش روز اقتصاد ملي ايران به ميزباني عشق آباد حضور يافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار