کد خبر: 666541
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
حزب حاكم عدالت و توسعه در تركيه روز جمعه احمد داوود اوغلو، وزير خارجه اين كشور را به عنوان جانشين «رجب طيب اردوغان» به رياست حزب و به عنوان نخست وزير انتخاب كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين تصميم در پي برگزاري جلسه كميته اجرايي اين حزب در آنكارا صورت گرفت، پيش از اين رسانه‌هاي تركيه بارها از شانس بالاي اوغلو براي جانشيني اردوغان خبر داده بودند. حزب عدالت و توسعه اكثريت كرسي‌هاي پارلمان را در اختيار دارد و به همين جهت نامزدي داوود اوغلو از سوي اين حزب، به منزله نخست‌وزيري وي است. «عبدالله‌گل» رئيس‌جمهور فعلي تركيه كه دوره رياستش به پايان رسيده، گفته بود كه احتمالاً اوغلو به عنوان نخست وزير و جانشين اردوغان در حزب عدالت و توسعه انتخاب خواهد شد.
احمد داوود اوغلو، وزير خارجه تركيه و استاد علوم سياسي در اين كشور است. وي پيش از اينكه در سال 2009 به عنوان وزير خارجه انتخاب شود، مهم‌ترين مشاور اردوغان به شمار مي‌رفت. اوغلو دوران متوسطه را در استانبول گذرانده و از دانشگاه بُغازيچي مدرك كارشناسي در رشته اداره عمومي و فوق دكترا در علوم سياسي و روابط بين‌الملل دريافت كرده‌است. وي در ميان سال‌هاي 1993 و 1999 در دانشگاه مرمره به كار اشتغال داشت و در سال 1999 پروفسور تمام در اين دانشگاه شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار